رئیس جمهوری چین گفت که جهان و جامعه بشری امروز دستخوش تغییرات عمیق و چالش هایی است که طی یک قرن دیده نشده است .

رئیس جمهوری چین: جامعه بشری امروز دستخوش تغییراتی عمیق است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، رئیس جمهوری چین روز سه شنبه در دیدار میرجانا اسپولیاریک رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در پکن از فعالیت بشردوستانه بین‌المللی صلیب سرخ در 160 سال گذشته از زمان تأسیس برای کمک به صلح و پیشرفت جهانی قدردانی کرد.

شی خاطرنشان کرد که جهان امروز دستخوش تغییرات عمیقی است که طی یک قرن دیده نشده است و جامعه بشری با چالش‌های زیادی مواجه است که برخی از آنها آشنا و برخی جدید هستند. در چنین شرایطی، چین در حال تقویت همکاری با سایر کشورها برای بررسی مشترک راه حل ها و ترویج ساختن جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت است.

وی ادامه داد، من ابتکار کمربند و جاده، ابتکار توسعه جهانی، امنیت جهانی و ابتکار تمدن جهانی را به امید همکاری با سایر کشورها برای دستیابی به توسعه اقتصادی، بهبود معیشت مردم، دستیابی به نتایج برد-برد، و ارائه خدمات چینی مطرح کردم.

شی گفت: ایده‌ها و راه‌حل‌هایی برای تقویت حکمرانی جهانی و مدیریت مسائل بشردوستانه داریم.

وی با اشاره به این که بشردوستی بزرگترین اجماع است که می تواند تمدن های مختلف را متحد کند، تصریح کرد : ایده های موجود در فرهنگ سنتی چین مانند "مرد نیکوکار دیگران را دوست دارد" و "آنچه را که نمی خواهید دیگران با شما انجام دهند با دیگران انجام نده" هماهنگ با مأموریت نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

شی با بیان این که چین با رعایت اصل اولویت دادن به مردم، بزرگترین نبرد علیه فقر در تاریخ بشریت را به دست آورده است. گفت، در مواجهه با کووید-19، چین نه تنها از جان و سلامت مردم خود محافظت کرده است، بلکه بزرگترین کمک های بشردوستانه در تاریخ جهان را نیز راه اندازی کرده است

شی گفت: "حقایق ثابت کرده است که چین یک حامی و مشارکت کننده فعال در آرمان بین المللی بشردوستانه است. ما آماده همکاری نزدیک تر با کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمک های مهم به صلح و پیشرفت بشر هستیم.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز به چین بابت بیشترین تعداد دریافت کننده چهل و نهمین جایزه فلورانس نایتینگل را دارد، تبریک گفت، که این نشان می دهد کمیته بین المللی صلیب سرخ و جامعه بین المللی از دستاوردهای بشردوستانه چین آگاه است.

اسپولیاریک ادامه داد، چین همیشه به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام گذاشته و آن را اجرا کرده است و ابتکار کمربند و جاده توسعه جهانی را ارتقا داده و اهداف بشردوستانه جهانی را پیش برده است.

وی افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از نقش مثبت و کمک‌های مهم چین به اهداف بشردوستانه بین‌المللی بسیار قدردانی می‌کند و مشتاقانه به دنبال تعمیق بیشتر همکاری با چین است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید