رهبر کره شمالی در حالی در یک سفر رسمی راهی روسیه شد که مثل پدر و پدر بزرگ خود سوار یک قطار لوکس، مسلح و البته خاص بود. از این قطار چه می‌دانیم.

قلعه متحرک؛ از قطار لوکس و مسلح رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

سلام نو سرویس بین‌الملل: عشق به سفر با قطار ظاهرا سنت خانوادگی رهبران کره شمالی است، قطار مجلل سبزی که مسلح و آماده شلیک است و بیشتر از قطار شبیه یک قلعه متحرک است.

کیم جونگ ایل، دومین رهبر کره شمالی، به دلیل ترس از پرواز مشهور بود و سفرهای خارجی خود را به سفرهای زمینی به چین و روسیه با قطار زرهی محدود می کرد. کیم یک بار با قطار از پیونگ یانگ به مسکو رفت و ۲۱ روز در راه بود.

بر اساس گزارش رسمی کره شمالی، کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ در همین قطار راهی سفری برای بازدید میدانی بود که بر اثر حمله قلبی درگذشت. واگن‌های مورد استفاده کیم جونگ ایل و بنیانگذار کره شمالی، کیم ایل سونگ، اکنون در کاخ یادبود کومسوسان در پیونگ یانگ، جایی که اجساد هر دو رهبر در آن قرار دارد، به نمایش گذاشته شده است.

حالا کیم ایل سونگ بار دیگر سوار قطار سبز رهبران کره شمالی شده و به روسیه رفته تا در میانه بحران اوکراین با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند. دیداری که در حاشیه آن چند موشک هم پرتاب شد تا کره شمالی به رقبایش بگوید حتی اگر رهبرش در سفر باشد باز هم موشک برای پرتاب دارد!

قطار رهبر کره شمالی چقدر امن است؟

طبق گزارش‌ها، کیم‌ها چندین قطار تقریباً مشابه دارند که توسط کارخانه‌ای در پیونگ یانگ ساخته شده است.

به گفته وزارت اتحاد کره جنوبی، قطار فعلی کیم که «قلعه متحرک» نام دارد، دارای پنجره‌های ضد گلوله و دیوارها و کف‌های تقویت‌شده برای محافظت در برابر مواد منفجره است.

قلعه متحرک؛ از قطار لوکس و مسلح رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

این وزارتخانه می‌گوید که این قطار مجهز به سلاح‌های تهاجمی و یک هلیکوپتر برای فرار در مواقع اضطراری است.

برای تقویت تدابیر امنیتی پیونگ یانگ در گذشته درخواست کرده بود که نگهبانان در امتداد مسیرها مستقر شوند، همانطور که برای بازدید کیم از هانوی انجام شد.

سرعت قطار چقدر است؟

به دلیل وزن و تمام تجهیزات اضافی، قطار تنها با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کند. لوکوموتیو این قطار باید ۹۰ واگن را که از بالا تا پایین با زره های سنگین به همراه تمام وسایل بسته بندی شده داخل آن قرار گرفته اند، حمل کند.

قلعه متحرک یک روش حمل و نقل بسیار آهسته است. برای مثال سفر کیم به ویتنام برای دیدار با ترامپ ۶۵ ساعت طول کشید. اما این قطار دارای مزایای کلیدی نسبت به هواپیما است، که عمدتاً در شرایط پیش بینی نشده، از جمله حملات، انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

وزارت اتحاد کره جنوبی می‌گوید اگر هواپیمایی با کیم در هواپیما مورد حمله قرار گیرد، شانس بقا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین «پیش‌بینی برنامه‌های قطار چالش‌برانگیزتر است.

قلعه متحرک چقدر لوکس است؟

تصاویری از فضای داخلی قطار که توسط خبرگزاری دولتی KCNA ارائه شده است، کیم را نشان می‌دهد که با سایر مسافران در ردیف‌های بلند صندلی‌های چرمی صورتی نشسته است. برخی از واگن‌های آن برای حمل وسایل نقلیه لوکس برای حمل و نقل زمینی به مقصد طراحی شده‌اند.

قلعه متحرک؛ از قطار لوکس و مسلح رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

کنستانتین پولیکوفسکی، یک مقام روسی، یک بار در سال ۲۰۰۱ با پدر کیم در شرق روسیه با قطار سفر کرد. پولیکوفسکی در کتاب خود Orient Express، برخی از غذاهای ارائه شده از جمله خرچنگ تازه، کباب خوک و شراب فرانسوی را بازگو کرد. زنان جوانی که به عنوان «رهبر ارکستر» معرفی شده بودند برای مسافران آهنگ می خواندند. پولیکوفسکی در کتاب خود نوشت که امکان سفارش هر نوع غذای روسی، چینی، کره ای، ژاپنی و فرانسوی وجود داشت.

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که کیم جونگ ایل چندین قطار مجلل مجهز به سالن‌های پذیرایی، اتاق‌های کنفرانس و امکانات ارتباطی پیشرفته داشت.

کره شمالی به روسیه با قطار

طبق گزارش‌ها، قطار کیم پس از خروج از پایتخت کره شمالی، پیونگ یانگ، در شهر اوسوریسک روسیه در شمال ولادی وستوک دیده شد. به گزارش بلومبرگ، رهبر کره شمالی سپس سوار یک لوکوموتیو جدید شد و به سفر در راه آهن ترانس سیبری به خاباروفسک یا احتمالاً کومسومولسک-آن-آمور ادامه داد.

مسافت ۶۸۰ کیلومتری از پیونگ یانگ تا ولادی وستوک حدود ۲۰ ساعت طول می کشد.

آیا کیم هرگز پرواز می کند؟

کیم ۳۹ ساله، هفت سفر خارجی در کارنامه خود دارد؛ چهار سفر به چین و سفرهایی به روسیه، ویتنام و سنگاپور. دو مورد آخر برای دیدار با ترامپ بود. او همچنین دو بار از مرز کره جنوبی عبور کرده است.

او برخلاف پدرش از پرواز نمی ترسد. او در سه مورد از این سفرها – دو سفر به چین و یکی به سنگاپور - پرواز کرد و حتی در فیلم‌های رسانه‌ای دولتی در سال ۲۰۱۴ در حال هدایت یک هواپیما به نمایش درآمد.

هواپیمای شخصی او که در سال ۲۰۱۸ او را به چین رساند، تحت عنوان پرنده ملی کره شمالی به نام Chammae-۱ شناخته می شود و یک هواپیمای دوران جنگ سرد، ساخت روسیه مدل Ilyushin-۶۲ است.

قلعه متحرک؛ از قطار لوکس و مسلح رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

تحلیلگران درصد اطمینان این هواپیما را به دلیل قدمت و مشکلات احتمالی نگهداری آن زیر سوال می برند.

هواپیمای طعمه

Chammae-۱ در سال ۲۰۱۸ زمانی که کیم برای دیدار با ترامپ عازم این شهر بود به سنگاپور پرواز کرد - اما رهبر کره شمالی در آن نبود.

در عوض، او با هواپیمای ایر چاینا ۷۴۷ که توسط پکن، مهم ترین متحد پیونگ یانگ ارائه شده بود، به مقصد خود رفت.

به گزارش وب سایت ردیابی پرواز Flightradar۲۴، این هواپیما با استفاده از شماره پرواز CA۱۲۲ که یک نام استاندارد برای مسیر خطوط هوایی از پیونگ یانگ به پکن است، بلند شد. در هوا، علامت تماس خود را به CA۰۶۱ تغییر داد و به سمت جنوب حرکت کرد.

در آن زمان، تحلیلگران گفتند که که چین یک جت به کیم قرض داده است تا نگرانی‌های امنیتی او را کاهش دهد و مطمئن شود در نشستی که روابط واشنگتن و پیونگ یانگ بهبود می‌یابد، کنار گذاشته نمی‌شود. با این همه اقدام دیپلماتیک نادر کیم و ترامپ در سال ۲۰۱۹ شکست خورد.

قلعه متحرک؛ از قطار لوکس و مسلح رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

منبع: الجزیره

کد خبرنگار: ۹
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید