نخست وزیر عراق در خصوص همکاری بانک‌های ایران و عراق توضیحاتی ارائه داد.

نخست وزیر عراق: بانک‌های مرکزی ایران و عراق در حال همکاری هستند
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در جریان دیدار با اصحاب رسانه تاکید کرد: بانک‌های مرکزی ایران و عراق برای تدوین یک سازوکار مشخص در راستای تنظیم تجارت و حذف بازار موازی تلاش می‌کنند.

وی در خصوص مبارزه با فساد در عراق گفت: اراده لازم و کافی برای مبارزه با فساد وجود دارد و ما هیچ خط قرمزی را در این خصوص به رسمیت نمی‌شناسیم.

نخست وزیر عراق در خصوص حضور نیروهای خارجی در این کشور تصریح کرد: عراق نیازی به نیروهای رزمی خارجی ندارد. کمیته مشترک عراق و آمریکا نیمه ماه جاری میلادی یک نشست برگزار خواهد کرد که طی آن شکل و ساختار رابطه ما با ائتلاف بین المللی آمریکا مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در راستای تغییر و جایگزینی نیروهای موجود در سوریه صورت گرفته است. نیروهای مستقر در عراق هیچ اقدامی بدون اطلاع دولت انجام نمی‌دهند.

السودانی در خصوص روند مبارزه با تروریسم در عراق تاکید کرد: عراق به اطلاعات مهمی در خصوص محل حضور سرکردگان داعش دست یافته است. این اماکن هدف قرار گرفته است چرا که هدف ما نابودی داعش و مقرهای اعضای آن در هر مکانی است. نیروهای امنیتی عراق مرکز فرماندهی داعش در صحرای الانبار را هدف قرار دادند.

وی درباره وجود بحران آب در عراق تصریح کرد: ما امروز در برابر یک بحران جهانی در خصوص کمبود منابع آبی هستیم که عراق و منطقه به دلیل تغییرات آب و هوایی با آن مواجه هستند. این تابستان سخت‌ترین دوره‌ای بود که در تاریخ دولت عراق ثبت شده چرا که شاهد کاهش شدید منابع آبی بودیم. طرف ایرانی رهاسازی قابل توجهی در رود کارون داشته است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید