وزیر امور خارجه گفت: دستگاه سیاست خارجی، پشتیبانی و تسهیلگری در امر زیارت محبان حضرت رضا (ع) در اقصی نقاط جهان را از رسالت‌های خود می‌داند.

وزیر امور خارجه: پیگیری لازم درباره تشکیل کارگروه امام رضا (ع) در وزارت امور خارجه صورت می گیرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی افزود: ضمن موافقت با پیشنهاد تشکیل کارگروه امام رضا (ع) در وزارت امور خارجه درخصوص تشکیل این کارگروه، پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد این کارگروه با همکاری نزدیک با معاونت بین الملل آستان قدس رضوی در حداقل زمان ممکن تشکیل شود و در ساختار وزارت خارجه به آیین نامه تبدیل شود.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار اظهار کرد: وزارت امور خارجه دستگاهی بسیار مهم و اثرگذار بوده که باید دیپلماسی کشور را بر اساس سه کلیدواژه اساسی «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» که توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، هدایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مروی گفت: تقدیر رهبر معظم انقلاب از عملکرد دستگاه سیاست خارجی را به وزارت خارجه تبریک می‌گویم، این ابراز رضایت و خرسندی رهبر انقلاب قطعا برگ درخشانی در فعالیت‌های این وزارتخانه خواهد بود.

وی افزود: بنده نیز به سهم خود از تلاش‌های خوب و سیاست‌های فعال وزارت خارجه به خصوص در حوزه کشورهای عربی، منطقه‌ای و جهان سوم تشکر می‌کنم؛ این نگاه که چند کشور اروپایی تنها خود را جهان و والی عالم بدانند و از موضع تکبر و غرور با جامعه جهانی برخورد و کشورهای دیگر را تحقیر کنند، باید شکسته شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: قطعا بسیاری از کشورها از لحن برتری جویانه و تکبر کشورهای اروپایی و آمریکایی‌ها و اینکه چند کشور خود را جامعه جهانی بدانند، ناراحت هستند؛ الحمدالله لحن سخن دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران عمدتا به‌گونه‌ای است که غرور ملی کشورهای دیگر را نیز تقویت و اینگونه القا می‌کند که این چند کشور اروپایی و آمریکا نیز از اعضای جامعه جهانی و نه تمام جامعه جهانی هستند.

وی همچنین در این دیدار خواستار تسهیل شرایط سفر محبان حضرت رضا (ع) از اقصی نقاط جهان به مشهد مقدس شد و گفت: وزارت خارجه می‌تواند بستر ارتباط محبان امام علی بن موسی الرضا را با این مضجع نورانی فراهم سازد؛ گاهی زائران برای تشرف مجبور هستند چند کشور را طی کنند از این رو افزایش پروازهای بین المللی فرودگاه مشهد می‌تواند تسهیلگر زائران خارجی باشد.

مروی در این دیدار پیشنهاد تشکیل کارگروه امام رضا (ع) در وزارت امور خارجه را برای تسهیل شرایط تشرف ایرانیان خارج از کشور و محبان اهل بیت (ع) به مشهد مقدس و فراهم آوردن زمینه پیوند بین دوستداران آن حضرت در سراسر دنیا با بارگاه قدس رضوی را داد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید