آیا می دانستید بدن زنان بسیار شگفت انگیز است؟ آناتومی زنان فقط «نسخه کوچکتر» یا ضعیف‌تر آناتومی مردانه نیست بلکه بسیار جذاب‌تر است.

۶ واقعیت عجیب درباره بدن زنان

سلام نو - سرویس سلامت و بهداشت: زنان شگفت انگیز هستند! آنها زندگی بخش هستند، فرزندان خود را طوری تربیت می کنند که بهترین باشند، زندگی پرباری در مشاغل مختلف دارند و خیلی مسائل دیگر.

اما آیا می دانستید که بدن آنها نیز بسیار شگفت انگیز است؟ آناتومی زنان فقط «نسخه کوچکتر» یا ضعیف‌تر آناتومی مردانه نیست. آن‌ها تفاوت‌های مشخصی دارند که بر ظاهر و نحوه انجام کارها به شکل متفاوتی تأثیر می‌گذارد.

زنان معمولاً سیستم ایمنی قوی تری دارند

این به دلیل وجود دو کروموزوم X است که به آنها امکان می دهد در مبارزه با عفونت ها و بیماری‌ها بهتر عمل کنند و همچنین سریعتر بهبود یابند. همچنین درصد چربی بدن زنان در مقایسه با مردان بیشتر است. در حالی که این ممکن است به عنوان یک نقطه ضعف به نظر برسد، در واقع به محافظت در برابر شرایط خاص کمک می‌کند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه گنت در بلژیک انجام شد، زنان به دلیل مواد ژنتیکی موسوم به microRNA، سیستم ایمنی بهتری دارند. microRNA که فقط روی کروموزوم X قرار دارد، می تواند ژن‌های خاصی را برای کمک به حفظ سلامت زنان غیرفعال کند.

مغز زن‌ها پیچیده تر و دقیق تر است

ساختار مغز زنان متفاوت از مغز مردان است و این می تواند بر نحوه تفکر و پردازش اطلاعات زنان تأثیر بگذارد. زنان نسبت به مردان مهارت های زبانی بیشتری دارند و مطالب کلامی را بهتر به خاطر می آورند. آن‌ها همچنین از هر دو طرف مغز خود بیشتر استفاده می کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در انجام چند کار ماهرتر باشند. این سیم کشی پیچیده مغز در مطالعه‌ای که توسط  دکتر راگینی ورما، از دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا مورد بررسی قرار گرفت.

 زنان آستانه درد بالاتری دارند

ممکن است فکر کنید که این به این دلیل است که زنان با زایمان روبرو هستند، بنابراین بدن آنها باید می‌تواند درد را تحمل کند. با این حال، یک مطالعه نشان می‌دهد که به طور کلی زنان درد را متفاوت از مردان به یاد می‌آورند. آن‌ها همچنین می‌توانند در را بیشتر تحمل یا حداقل بهتر مدیریت کنند.

حواس زنان بیشتر هماهنگ است

به گفته اسرائیل آبراموف از کالج بروکلین، زنان به دلیل دایره واژگان خود می توانند رنگ های بیشتری نسبت به مردان ببینند. این بر روی توانایی آنها در دیدن تغییرات در رنگ های رنگی آزمایش شدند. نتایج نشان داد که زنان به رنگ‌های مختلف حساس‌تر هستند، در حالی که به نظر می‌رسد بسیاری از مردان فکر می‌کنند رنگ‌های مختلف یکسان هستند.

زنان همچنین شنوایی بهتری نسبت به مردان دارند. این در مورد شناسایی فرکانس و شدت صدا و همچنین درک گفتار صادق است. زنان می‌توانند نکات ظریفی را که مردان ممکن است تشخیص ندهند، درک کنند. این باعث می شود که آنها حتی در هنگام خواب به صدا حساس‌تر باشند.

در نهایت، زنان حس بویایی قوی تری دارند. تصور می‌شود که زنان برای یافتن بهتر شریک بالقوه نسبت به بوی بدن حساس‌تر هستند. همچنین تصور می شود که این حس بویایی افزایش یافته یک ویژگی تکاملی است و به زنان کمک می کند تا خطرات بالقوه محیط خود را تشخیص دهند.

زنان حافظه بهتری دارند

بر اساس یک مطالعه، زنان به دلیل ارتباط با داستان‌ها، حافظه بهتری دارند. زنان بیشتر با ظرایف عاطفی و جزئیات داستان همذات پنداری می‌کنند و به خاطر سپردن آن‌ها آسان‌تر می‌شود. زنان همچنین حافظه کلامی بهتری نسبت به مردان دارند. این به توانایی طبیعی آنها برای درک تغییرات ظریف در زبان مرتبط است که آن‌ها را در ارتباط کلمات و تشخیص الگوها ماهرتر می کند.

زنان استقامت بیشتری دارند

زنان به دلیل سطوح بالای فیبرهای عضلانی کند انقباض، استقامت بدنی بیشتری نسبت به مردان دارند. فیبرهای کند انقباض آن‌هایی هستند که به حفظ فعالیت های طولانی مدت مانند دویدن و دوچرخه سواری کمک می کنند.

زنان همچنین ظرفیت ریه بیشتری نسبت به مردان دارند که به آنها در انجام فعالیت هایی که نیاز به دریافت اکسیژن زیادی دارند کمک می کند. علاوه بر این، هورمون های زنانه به آن‌ها کمک می کند تا انرژی خود را حفظ کرده و به طور موثرتری از آن استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید