مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به همراه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان در دیدار با مشاور وزیر تجارت و صنعت قطر در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش کشاورزی و امنیت غذایی دیدار و گفت و گو کرد.

کشاورزی مدرن در منطقه آزاد ماکو فرصت استثنایی برای کشورهای حوزه خلیج فارس

حسین گروسی در دیدار با مشاور سلطان بن راشد الخاطر درحاشیه بیست و سومین نمایشگاه سرمایه‌گذاری و تجارت (CIFIT) چین ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو در حوزه کشاورزی گفت: در حال حاضر به دلیل وجود زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه، بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه گردوی خاورمیانه در منطقه آزاد در حال احداث است.

گروسی با اشاره به اینکه طرح از مزرعه تا سفره توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کوتاه شدن دست دلالان از عرضه محصولات کشاورزی و دسترسی آسان شهروندان به محصولات کشاورزی در دستور کار است افزود: وجود 10 سد با ظرفیت آبی 420 میلیون مترمکعب، رودخانه‌های پرآب در کنار رود بزرگ ارس و دارا بودن حدود 98 هزار هکتار اراضی قابل کشت و 32 هزار هکتار شبکه آبیاری تحت فشار در منطقه آزاد ماکو از جمله پتانسیل‌های این منطقه برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی بخصوص برای کشورهای حوزه خلیج فارس و قطر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید سالانه 260 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی، شیلات و عسل طبیعی در منطقه آزاد ماکو و همچنین آمادگی اراضی پایاب سدهای منطقه آزاد ماکو جهت واگذاری به سرمایه گذاری شرکت‌های کشت و صنعت ظرفیتی برای فعالیت‌های کشاورزی است اضافه کرد: احداث واحدهای گلخانه‌ای و دامداری‌های بزرگ و صنعتی بهمراه صنایع وابسته، ظرفیت عظیمی در راه‌اندازی صنایع فرآوری، تبدیلی و بسته‌بندی است که چرخه تولید را تکمیل و موجب افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این منطقه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: همچنین، تولید و صادرات شاه‌میگو و آبزیان با استفاده از ظرفیت رودخانه ارس، رتبه نخست تولید آبزیان بین شهرهای غیر ساحلی کشور را به این منطقه اختصاص داده است.

مشاور وزیر تجارت و صنعت قطر نیز با ابراز خرسندی از مذاکره با منطقه آزاد ماکو گفت: توسعه کسب و کار وتولید با کیفیت بالا برای قطر بسیار اهمیت دارد و درکنار چین که یک شریک تجاری اصلی و بزرگترین منبع واردات به این کشور است، بازار قطر می‌تواند بزرگترین مقصد صادرات محصولات کشاورزی ایران قرار گیرد.

شایان ذکر است: حضور مدیران و نمایندگان شرکت های تولیدکننده و فعالین اقتصادی شرکت کننده و بازدیدکنندگان از کشور میزبان چین، و کشورهای حاضر در نمایشگاه به ویژه فعالین حوزه گردشگری نمایشگاه، در غرفه منطقه آزاد ماکو به منظور بررسی فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و مراودات تجاری با بزرگترین منطقه آزاد ایران از نقاط قابل توجه نمایشگاه بین‌المللی CIFIT شهر شیامن استان فوجیان چین؛ بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید