سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بخشی از پارک ملی سالوک اسفراین عصر جمعه دچار آتش‌سوزی شده است که یگان‌های امدادی برای مهار آتش به ارتفاعات این پارک اعزام شدند.

آتش سوزی وحشتناک در پارک ملی سالوک خراسان‌شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز جمعه در گفت و گو با ما اظهار کرد: آتش سوزی در عرصه های طبیعی شهرستان اسفراین و جاجرم رخ داده است.

وی افزود: تاکنون ۴۵ نیرو به محل اعزام شده اند که به دلیل صعب العبور بودن و نوع پوشش گیاهی آن منطقه هنوز آتش مهار نشده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی و میزان خسارت برآورد نشده است و پس از مهار آتش بررسی و اعلام خواهد شد.

پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.

قسمت شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، ۲ منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکارممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهمترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید