در این مطلب قلق‌های پخت کباب تابه ای خوشمزه را با شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم.

طرز پخت کباب تابه‌ای + راز کباب تابه ای خوشمزه
به گزارش سلام نو، «کباب تابه‌ای با گوجه و سماق! مزه‌ی بهشتی داره!»

کباب تابه‌ای یکی از دلچسب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در همه‌ی خانه‌ها طرفدار دارد و هر خانمی برای پخت آن سبک خودش را پیاده می‌کند.

اصلا مگر کسی پیدا می‌شود کباب تابه‌ای دوست نداشته باشد؟! طعم گوشت پخته شده‌ی سرخ شده در کنار گوجه‌ای که توی روغن تفت خورده به همراه یک کته‌ی زعفرانی دیگر غمی بر دل آدم نمی‌گذارد! موافق نیستید؟!

همانقدر که درست کردن کباب تابه‌ای راحت است، قلق‌هایی هم دارد که اگر رعایت کنید طعمی محشر به دست می‌آورید و اگر هم یکسری نکات را از توجهتان خارج کنید ممکن است یک کباب خشک یا حتی تکه تکه شده به دست بیاورید که شما را از هرچه غذاست بیزار کند!

برای اینکه این غذا را به خوشمزه‌ترین حالت بپزید این مقاله را بخوانید و در دفعات بعد هنگام آشپزی، تمام نکاتش را درنظر بگیرید.

مواد لازم را به خاطر بسپارید تا راه رسیدن به یک کباب تابه‌ای جذاب را بگویم!

کباب تابه‌ای

خب… حالا رسیدیم به مرحله‌ی اصلی کار، جایی که مایه‌ی کباب باید آماده شود.

پیاز را ریز رنده کنید و آب آن را خوب بگیرید. این قسمت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به پیاز رحم نکنید! حسابی آن را بچلانید تا دیگر خشک خشک بشود! آب پیاز را کنار بگذارید! یادتان نرود!

گوشت را با پیاز و ادویه‌ها خوب ورز بدهید و در یخچال بگذارید. نیم ساعت زمان بدهید تا همه‌ی طعم‌ها در هم ادغام شوند. یک تابه‌ی نچسب نیاز دارید. اگر تابه دوطرفه دارید که بهترین گزینه است اگر هم ندارید هیچ مشکلی نیست. لازم نیست تابه را چرب کنید. مایه‌ی کباب را کف تابه باز کرده و همه جا خوب آن را پخش کنید. بعد به شکل کباب آن را با کفگیر یا قاشق یا هر وسیله‌ای خط بیندازید که بعد از پختن راحتتر بتوانید جدا کنید.

این قسمت مرحله‌ی مهمی است. آب پیاز که گفتیم دور نریزید یادتان است؟ الان به همراه آب لیموترش و زعفران دم کرده و کره آب شده مخلوط کنید و روی مواد گوشتی بریزید. اصلا از تصورش هم دل آدم آب می‌افتد! در تابه را بگذارید و روی شعله‌ی متوسط گاز قرار دهید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه آب کباب کشیده می‌شود و باید مقداری روغن به آن اضافه کنید که زمان سرخ شدن آن رسیده است!

دیگر از اینجا به بعد کار خاصی ندارد. یک طرف کباب‌ها که سرخ شد برگردانید به آن سمت تا هردوطرف آماده بشود. گوجه را هم کنارش قرار بدهید و سرخ کنید. روی گوجه‌ها سماق بریزید که طعمی بی‌نظیر به شما خواهد داد. شعله را کم کنید تا گوجه‌ها هم سرخ بشوند.

اشتباه نکنید:

گرفتن آب پیاز خیلی مهم است. اگر با پیاز آبدار کباب تابه‌ای درست کنید کباب شما از انسجام کافی برخوردار نمی‎شود و ممکن است وا برود و یا تکه تکه خرد شود. پس به این قسمت حتما توجه کنید.

از گوشت چرخکرده‌ای که تمامش گوسفندی یا گوساله است استفاده نکنید. همیشه برای کباب ترکیبی از گوسفندی و گوساله داشته باشید که درصد گوشت گوساله‌ی آن بیشتر از گوسفندی باشد.

شعله‌ی گاز را از ابتدا زیاد نکنید چون کباب بدون اینکه پخته شود سریع خشک می‌شود و یک کباب آبدار نخواهید داشت.

نکات طلایی:

  • سماق در کنار کباب از قدیم حاضر بوده است. علت آن فقط خوشمزگی نیست! بلکه سماق ضررهای گوشت قرمز را کم می‌کند.
  • ورز دادن گوشت به داشتن یک کباب عالی کمک می‌کند. پس تا می‌توانید ورز بدهید!
  • در کنار این کباب یک کته‌ی زعفرانی خوشمزه بپزید و لابه لای آن سماق بپاشید تا یک طعم فوق‌العاده داشته باشید.

منبع: راهنماتو

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید