هواشناسی اعلام کرد دمای هوا طی امروز و فردا در نوار ساحلی کشور بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

هشدار هواشناسی به علت بارش باران  / پیش‌بینی هواشناسی ۱۷ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش رکنا، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: براساس نقشه‌های پیش بینی سازمان هواشناسی  امروز  به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها از سوی دریای خزر در مناطقی از اردبیل گیلان مازندران و ارتفاعات گلستان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم  است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز جمعه علاوه بر سواحل شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و بعد از ظهر در برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی گفت: روز شنبه در غرب گیلان و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد و روز یکشنبه با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: روز دوشنبه بارش در غرب مازندران، گیلان، مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت و وزش باد در نوار شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: دمای هوا طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد همچنین یکشنبه در کل نوار شمالی کشور دما به طور محسوسی کاهش می‌یابد که پنجشنبه کاهش دما در استان‌های اردبیل و گیلان بین ۸ تا ۱۰ درجه و یکشنبه بین ۵ تا ۸ درجه است همچنین روز یکشنبه کاهش دما در خراسان شمالی بین ۸ تا ۱۲ درجه و در استان‌های مازندران، گلستان و سایر مناطق شمال غرب بین ۴ تا درجه پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد اعلام کرد با شمالی شدن جریان هوا از صبح امروز پنج شنبه ۱۶ شهریور تا اواخر شب جمعه ۱۷ شهریور دریای خزر متلاطم و مواج خواهد بود

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید