وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به دیدار اخیر رهبران روسیه و کره شمالی، دو کشور را به اعمال تحریم ‌های جدید تهدید کرد.

تهدید آمریکا به افزایش تحریم های کره شمالی و روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به دیدار «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه مدعی شد، دولت جو بایدن در صورت انعقاد معاملات تسلیحاتی جدید میان پیونگ یانگ و مسکو، «در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه آنها تردید نخواهد کرد.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی مطبوعاتی در روز چهارشنبه در پاسخ به پرسشها درباره نشست رهبران روسیه و کره شمالی گفت: «ما تا کنون اقداماتی را در راستای تحریم نهادهایی که باعث انعقاد معاملات تسلیحاتی بین کره شمالی و روسیه شدند اتخاذ کرده‌ایم و در صورتی که مناسب بدانیم در اعمال تحریم‌های جدید علیه آنها تردید نمی کنیم.»

دولت کره شمالی بامداد چهارشنبه ورود «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به شهر مرزی «خاسان» در خاک فدراسیون روسیه را تایید کرد.

بامداد سه‌شنبه بود که دولت کره شمالی ضمن تایید سفر رهبر این کشور به روسیه با قطار مخصوص خود، گفت که مقام‌های نظامی و سران ارشد حزب حاکم او را در این سفر همراهی می‌کنند.

کیم جونگ اون روز چهارشنبه در ادامه سفرش به روسیه به دیدار «ولادیمیر پوتین» در مرکز فضایی «واستوچنی»، بزرگ‌ترین مرکز پرتاب فضایی روسیه رفته و بر حمایت قاطع پیونگ یانگ از روسیه در جنگ این کشور با امپریالیسم غربی تاکید کرد. رهبر کره شمالی همچنین از مسکو و رئیس جمهوری آن به سبب آنچه جنگ مقدس علیه هژمونی گرایی غرب خواند، تمجید کرد.

میلر در ادامه صحبت‌هایش ادعا کرد، روسیه و کره شمالی به بحث درباره افزایش همکاری به شکلی که احتمالا باعث نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهد شد پرداخته‌اند و مشاهده این امر آزاردهنده است.

او اظهار کرد: «شما شاهد چیزی که در ظاهر افزایش همکاری به نظر می‌رسد و احتمالا شامل نقل و انتقالات نظامی خواهد شد هستید که این نسبتا آزاردهنده بوده و به شکل بالقوه باعث نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می‌شود.»

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید