ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اوکراین صرفا وانمود می‌کند که به دنبال صلح است و فرمول های پوچ و متضاد را مطرح می کنند.

روسیه: اوکراین به دنبال صلح نیست

به گزارش سلام نو به نقل از از "اسپوتنیک", زاخارووا گفت: اوکراین عباراتی را برای ایجاد تمایل به صلح در غیاب گام‌های عملی در این راستا ارائه می‌کند. به عبارت دیگر، آن‌ها فرمول‌های پوچ سرشار از تضاد را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: برای مثال فرمول صلح زلنسکی که در مورد صلح حرفی نمی‌زند بلکه فقط سناریوهای نظامی و غیره را مطرح می‌کند, اما کی یف و غرب آن را "فرمول صلح" می‌نامند. این روسیه است که باید به آن‌ها فرمول صلح بدهد و آن را ارائه کند.

پیش از این رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در کانال تلگرامی خود، نوشته بود که طرح صلح زلنسکی که در غرب به عنوان تنها گزینه ممکن در نظر گرفته می‌شود، در حقیقت همان فرمول جنگ است.

به گزارش ایرنا, لئونید اسلوتسکی با تاکید بر اینکه نه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نه جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال صلح و رفاه در اوکراین نیستند،

خاطرنشان کرد: این تنها چیزی است که شما باید در مورد رویکرد دسته جمعی غرب نسبت به حل و فصل مسالمت‌آمیز جنگ در اوکراین بدانید.

زلنسکی در نوامبر گذشته در سخنرانی ویدئویی خود برای نشست گروه ۲۰ از طرح صلح خود رونمایی کرد.

پس از آن، کی‌یف به طور فعال شروع به ترویج این طرح صلح کرد و از بحث در مورد طرح‌های صلح پیشنهاد شده توسط طرف‌های ثالث خودداری و پیشنهادهای میانجیگرانه را رد کرد.

در همین ارتباط بورل نیز پیشتر گفته بود که اتحادیه اروپا به جز طرح صلح زلنسکی هیچ پیشنهاد دیگری را برای حل مناقشه در اوکراین بررسی نخواهد کرد.

این در حالی است به گفته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مسکو همیشه از راه‌حل‌های دیپلماتیک برای حل و فصل درگیری اوکراین استقبال کرده اما رژیم کی‌یف با تصویب یک قانون، تمامی مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع اعلام کرده است.

رئیس جمهور اوکراین در طرح پیشنهادی خود برای برقراری صلح با اشاره به اینکه این طرح صلح شامل ۱۰ موضوع است، گفت: امنیت هسته‌ای اوکراین، بازگشت دوباره حاکمیت ارضی این کشور، تبادل اسرای جنگی و نیز امنیت انرژی از سوی روسیه از جمله این موضوعات است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید