نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت:عملیات باید تا پیروزی نهایی بر کسانی که هشت سال مردم دونباس را در معرض قلدری و نابودی قرار دادند، ادامه پیدا کند.

مسکو: رژیم کی‌یف ۸ سال در دونباس به نسل‌کشی مشغول بود

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، تصمیم کمیسیون تحقیقات بین‌المللی سازمان ملل در مورد جنایات جنگی در اوکراین، مبنی بر اینکه شواهد کافی مبنی بر نسل‌کشی بودن اقدامات ارتش روسیه در این کشور وجود ندارد، با واکنش «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی این کشور همراه شد.

مدودف امروز (سه‌شنبه) در کانال تلگرامی خود با تاکید بر لزوم تداوم عملیات نظامی ویژه در اوکراین تا دستیابی کامل به اهداف آن، نوشت که این عملیات باید تا پیروزی نهایی بر کسانی که هشت سال مردم دونباس را در معرض قلدری و نابودی قرار دادند، ادامه پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره کمیسیون سازمان ملل گفت: «اگر اعضای این کمیسیون واقعاً می‌خواهند نسل‌کشی و جنایات جنگی را در اوکراین بیابند، پس نباید مانند موش‌کور رفتار کنند و پس از پاک کردن چشمانشان، به جهتی که درست است (اوکراین) باید نگاه کنند».

رئیس جمهور سابق روسیه با جنایتکار توصیف کردن رژیم کی‌یف، توضیح داد: «باید به‌طور عینی ارزیابی کنید که اوکراین با چه بی‌رحمی دونباس را به مدت هشت سال در خون غرق کرد، تا زمانی که روسیه عملیات نظامی ویژه را آغاز کرد. رژیم کی‌یف از سال ۲۰۱۴ مشغول نسل‌کشی در دونباس بوده است».

طبق این گزارش، مدودف ضمن اشاره به داده‌های دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، تصریح کرد که بر اساس این اطلاعات، بیش از ۳ هزار غیرنظامی در طول سال‌های حملات اوکراین به دونباس کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه تصمیم مسئولان شرور کی‌یف برای کشتن ساکنان دونباس، جنایات جنگی آشکار است، اظهار داشت:‌«شما باید وجدان خود را کاملا از دست داده باشید تا این را نبینید و سعی کنید شواهدی پیدا کنید که ادعا می‌کند روسیه نسل‌کشی انجام داده است».

این مقام امنیتی روس ضمن تاکید بر لزوم مجازات مقام‌های اوکراینی که مرتکب نسل‌کشی شده‌اند، افزود: «به همین دلیل است که عملیات نظامی ویژه باید تا دستیابی کامل به اهداف آن ادامه یابد».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید