عمران مارکت پاسخگویی فعالی به مشتریان خود دارد و کارشناسان این شرکت، همیشه پاسخگوی تمام سوالات شما از جمله نحوه خرید داربست مثلثی، ارسال لیست قیمت به روز و مشاوره برای حجم مورد نیاز محصول شما خواهند بود.

از داربست مثلثی یا اسکافلد چه می دانید؟

بسیاری از سازه ها و ساختمان هایی که هر روز در اطراف خود میبینید با استفاده از ابزارهای خاص قالب بندی ساخته شده اند، پل های بزرگ، زیرگذرها، تونل ها، ساختمان و پاساژهای بزرگ، نمونه ای از این سازه ها هستند. برای قالب بندی و بتن ریزی بیشتر این سازه ها نیاز به ابزاری به اسم داربست مثلثی یا اسکافلد وجود دارد. داربست مثلثی مناسب برای بتن ریزی های با حجم بالا است. از بهترین تولید کنندگان داربست مثلثی درایران می توان به شرکت های عمران مارکت، مدرن سازان، تنها پولاد و عمود گستر اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این داربست و همچنین معرفی بهترین شرکت تولید کننده داربست مثلثی با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

داربست مثلثی یا اسکافلد چیست؟

داربست مثلثی یا اسکافولد که به اسکافولد یا داربست امگا نیز در ایران شناخته می شود، نوعی داربست مدولار یا داربست زیر بتن است که با مونتاژ قطعات مختلف به هم متصل می شوند. داربست مثلثی، سازه ای موقت است و در قالب بندی برای جلوگیری از حرکت قالب ها هنگام بتن ریزی استفاده می شود. عموما زمانی که سقف و یا مساحتی که نیاز به قالب بندی دارد بسیار بزرگ باشد و از زمین فاصله ای بالاتر از ۴ متر داشته باشد از اسکافلد (داربست مثلثی) استفاده می شود.

داربست مثلثی یا اسکافلد چه کاربردی دارد؟

همانطور که اشاره شد، داربست مثلثی، یک داربست موقت است که برای ساخت پل، سقف های با ارتفاع زیاد و ساختمان های با سقف های بلند و سنگین استفاده می شود.  در ادامه به برخی از کاربردهای داربست مثلثی اشاره شده است:

  • ساخت پل ها و زیر گذر ها با حجم بتن ریزی بالا و ارتفاع زیاد
  • ساخت ساختمان ها و پاساژهای بزرگ با سقف های با ارتفاع زیاد
  • استفاده برای ساخت سقف های دال بتنی
  • ساخت سقف های بلند برای پمپ بنزین، ورزشگاه ها، پارکینگ های طبقاتی و پالایشگاه ها
  • مرمت سقف های بلند بناهای تاریخی

از داربست مثلثی یا اسکافلد چه می دانید؟

اجزای تشکیل دهنده داربست مثلثی یا اسکافلد چیست؟

داربست مثلثی با استفاده از مونتاژ قطعات مختلف ایجاد می شود، اجزای این داربست عبارتند از:

فریم های داربست مثلثی در ابعاد ۵۰* ۱۰۰ با وزن ۸ کیلوگرم، ۷۵ * ۱۰۰ با وزن ۹ کیلوگرم و ۱۰۰ * ۱۲۰ با وزن ۱۰.۵ کیلوگرم

میله مهار عرضی (افقی) در ابعاد ۱۲۰ سانتی متر و با وزن حدودی ۴.۵ کیلوگرم

میله مهار مایل (قطری) در ابعاد ۱۷۰ سانتی متر و با وزن ۵ حدودی ۵ کیلوگرم

صفحه کفی یا کفشک با ابعاد ۱۴ سانتی متری و وزن ۱.۵ کیلوگرم

سرجک سقفی قابل رگلاژ (پیچ تنظیم) در ابعاد ۴۰، ۵۰، ۶۰ و ۷۰ سانتی متر

پین تنظیم داربست مثلثی

از داربست مثلثی یا اسکافلد چه می دانید؟

مزایای داربست مثلثی نسبت به دیگر داربست های مدولار چیست؟

داربست مثلثی نسبت به سایر داربست های مدولار مانند داربست چکشی و داربست کاپلاک طرفداران بیشتری دارد. علت این کاربرد بیشتر، مزایای بسیار داربست مثلثی یا اسکافلد است. برخی از این مزیت های داربست مثلثی را در ادامه اشاره شده است:

  • قابلیت مونتاژ و دمونتاژ آسان و بدون نیاز به نیروی تخصصی
  • مناسب برای اجرای انواع پروژه های بزرگ در ارتفاع زیاد با حجم بتن ریزی بالا
  • استفاده از نیروی کار ساده و اجرای داربست بدون نیاز به نیروی کار تخصصی
  • ایمنی مناسب و بالا برای کارگران
  • وزن پایین اجزای مختلف داربست مثلثی و حمل آسان
  • قابلیت مهار بار سنگین به دلیل ساختار مورب شکل پایه ها
  • تکراری پذیر بالا و طول عمر طولانی
  • ساخته شده از فولاد و دارای استحکام بالا

نکات مهم در اجرا و خرید داربست مثلثی

برای اجرای داربست مثلثی باید به استحکام و هموار بودن خاک توجه شود، در صورتی که خاک سست باشد، ممکن است داربست واژگون شود،از جای خود حرکت کند و یا در خاک فرو رود. در نتیجه برای اینکه سطح خاک استحکام کافی را داشته باشد باید تست هایی انجام شود و سطح خاک برای اجرای داربست با انجام برخی فرایندها به اندازه کافی سفت و مستحکم شود. همچنین در برخی پروژه ها برای ایجاد استحکام کافی و اجرای مناسب داربست مثلثی از تخته های زیر پایی برای زیر پایه های داربست استفاده می شود.

داربست های مثلثی در صورتی که جنس با کیفیتی داشته باشند می توانند تا چهار برابر وزن خود را تحمل کنند. این نکته از این جهت ضرورت دارد که متوجه میزان بار وارده به داربست های مثلثی باشید. با اینکه اسکافلد مثلثی توانایی تحمل بار بالایی را دارد، اما این به این منظور نیست که این داربست مثلثی توانایی تحمل هر میزان باری را دارد. به همین علت قبل از اجرای داربست مثلثی برای پروژه باید میزان بار و فشار وارده به داربست ها محاسبه شود تا از خطرات ریزش داربست جلوگیری شود.

در اجرای داربست مثلثی باید توجه کنید که هیچ کدام از اجزای داربست مثلثی دچار پوسیدگی، زنگ زدگی و … نباشند.

از داربست مثلثی یا اسکافلد چه می دانید؟

بهترین داربست مثلثی (اسکافلد) را از کجا بخریم؟

استفاده از داربست های مثلثی که کیفیت مناسبی ندارند، می تواند به ضرر های جبران ناپذیری منجر شوند. برخی از پیمانکاران با خرید داربست های مثلثی متوجه شده اند که بعد از اجرای چند باکس از اسکافلد ها، داربست کج شده و اندازه اجزا با هم همخوانی ندارد، یا برخی دیگر داربست های بی کیفیت تهیه کرده اند و داربست بعد از اجرا و در هنگام بتن ریزی خم یا واژگون شده است. از این دست موارد در اجرای پروژه ها ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد. بنابراین برای جلوگیری از موارد اینچنینی بهتر است که داربست مثلثی یا اسکافلد را از شرکت های معتبر خریداری کنید.

شرکت  عمران مارکت یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید داربست مثلثی (اسکافلد)، داربست چکشی و انواع قالب و تجهیزات قالب بندی است. داربست های مثلثی عرضه شده توسط سایت عمران مارکت با لوله های داربست فولادی با کیفیت تولید می شوند و در کنار کیفیت بالا قیمت منصفانه ای نیز دارند. عمران مارکت افتخار همکاری با شرکت های بزرگ و به نامی در کشور را دارد و در پروژه های عمرانی بسیاری حضور فعال دارد.

عمران مارکت پاسخگویی فعالی به مشتریان خود دارد و کارشناسان این شرکت، همیشه پاسخگوی تمام سوالات شما از جمله نحوه خرید داربست مثلثی، ارسال لیست قیمت به روز و مشاوره برای حجم مورد نیاز محصول شما خواهند بود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید