حجت کاظمی، صندوق بازنشستگی فولاد برای پرداخت وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد به بازنشستگان، تفاهم‌نامه‌ای را با یک بانک به امضا رساند.

پرداخت وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد برای بازنشستگان

به گزارش سلام نو، وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود شرایط ضامن و بازپرداخت وام بازنشستگان متفاوت است. وام بازنشستگان وضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در ادامه جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را در سایت سلام نو بخوانید.

حجت کاظمی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، همزمان با هفته دولت از امضای تفاهم‌نامه با بانک رفاه برای پرداخت وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق خبر داد.

وی گفت: پس از امضای تفاهم‌نامه صندوق و بانک صادرات که به موجب آن به بازنشستگانی که حساب حقوقی آن‌ها در بانک صادرات باشد وام ضروری پرداخت می‌شود، با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم با بانک رفاه نیز تفاهم‌نامه مشابهی امضا کنیم تا حدود ۴۵ هزار بازنشسته‌ای که حساب حقوقی آن‌ها در بانک رفاه است وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۴ ماهه دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد افزود: بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند از روز شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت صندوق فولاد، به سایت صندوق فولاد برای دریافت وام به صورت الکترونیکی مراجعه کنند.

کاظمی گفت: با توجه به اینکه حساب حقوقی بخشی از بازنشستگان صندوق در بانک ملی است، درصدد هستیم تا با این بانک نیز تفاهم‌نامه مشابهی منعقد کنیم و پیگیری‌های ما در این خصوص ادامه دارد.(ایرنا)چندی پیش صندوق بازنشستگی فولاد از غیر حضوری شدن فرآیند ثبت نام وام ضروری بازنشستگان خبر داد.

صندوق بازنشستگی فولاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: به اطلاع بازنشستگان معزز صندوق فولاد می‌رساند به منظور رفاه حال این عزیزان، فرآیند ثبت نام وام ضروری بازنشستگان صندوق، کاملا غیرحضوری شده و بازنشستگان محترم می‌توانند با مراجعه به نشانی neservices.irsbf.ir اقدام به ثبت‌نام و درخواست وام نمایند.

در این دوره، شرط داشتن دو فرزند تحت تکفل را برداشته‌اند اما شرط جدیدِ سقف حقوق اضافه شده است؛ به بازنشسته‌ای که بیش از ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد، وام تعلق نمی‌گیرد.

یک بازنشسته از شرایط دریافت وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان کارگری انتقاد کرد.

ثبت نام دور دوم وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان کارگری آغاز شده است؛ شرایط دریافت وام با دوره قبل کمی تفاوت دارد؛ سیداحمد حسینی (بازنشسته کارگری اهواز) در تماس با ایلنا، در این رابطه می‌گوید: به نظر می‌رسد همیشه به دنبال سنگ‌اندازی مقابل پای بازنشستگان هستند.

او می‌گوید: در این دوره، شرط داشتن دو فرزند تحت تکفل را برداشته‌اند اما شرط جدیدِ سقف حقوق اضافه شده است؛ به بازنشسته‌ای که بیش از ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد، وام تعلق نمی‌گیرد!

به گفته حسینی، پانزده میلیون، نصف خط فقر و به اندازه‌ی اجاره خانه است؛ آیا بازنشسته‌ای که ۱۵ میلیون حقوق ماهانه دارد، ثروتمند و بی‌نیاز است؟

این بازنشسته می گوید: من ۳۵ سال سابقه بیمه‌پردازی تخصصی دارم و بیشتر از حداقل‌بگیران حق بیمه به سازمان پرداخته‌ام؛ عدالت اقتضا می‌کند در زمان بازنشستگی به نسبت پرداخت بیشتری که داشته‌ام، بیشتر از مزایا و امکانات رفاهی بهره‌مند شوم نه اینکه بگویند وام هم به شما تعلق نمی‌گیرد!

وام فوریسقف تسهیلات در طرح «مروارید»، پنج میلیارد ریال با نرخ سود ۲۳، ۲۰ و ۱۷ درصد است و در قالب این طرح، مشتریان می توانند در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی نزد بانک ملی ایران سپرده گذاری کرده و بعد از گذشت حداقل ۶ ماه مطابق شرایط تعیین شده، از تسهیلات بهره مند شوند.

این طرح در قالب عقد مرابحه بوده و جامعه هدف افتتاح کننده حساب اشخاص حقیقی و حقوقی و جامعه هدف دریافت کننده تسهیلات تمامی اشخاص حقیقی خواهند بود.

بدین ترتیب اشخاص حقوقی (سازمان ها و شرکت ها) هم می توانند نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح اقدام کرده و در ازای امتیاز حاصله، کارکنان خود را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کنند.

بازپرداخت تمامی تسهیلات موضوع طرح بصورت اقساطی با اقساط ماهانه، مساوی و متوالی خواهد بود.

همچنین پس از گذشت حداقل ۶ ماه از افتتاح حساب، متقاضی می تواند امتیاز اخذ تسهیلات موضوع این دستورالعمل را به سایرین انتقال دهد.

محدودیتی در انتقال امتیاز به افراد مختلف توسط اشخاص حقیقی و پذیرش امتیاز از دیگران وجود ندارد.

به ازای هر ۱۰ میلیون ریال در هر یک ماه، یک امتیاز به مشتری تعلق می گیرد و مبنای محاسبه امتیاز، حداقل مانده روزانه حساب ویژه طرح است.

این طرح با هدف پاسخگویی به نیازهای همه مشتریان طراحی شده و متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

وام فوری بانک رسالت

وام بانک رسالت را می‌توانید به شرط داشتن حساب بانکی در این بانک و داشتن گردش حساب دریافت کنید. با این حال، عده‌ی زیادی از افراد از شروط کامل دریافت وام از این بانک مطلع نیستند.

وام فوری بانک رسالتبا توجه به اینکه بانک رسالت تمام خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست، دیگر اتلاف وقت و ماندن در صف‌های طولانی بانک وجود ندارد. از این رو افراد زیادی به دنبال وام بانک رسالت فوری هستند. درست است که از بانک رسالت وام گرفتن آسان است، اما حداقل چند روزی طول می‌کشد تا وام به حساب شما واریز شود.

اگر مایل هستید تا از این بانک وام بگیرید، در ادامه‌ی این مطلب در سایت سلام نو همراه ما باشید تا شرایط وام بانک رسالت را بررسی کنیم.

وام بانک رسالت چه شرایطی دارد؟

برای دریافت وام فوری بانک رسالت در سال ۱۴۰۲، دو راه پیش روی شماست:

در بانک رسالت سپرده دارید. در این حالت می‌توانید پس از انجام برآورد تسهیلات و اعتبارسنجی (که هر دو به صورت غیرحضوی در اپلیکیشن آی‌کاپ انجام می‌شود)، برای گرفتن وام خود اقدام کنید.

در بانک رسالت سپرده ندارید. در این حالت، می‌توانید از خدمتی تحت عنوان “معرفی وام” استفاده کرده و اقدام به دریافت وام کنید.

شرایط وام بانک رسالت

جزئیات شرایط

حداکثر میزان وام ۲۰۰ میلیون تومان

کارمزد ۲ درصد

نیاز به ضامن بله. برای رتبه‌های اعتباری متناسب

حداقل و حداکثر زمان بازپرداخت ۱۲ و ۶۰ ماه

در جدول شرایط وام بانک رسالت که در بالا آمده، مشخصات این تسهیلات را برای اعطا به افراد حقیقی ارائه کردیم. در بخش زیر، این شرایط را به طور مفصل‌تر بررسی کردیم:

فرد وام گیرنده باید حساب بانکی فعال در بانک قرض الحسنه رسالت داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید