مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین به‌تازگی نزدیک‌به ۱۷۱ هزار تن شکر با تخفیف در استان های سراسر کشور توزیع شده است و مشکلی در عرضه این محصول وجود ندارد.

 کمبود شکر نداریم / عزم جدی سازمان تعزیرات حکومتی در مبارزه با گران فروشی

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۶۵ هزار واحد متخلف عرضه کالاهای اساسی از ابتدای سال تاکنون به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «مسعود امرالهی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۵۰ هزار بازرسی توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که از این تعداد نزدیک به ۶۵ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بخش عمده این تخلفات مربوط به گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کم‌فروشی در محصولاتی همچون شکر، آرد، گوشت قرمز، گوشت مرغ و نانوایی‌ها بوده است.

امرالهی تصریح‌کرد: به‌تازگی بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان جریمه فروش شکر خارج از شبکه و بیش از ۲ میلیارد تومان گران فروشی گوشت قرمز در فروشگاه‌ها داشته ایم.

شناسایی ۸ هزار تن شکر خارج از شبکه

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت بازار شکر، گفت: شکر مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در زمینه تامین و عرضه شکر وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بخشی از شکر در خارج از شبکه عرضه می شد که با برخورد با متخلفان این محصول، اکنون داخل شبکه عرضه می شود.

امرالهی افزود: به‌تازگی هشت‌هزار تن شکر خارج از شبکه کشف و متخلفان این پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند که حدود ۱۴۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان جریمه انجام شده است.

به گفته وی، اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر بسته بندی در بازار باید ۳۴ هزار تومان باشد و قیمت هایی بیش از نرخ مصوب تخلف و گران فروشی محسوب می شود که در صورت شناسایی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

عرضه ۱۷۱ هزار تن شکر با تخفیف در استان‌ها

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین به‌تازگی نزدیک‌به ۱۷۱ هزار تن شکر با تخفیف در استان های سراسر کشور توزیع شده است و مشکلی در عرضه این محصول وجود ندارد.

وی یادآور شد: از ابتدای فعالیت دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تاکنون نیز در مجموع حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازرسی انجام شده که از این تعداد ۱۶۹ هزار پرونده تخلفات به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و در دست پیگیری است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید