وی از وجود ۱۰ کارخانه روغن‌کشی زیتون در رودبار خبر داد و بیان کرد: رودبار ۱۰ کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته‌بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن دارد. 

برداشت ۱۷ هزار تن زیتون در این استان سرسبز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه زیتون ماری در رودبار گفت: بر اساس آمار پیش‌بینی شده، زیتون‌کاران رودباری امسال ۱۷ هزار تن زیتون به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، صالح محمدی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از باغات زیتون و در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه زیتون یکی از محصولات استراتژیک‌ کشاورزی در استان است، اظهار کرد: در گیلان محصولات کشاورزی مهمی از جمله برنج، بادام، زیتون و دیگر مرکبات وجود دارد که تولید و صادرات آنان منجر به توسعه گیلان در بخش اقتصادی می‌شود. 

وی با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه زیتون ماری در رودبار گفت: بر اساس آمار پیش‌بینی شده زیتون‌کاران رودباری امسال ۱۷ هزار تن زیتون به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، شهرستان رودبار را قطب تولید زیتون در کشور دانست و افزود: ۲۲ هزار باغدار این شهرستان برداشت زیتون را از ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ زیتون آغاز کردند. 

به گفته محمدی، در زمان کنونی زیتون تازه پای درخت امسال بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است. 

وی از وجود ۱۰ کارخانه روغن‌کشی زیتون در رودبار خبر داد و بیان کرد: رودبار ۱۰ کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته‌بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن دارد. 

کد خبرنگار: ۲۰
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    زیتون برای رودبار نیست که. برای طارم هست.بهترین زیتون برای طارم هست. رودبار زیتونش نه روغن داره نه خوشمزه هست
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    زيتون برای طارم هست نه رودبار. رودبار که مثل طارم زیتون نداره. اینو همه بدونن از طارم به رودبار زيتون میره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید