رئیس جمهور اوکراین هم باید آرام آرام به سمت سازش پیش برود تا از تخریب بیش از حد زیرساخت‌های این کشور و همچنین کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کند. متاسفانه هزینه‌ ماجراجویی‌های زلنسکی و غرب در اوکراین در حال افزایش است و اگر این جنگ ادامه پیدا کند بدون شک اروپا با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین باید به سمت سازش پیش برود تا از تخریب بیش از حد زیرساخت‌های این کشور و کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کند

کارشناس مسائل آمریکا گفت: روسیه می‌خواهد کره‌شمالی را به زمین مسکو بکشاند تا در صورت تعمیق رویارویی با غرب، در شبه‌جزیره کره بتواند از اهرم‌های پیونگانگ به نفع خود و علیه آمریکا و ناتو استفاده کند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «فریدون مجلسی» کارشناس مسائل آمریکا در تشریح ابعاد و دلایل دیدار آتی رهبران روسیه و کره‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: باید به این موضوع اشاره کنم که روسیه به دنبال آن است که کره‌شمالی را وارد پرونده جنگ اوکراین کند؛ چراکه حالا بحث دیدار رهبران روسیه و کره‌شمالی در ولادی‌وستوک مطرح شده و قرار بر این است که خروجی این دیدار ارسال تسلیحات نظامی از پیونگ‌یانگ به مسکو باشد. از دوران بسیار دور تاکنون به یاد داریم که سایه روسیه بر اروپای شرقی و حتی افغانستان بوده است و نفوذ مسکو در زمان اتحاد جماهیر شوروی به حدی بود که بلوک شرق از سوی آنها هدایت و رهبری می‌شد و در نهایت سربازان شوروی به گونه‌ای در اروپا پیشروی کردند که «هیتلر» در آلمان دست به خودکشی زد.

وی ادامه داد: حالا پرسش این است که قدرتی مانند روسیه و پوتین با آن عقبه مشخص و قدرتمند تاریخی، سیاسی و نظامی چرا باید مقابل رهبر کره‌شمالی بنشیند و از آنها درخواست فروش تسلیحات نظامی برای مقابله با اوکراین کند؟ معتقدم که اساساً دیدار پوتین و کیم جونگ اون صرفاً به مسائل فروش تسلیحات نظامی مربوط نمی‌شود. همه می‌دانند که صنایع نظامی روسیه بسیار پیشرفته‌تر از صنایع نظامی کره‌شمالی است اما بحث این است که کرملین به دنبال آن است که کره‌شمالی را به زمین مسکو بکشاند تا در نهایت پس از تعمیق رویارویی با غرب، در شبه‌جزیره کره بتواند از اهرم‌های پیونگانگ به نفع خود و علیه ایالات متحده و ناتو استفاده کند.

این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: اینکه کره‌شمالی در ازای فروش تسلیحات نظامی به روسیه چه چیزی دریافت می‌کند، باید گفت که بر اساس داده‌های فعلی این کشور قرار است فناوری پیشرفته در زمینه ماهواره و زیردریایی به انضمام کمک‌های غذایی دریافت کند. واقعیت این است که کره‌شمالی چیزی برای از دست دادن ندارد و معتقدم که حتی اگر از سوی ایالات متحده و جامعه ملل مجدداً به دلیل فروش تسلیحات به روسیه تحریم شود، بدون شک اتفاق چندانی در این کشور رخ نخواهد داد اما در مقابل روسیه با این اقدام می‌تواند کره‌جنوبی و ژاپن را با مشکلات جدی و تهدیدهای موثر روبه‌رو کند. نکته مهم این است که غرب نمی‌تواند روس‌ها را به این سادگی به استیصال بکشاند و تهدید نظامی علیه مسکو بدون شک واکنش نظامی‌تر از سوی روسیه به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این در حالیست که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم باید آرام آرام به سمت سازش پیش برود تا از تخریب بیش از حد زیرساخت‌های این کشور و همچنین کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کند. متاسفانه هزینه‌ ماجراجویی‌های زلنسکی و غرب در اوکراین در حال افزایش است و اگر این جنگ ادامه پیدا کند بدون شک اروپا با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد؛ چراکه اگر روس‌ها منافع خود را بیش از حد در تهدید ببینند ضرب شست خطرناکی به اروپا نشان خواهند داد. در نهایت باید بگویم مقاومت کره‌شمالی علیه غرب هم به نوعی در این میان خروجی مثبتی همانند سال‌های گذشته نخواهد داشت و بهترین راه برای پیونگیانگ، تعامل با دنیا خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید