اصفهان‌گردی گردشگران را به وجد می‌آورد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره بازدید از جاذبه‌های درجه یک سمیرم در اصفهان بدانید.

بازدید از جاذبه‌های درجه یک سمیرم در اصفهان

سلام نو _ سرویس گردشگری: سمیرم با درختان زیبا و چشمه‌های جوشانش، در بهار مثل دخترکی آرام می‌شود که دامن مخمل سبزش را روی سنگ‌های سخت کوه های زاگرس پهن کرده و به مسافرانش خوشامد می‌گوید. در تابستان دکمه‌های زرد و صورتی هلو و گلابی به دامن دخترک می‌نشیند.

پاییز که بیاید نمی‌دانی لپ‌های دخترک از سرما سرخ شده یا برق سیب‌های مزرعه است که خون به صورت او می‌آورد. زمستان هر سال، دخترک عروسی است با لباسی سراسر سفید و هر سال، این قصه تکرار می‌شود. سمیرم وسعت چندانی ندارد؛ اما پر از زیبایی است. اگر شما هم دوست دارید با جاهای دیدنی سمیرم اصفهان آشنا شوید.

درباره سمیرم زیبا

سمیرم، شهر هزار چشمه و نگین گردشگری استان اصفهان، شهری است که در ۱۶۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. این شهر کوهستانی معماری منحصربه‌فردی هم دارد و با جاذبه‌های طبیعی زیبای خود در شهر و اطراف آن، یک مقصد کاملا ایدئال و محبوب برای سفرهای تابستانی و از جاهای دیدنی اصفهان است.

این شهر از نظر طبیعی واقعا غنی است و هرآنچه را که باید داشته باشد، دارد؛ از چشمه‌های پرآب و رودخانه‌های خروشان گرفته تا آبشارهای بکر و باغ‌های پربار، همه‌وهمه در این شهر یافت می‌شوند.

سمیرم در ارتفاع ۲۴۶۰ متری از سطح دریا قرار دارد و به بام ایران نیز مشهور است. ویژگی های خاص این شهر در کنار طبیعت بکر و زیبا و بافت قدیمی شهر ترکیبی فوق العاده ایجاد کرده است که می تواند نظر هر مسافری علاقه مندی را به خود جلب کند.

بازدید از جاذبه‌های درجه یک سمیرم در اصفهان

در ادامه قصد داریم تا شما را با چند مورد از دیدنی های سمیرم آشنا کنیم. در این بام سبز به خاطر وجود منابع آبی فراوان شاهد طبیعتی بکر هستیم که در کنار بافت قدیمی شهر چشم اندازی جالب توجه خلق کرده است.

جاذبه‌های بی‌نظیر سمیرم

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم که آن را عروس زاگرس نیز می‌نامند، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی سمیرم محسوب می‌شود. این آبشار که در چهار کیلومتری شرق سمیرم و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. در یک دره واقع شده و باشکوه تمام از میان دو دیواره سنگی به پایین فرو می‌ریزد. آبشار سمیرم یکی از بهترین مکان‌های طبیعی سمیرم برای شب‌مانی است.

صخره‌های اطراف آبشار که در زیر فرشی مخلمین از خزه‌ها پنهان شده‌اند، صلابت و زیبایی آن را به کمال رسانده‌اند. آب این آبشار که ارتفاع آن ۳۵ متر است، پس از فرو ریختن از بالای دره، حرکت خود را به‌صورت یک چشمه پلکانی در میان تفرجگاه ادامه می‌دهد و در اطراف آن سکوهایی ایجاد شده که برای نشستن و استراحت کاملا مناسب هستند.

در اطراف این آبشار تمام امکانات رفاهی لازم از جمله رستوران، مغازه‌های اغذیه‌فروشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و حتی باربیکیو فراهم شده است. در ضمن، در فصل زمستان نیز بازدید از این آبشار نسبتا راحت است و قندیل‌های یخی در اطراف آن که با انعکاس نور خورشید همچون جواهری درخشان به نظر می‌رسند، زیبایی بی‌نظیری دارند.

آدرس: ۴ کیلومتری شرق سمیرم

بازدید از جاذبه‌های درجه یک سمیرم در اصفهان

چال قفا

چال قفا یکی از دیدنی های سمیرم است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این کوه دشتی سرسبز و پر از انواع گل های وحشی و طبیعی است، چشمه سارهای فراوان دارد و در اطراف آن دیواره های سنگی صخره های بلند و کوهستانی دیده می شود. تنها قدم زدن در این فضای زیبا و طبیعی و بکر و رویایی می تواند هر انسانی را به وجد آورد. همچنین در برخی اوقات سال عشایر و سیاه چادرهای زیبا و جالب آن ها نیز در این دشت وجود دارد و شما میتوانید با این مردمان تعامل داشته و از محصولات طبیعی و درجه یک ساخته دست خود آنها خریداری کنید.

علاوه بر این وجود پرندگانی مانند کبک، تیهو و دیگر پرندگان مهاجر در برخی از اوقات سال زیبایی این فضا را دو چندان می کند. در ضمن در نیمه دوم فروردین و اوایل اردیبهشت این دشت پر از گل های لاله واژگون می شود که منظره ای شگفت انگیز ایجاد میکند.

چشمه آب ملخ یا تخت سلیمان

در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر سمیرم، روستای آب ملخ قرار دارد. این روستا به روستای نیم روز نیز معروف است چون موقعیت جغرافیایی آن به صورتی است که در میان کوه ها قرار گرفته و نور آفتاب با زاویه خاصی به این روستا می تابد. مانند دیگر روستاهای زیبا و خوش آب و هوای سمیرم این روستا نیز دارای چشمه ها و آبشار های زیادی است که باعث شده از دیدنی های سمیرم محسوب شود. و طبیعت زیبا و بکر این منطقه آن را به یکی از نقاط گردشگری سمیرم تبدیل کرده است.

بازدید از جاذبه‌های درجه یک سمیرم در اصفهان

سابقه تاریخی شهر سمیرم مربوط ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و چیزی حدود زمان هخامنشیان ‌است‌. شاهد این ادعا وجود خرابه‌هایی از خانه‌ای باستانی در میان مزرعه‌ای در جنوب شهر سمیرم‌، سنگ قبرهایی مربوط به اوایل اسلام‌، آتشگاه‌های معتبر، کتیبه‌های ناخوانای غار اشکفت‌زر، فیل‌های سنگی دوران ساسانی و سنگ نبشته‌های میخی است که در دل کوه‌های اطراف شهر حک شده‌اند. همه این نشانه‌ها از قدمت چندهزارساله‌ سمیرم حکایت دارند.

شبستان مسجد جامع

آنچه شبستان مسجد جامع سمیرم را از سایر بناها مجزا می‌کند، شیوه ساخت آن است. این مسجد در عمق ۴متری از سطح زمین ساخته شده است. نکته جالب اینکه داخل شبستان سقف‌های گنبدی‌شکل دارد؛ اما در طبقه بالای آن خود مسجد جامع ساخته شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۲۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • درسا ساذات IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    2 7
    بهترین و زیباترین جای شهرستان سمیرم منطقه پادنا است اصلا سمیرم را با منطقه پادنا وسیب پادنا میشناسن
  • باران IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    9 1
    درود و سپاس اما معرفی سمیرم به این شکل صحیح نیست. عکسها از سطحی ترین زیبایی ها گرفته شده و اینکه سمیرم صدها جای زیبا برای معرفی داره
  • محمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    4 1
    سلام...خدادوست بزرگوار..ببخشید سمیرم جاهایی داره که به جد میگم عمرا شما هم حتی ندیده اید..تماس بگیر تا آدرس و نقشه دقیق بفرستم..این م مکانها را بر حسب اتفاق آن هم و جوانی که شکار میرفتم دیده ام ..
  • مسعود IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    3 4
    جناب آقای خدادو ست سمیرم منطقه ای دارد بنام منطقه.وردشت روستای مهرگرد که سال گذشته روستای جهانی شد ومنطقه پادنا که از زیبایی هر دومنطقه لنگه ندارند خودسمیرم که شهر قشنگیه ولی اطراف سمیرم ازشمال تاجنوب ازشرق تاغرب همه زیباوقشنگه
  • سعید IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    2 0
    بسیار زیبا استان اصفهان سراسر زیبایی و چهارفصل است ..ایران عزیز عشق است
  • حمید IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 7
    بام ایران فریدونشهر با ارتفاع ۲۵۳۰ می باشد.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    3 0
    چشمه ناز ونک.بی بی سیدان.سد حنا .سد قره قاچ.رودخانه ماربر.خفر.ابشار حفر.تنگه دناسا.تنگه کیخسرو.چشمه بابازرنگ‌.پادنا.و و و ......
  • Arslan90 IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    2 0
    اگه میخواهید بهشت روی زمین ببینید حتما یک سر بروید سمیروم من سفر زیاد میرم ولی جای به زیبایی سمیروم ندیدم قرار بود دوروزه برگردیم ولی ده روز اونجا بودیم واقعا لذت بردیم
  • محمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    سلام . آبشار آبملخ جزو خطرناکترین و عجیبترین آبشارهای ایرانه. جنگلها و وجود سه آبشار و رودخانه پرتلاتم و دهها چشمه خنک و فضای پر طراوت همه توی یک نقطه جغرافیایی در این منطقه واقعا جذابه. ولی در توصیف زیباییهای شهر سمیرم بسیار ضعیف توضیح داده شده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید