هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۹ شهریورماه) معامله شد.

افزایش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه | طلا و سکه بخریم یا صبر کنیم؟
به گزارش سلام نو؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۹ شهریورماه) معامله شد.

امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه) ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

امروز سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز کاری گذشته، ۲۵میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۱۵میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ ۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان اعلام شد.

امروز بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۴۱ دلار است./ایسنا

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هم ادامه دارد و قیمت طلا و سکه امروز تغییر بسیار اندکی را ثبت کرد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار آزاد به حدود ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشت. این افزایش اندک، تاثیر خود را بر قیمت طلا و سکه هم نشان داد و این بازار را دستخوش تغییر بسیار اندکی کرد.

قیمت سکه امامی ۱۴۰ هزار تومان رشد کرد و به ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۵ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود. قیمت نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون تومان رسید و ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد. قیمت سکه گرمی هم ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

اما روند قیمتی طلا و سکه در بازار چگونه است؟ گزارش‌ها نشان می‌دهد که به موازات ثبات قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه هم به ثبات رسیده است و فعلا در این بازار نوسان کاهشی یا افزایشی خاصی رخ نداده است. البته هنوز بسیاری معتقدند که ماه صفر علت ثبات قیمت طلاست و می‌گویند کاهش تقاضا سبب ثبات قیمت‌ها در بازار شده است. این عده پیش بینی می‌کنند که با تمام شدن ماه صفر و افزایش تقاضا در بازار، احتمالا قیمت طلا و سکه افزایش داشته باشد.

اما کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به ثبات فعلی قیمت ارز در بازار، احتمال افزایش قیمت طلا و سکه بسیار محدود است. بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمالا قیمت دلار تا پایان شهریور و مهر ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند و احتمالا قیمت طلا و سکه هم در این بازه زمانی تغییر خاصی را ثبت نکند.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / طلا به راه دلار رفت، سکه با انس جهانی همراه شد

اما روند قیمت طلا و سکه در ادامه سال بستگی به حرکت دلار دارد. البته گزارش‌ها هم بیانگر این است که قیمت طلای جهانی رشد کرده است و احتمال رشد بیشتر طلای جهانی وجود دارد که این مساله هم می‌تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۲/ طلا و سکه بخریم یا دست نگه داریم؟

در حالی که در قیمت طلای جهانی در هفته گذشته روند افزایشی داشت، بازار طلا و سکه در داخل دچار رکود شده، قیمت‌ها بدون تغییر مانده و معاملات به حداقل ممکن رسیده است. این همان روندی است که در بازار ارز هم شاهد آن هستیم.

در چند هفته گذشته روند بازار طلا و سکه ثابت و بدون تغییر بوده است. قیمت طلای ۱۸ عیار گرمی دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. سکه امامی هم در کانال ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان در نوسان است و تغییرات جزئی را ثبت می‌کند.

پیش بینی‌ها حاکی از این است که قیمت دلار در چند هفته آینده هم روند ثابتی دارد و احتمالا در پله‌های اول کانال ۴۹ هزار تومان ثابت می‌ماند. این ثبات قیمت، به بازار طلا و سکه هم سرایت می‌کند و پیش بینی ‌ها می‌گوید قیمت طلا و سکه هم در روزهای آتی آرام و با ثبات است.

اما آینده قیمت‌ها در بازار طلا و سکه چه می‌شود؟ در بازار ارز فعلا ثبات قیمتی حاکی است و با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه در ایران از قیمت دلار فرمان می‌گیرد، باید گفت که در چند هفته آینده هم بازار طلا و سکه آرام و بدون تغییر قیمتی خاص پیش بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در ادامه سال

اما از سوی دیگر، قیمت طلای جهانی در حال افزایش است و به همین دلیل پیش بینی می‌شود که این افزایش تاثیر خود را نهایتا بر بازار داخل بگذارد و روند قیمت‌ها کمی افزایشی شود. اما این تاثیر احتمالا محدود خواهد بود.

البته کلیت پیش بینی ها حاکی از این است که قیمت دلار در نیمه دوم سال روند افزایشی پیدا می‌کند و این تغییرات بر قیمت بازار طلا و سکه هم تاثیر می‌گیرد. تاثیراتی که در بازار سکه محسوس‌تر است اما در بازار طلا کمی با احتیاط پیش می‌رود.

اما بازار طلا و سکه به چه سمتی پیش می‌رود؟ مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادیبه تجارت‌نیوز گفت: «به نظر می‌رسد آینده چشم‌انداز تورمی فعلا خیلی بزرگ و وحشتناک نیست.» این کارشناس اقتصادی تاکید کرد بازارهای مالی در انتظار اخبار مهمی هستند تا بتواند جهت حرکت بازار را وضوح ببخشند. در صورت تزریق اخبار مساعد به بازار می‌توانیم شاهد قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نیز برای قیمت سکه امامی باشیم و از آن منطقه نگاه معاملاتی بهتری داشته باشیم.»

این اظهارات دیبا را علی سعدوندی، اقتصاددان هم تایید کرد و در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد که امسال روند بازارها تند و شارپی باشد و احتمالا قیمت‌ها در محدوده کنونی باقی می‌ماند و میزان رشد قیمت بازارها محدود خواهد بود.

با توجه به ثبات قیمتی که در بازار وجود دارد، فعالان بازار می‌گویند اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید