روستاگردی در جنوب ایران بسیار مهیج است از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های بی‌همتای روستای درک در چابهار بدانید.

جاذبه‌های بی‌همتای روستای درک در چابهار

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای درک درست همانجایی است که دریا و کویر در یک نقطه به هم می رسند و پدیده ای بسیار زیبا را به وجود آورند. درک نام روستایی زیبا و تماشایی در جنوب استان سیستان بلوچستان است و از توابع شهرستان کنارک محسوب می شود.

ساحل درک توانسته یکی از زیباترین و خارق العاده ترین طبیعت های ایران را به وجود آورده است. هنگامی که در این روستا قرار داشته باشید و یا تصاویری از آن را مشاهده کنید، شن های کویر و دریا که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، همانند رویا می باشد. سکوتی که در این روستا وجود دارد، می تواند شما را به آرامشی عمیق برساند.

آشنایی با روستای درک چابهار

این روستا در انتهای نقشه و در سیستان و بلوچستان درست در امتداد دریای عمان قرار گرفته است. روستا درک در بخش زرآباد و شهرستان کنارک واقع شده است. این منطقه در فاصله ۱۷۰ کیلومتری غرب چابهار و ۱۲۰ کیلومتری شهرستان کنارک، در مسیر جاده بندر جاسک و بندر کنارک قرار دارد.

جاذبه‌های بی‌همتای روستای درک در چابهار

ساحل درک در قسمتی واقع شده است که اقیانوس هند و دریای عمان به هم می‌رسند. این ساحل پیش‌تر ناشناخته‌تر بود اما امروزه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. ساحل درک یکی از زیباترین سواحل جنوبی ایران است.

این ساحل در اثر پیشروی آب به وجود آمده است. همچنین موج‌های دریا سبب فرسایش صخره‌ها شده‌اند و شن‌های زیادی نیز به‌وجود آمده است. به همین دلیل در حاشیه خطی ساحلی، منطره بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای خلق شده است.

در ساحل درک علاوه‌بر تماشای زیبایی می‌توانید درمان‌های سنتی طبیعی را نیز تجربه کنید. بومیان این منطقه بر این باورند که شن‌ها و ماسه‌های سفید رنگ ساحل درک برای کاهش درد عضله و از بین بردن گرفتگی‌های ماهیچه موثر هستند. از ویژگی‌های خوب این ساحل می‌توان به تمیزی و پاکیزه بودن آن اشاره کرد.

نام این روستا از درک یا درگ گرفته شده است که در گویش محلی به معنای سکونت در کنار دره است. روستاهای درک (darak) و پزم تیام (pozm)، روستاهایی هستند که چشم‌اندازهای منحصربفرد و طبیعی زیبایی دارند به همین دلیل در فهرست آثار ملی جای گرفته‌اند.

جاذبه‌های بی‌همتای روستای درک در چابهار

یکی از عحایب روستای درک این است که چاه‌های آب شیرین و زلال بسیار زیادی را در خود جای داده است. این چاه‌های آب شیرین در نزدیکی دریا قرار گرفته‌اند و این امر عجیب‌تر است. در این روستا درختان گرمسیری گوناگونی وجود دارند که همگی با آب‌های شیرین چاه آبیاری می‌شوند. با حفر یک چاه دومتری در درک می‌توانید به آب شیرین دست پیدا کنید.

بومیان این منطقه از این آب‌ها جهت پرورش محصولات کشاورزی همچون ذرت، هندوانه، نخلیات و ... استفاده می‌کنند. یکی دیگر از عجایب این روستا وجود پدیده‌های زمین‎‌شناسی به نام کوه‌های مریخی است. این کوه‌ها براثر فرسایش خاک و وزش باد به وجود آمده‌اند. کوه‌های مینیاتوری و مریخی درک مناطر دیدنی شبیه به سطح مریخ به وجود آورده‌اند.

جاذبه‌های روستای درک

کمپ در روستای درک

درک از آن جاهایی است که اگر علاقه‌مند به کمپینگ باشید و تجربه‌اش را داشته باشید، باید امتحانش کنید. تماشای آسمان پرستاره و رمزآلود کویر و ساحل کویر در کنار امنیتی که در روستای درک تجربه خواهید کرد، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند.

جاذبه‌های بی‌همتای روستای درک در چابهار

طبیعت درک همچنان بکر و دست نخورده است پس مراقب باشید در دوران اقامتتان به طبیعت آسیبی نزنید و زباله‌ای را رها کرده، باقی نگذارید.

ساحل درک

درک نزدیک‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است و ساحل درک همان جایی است که اقیانوس هند و دریای عمان به‌هم می‌رسند. ساحل روستای درک علاوه بر زیبایی بی‌نظیر و پاگیزگی‌اش همان جایی‌ است که می‌توانید سه نوع ساحل شنی، ماسه‌ای و مرجانی را کنار هم ببینید.

اگر از تجربه درمان‌های طبیعی و سنتی لذت می‌برید، از ماسه‌های سفید ساحل درک برای گرفتگی و دردهای عضلانی استفاده کنید. تماشای طلوع و غروب آفتاب در ساحل روستای درک از همان کارهایی است که برای همیشه در ذهن‌تان یک قاب ماندگار می‌سازد، پس حتما بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید.

این ساحل زیبا در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از منطقه ﺁزاد چابهار و در مسیر جاده ترانزیتی بندر کنارک به بندر جاسک قرار دارد. از ویژگی‌های شگفت‌انگیز و خارق‌العاده این ساحل، پاکیزه بودن آن است.

جاذبه‌های بی‌همتای روستای درک در چابهار

موج های دریا نیز باعث فرسایش صخره های آن نیز شده اند و در پی این فرسایش ها، شن های زیادی پدید آمده اند. ساحل درک نقطه ای است که اقیانوس هند و دریای عمان را به یکدیگر رسانده است و سامل سه نوع ساحل شنی، ساحل ماسه ای و ساحل مرجانی می باشد.

اگر قصد دارید از این ساحل زیبا دیدن کنید، بهتر است زمان های طلوع آفتاب و غروب آفتاب را از دست ندهید؛ چرا که در این دو زمان منظره بسیار زیبایی برای ساحل درک پدید می آید و می توانید از تماشای آن لذت ببرید و غرق در آرامش شوید.

همچنین می توانید تصاویر بسیار زیبایی را در این منظره به ثبت برسانید. هنگامی که به ساحل درک مراجعه می کنید، دوست دارید ساعت ها در آن بنشینید و از آرامش آن لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید