۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: 55460369

شاهرود جاذبه‌های طبیعی درخور توجهی دارد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود بدانید.

آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار نکارمن از جاذبه‌های طبیعی و مکان های دیدنی شاهرود است که در فاصله سه کیلومتری روستایی با همین نام قرار گرفته است و دسترسی به آن نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. برای رسیدن به آبشار نکارمن، پس از طی ۱۳ کیلومتر در جاده شاهرود به مجن، می‌بایست وارد جاده فرعی روستای نکارمن شوید. در ادامه مسیر و در دامنه کوه شاهوار، آبشار نکارمن قابل رویت است.

آشنایی با آبشار نکارمن شاهرود

آبشار نکارمن در استان سمنان واقع است. نکارمن یکی از روستاهای شهرستان شاهرود است. این روستا در دهستان خرقان در بخش بسطام قرار گرفته است. روستای نکارمن یا نوکارمن در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود و قبل از مجن واقع است.

پس از طی ۱۳ کیلومتر در جاده شاهرود به مجن، وارد جاده فرعی روستای نکارمن می‌شویم که در ادامه این مسیر و در دامنه کوه شاهوار، آبشار کوچک و زیبای آن نشانه‌ای برای صعود کوهنوردان به حساب می‌آید. روستای نکارمن و روستای تاش، از مسیرهای اصلی صعود به‌قله شاهوار است.

آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود

رودخانه فصلی نکارمن به طول ۱۵ کیلومتر از دامنه‌های جنوبی رشته کوه شاهوار و از چشمه‌های زلال آن منشا می‌گیرد و در ادامه به رودخانه تاش می‌پیوندد. این رودخانه در فصول گرم سال خشک می‌شود. همچنین مناطق زیبایی مانند قطار زرشک و چشمه هفت‌رنگ فرحزاد نیز از دیدنی‌های نکارمن به حساب می‌آید.

مسیر دسترسی به آبشار نیاز به وسایل فنی ندارد و فاصله آن تا روستای نکارمن در حدود ۳ کیلومتر است. ارتفاع آبشار از سطح آبهای آزاد درد حدود ۲۴۶۰ متر است.

آبشار نگارمن شاهرود که برخی از افراد آن را نکارمن می‌نامند، پس از طی ۱۳ کیلومتر در جاده شاهرود به مجن، در مسیر جاده فرعی روستای نکارمن شاهرود در استان سمنان قرار دارد. آبشاری با آب زلال که از روی کوه‌ها سرازیر می‌شود و به دشت سرسبزی ختم می‌شود.

چشمه‌های جوشان که زلالی آن نشان از نعمت بی‌کران خداوند است. این منطقه به واسطه موقعیت دامنه‌ای خود بسیار معتدل و ارزشمند است. موقعیت این منطقه از نظر آب ‌و هوایی توسط گردشگران مورد تأیید قرار گرفته است.

آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود

نکارمن در لیست روستاهای جذاب در شاهرود است. موقعیت این روستا آن‌قدر دل‌انگیز است، که می‌توانید یک روز کامل را در آن گشت‌وگذار کنید. این روستا به واسطه دهستان مشهور خرقان به رشد رسیده است و در بخش بسطام قرار دارد.

وقتی ۱۳ کیلومتر در جاده شاهرود به سمت مجن حرکت می‌کنید و وارد جاده فرعی می‌شوید، روستای نکارمن خودنمایی می‌کند. پوشش گیاهی بی‌نظیری که به صورت دسته‌بندی‌شده در کنار هم قرار دارند. مسیرهای اصلی که به واسطه کلبه‌های چوبی دل‌انگیز خود بسیار جذاب هستند، موقعیت خوب برای کوهنوردانی است.

ویژگی‌های آبشار نکارمن در شاهرود

دامنه کوه‌های شاهوار که مانند گردنبندی زیبا دور تا دور این روستا را احاطه کرده‌اند و گویی جشن و پای‌کوبی برای میزبانی از گردشگران در نظر گرفتهاند. رودخانه‌های فصلی که از سمت دامنه‌های جنوبی رشته کوه شاهوار رقص‌کنان به شما خوشامد می‌گویند. فصول گرم سال که به شکل بی‌نظیری زیبایی خود را به رخ می‌کشد. از دیگر آبشارهای منطقه شاهرود می‌توان به آبشار ابرسج و ابشار مجن اشاره نمود.

آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود

چشمه‌های هفت رنگی که مانند ستاره‌هایی زیبا می‌درخشند. محیطی بکر و جاذبه‌ای دوست‌داشتنی که کمتر کسی می‌تواند، آن را زیر سؤال ببرد. دسترسی به ابشار نگارمن شاهرود نیاز به ابزار و شرایط خاصی ندارد. تنها سه کیلومتر که از روستای نکارمن حرکت کنید، به این آبشار زیبا خواهید رسید.

روستای نکارمن ۲۵ کیلومتر از شاهرود فاصله دارد. منطقه‌ای زیبا با چشمه‌ای دل‌انگیز است، و باغ‌های بزرگ میوه آن بسیار مشهور و جذاب هستند.

تابستان‌های نکارمن بسیار خنک است، پس کوله‌پشتی خود را بردارید و راحت‌ترین کتانی خود را به پا کنید و از آبشار نگارمن شاهرود دیدن کنید. آب‌وهوای تابستان این منطقه معتدل است، گاه باد می‌وزد، گاه بارانی نم‌نم می‌بارد، گرما سوزان نیست و خورشید با شما رفیق است.

اما امان از زمستان! اگر اهل ورزش‌های زمستانی باشید، و یخ نوردی را دوست داشته باشید ابشار زیبای نگارمن شاهرود در فصل زمستان هم گزینه خوبی است. اما بدانید که با موقعیت طاقت‌فرسا روبرو خواهید بود، که هرکسی طاقت تحمل آن را ندارد.

آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود

این روستا با اهالی خوبی که دارد، شناخته شده است و به طبع ابشار نگارمن شاهرود نیز موقعیتی بکر برای تکمیل این گردشگری است.

در اطراف آبشار نگارمن شاهرود درختچه‌های ردیف شده زرشک دیده می‌شود، گل‌های خودرو وحشی رؤیت می‌شود، و دسترسی به این بخش بی‌نظیر است. آب‌هایی که در چشمه‌های این آبشار دیده می‌شود، همگی از سنگ‌های آهکی خارج شده‌اند، درجه سختی آب نیز به واسطه فصل و شرایط فصلی ارزیابی می‌شود.

گشت‌وگذار در دل کوه شاهوارِ بسیار دل‌انگیز است. آبشار کوچکی که در ۳ کیلومتری روستا قرار دارد. رودخانه‌های فصلی که بسیار منظم جریان دارند و بسیار گوش‌نواز هستند. جالب اینجاست که رودخانه‌های فصلی در این منطقه در تابستان خشک بوده و موقعیت گردشگری ندارد!

آبشار نگارمن شاهرود از بین کوه‌ها سرازیر می‌شود، به طوری که منبع ریزش آن مشخص نیست. به هر صورت این آبشار به واسطه موقعیت منطقه‌ای که دارد، ارزیابی می‌شود. کوه‌ها در اطراف آبشار به صورت لایه‌لایه هستند.

بخش مشخصی از کوه‌ها دسته‌بندی‌شده‌اند. زیر کوه‌ها فضای سبز خوبی دیده می‌شود. موقعیت این فضای سبز بسیار خاص است. گیاهان بسیار زیبا و خودرو هستند.

آبشارگردی در آبشار نکارمن شاهرود

موقعیت منطقه‌ای این آبشار بسیار خاص است و وضعیت مخصوصی دارد. از سوی دیگر این آبشار به واسطه رودخانه‌ای که زیر آن جریان دارد، شهرت یافته است.

از تهران که حرکت کنید، می‌توانید فاصله ۴۰۴ کیلومتر بین تهران تا شاهرود را در کمتر از ۵ ساعت در نظر داشته باشید. در این راستا به ۲۵ کیلومتری شمال این شهر خواهید رسید، و می‌توانید وارد روستای نکارمن شوید.

فاصله از روستا تا آبشار تنها ۵ دقیقه با اتومبیل شخصی است. افرادی که قصد دارند، شب را در این روستا بگذرانند، می‌توانند از اقامتگاه‌های زیبایی که در اطراف این بخش وجود دارد استفاده نمایند.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    لطفا تحقیق کامل بفرمایید ، بعدش مطلب بنویسید . اسم اون مکان و اون آبشار نگار من هستش نه نکارمن
  • رزا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    استان سمنعن کجاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید