ابداع این واکسن‌ها توسط مارکو پراوتونی، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه واشنگتن آغاز شد، که همراه با گروه تحقیقاتی خود، بیش از ۱۰ سال است روی تولید واکسن علیه مواد افیونی کار می کند.

واکسن مقابله با اعتیاد تولید شد!

انتظار می‌رود محققان در اوایل سال ۲۰۲۴ آزمایش‌های بالینی را برای بررسی میزان ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها به منظورجلوگیری از مصرف بیش از حد هروئین و فنتانیل بر روی انسان آغاز کنند.

 به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در صورت تایید کارآیی واکسن ضدهروئین و فنتانیل، واکسن های مذکور می توانند انقلابی در درمان اعتیاد به مواد افیونی ایجاد کنند و تعداد مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر را کاهش دهند.

مواد افیونی – به ویژه مواد افیونی مصنوعی – عامل اصلی مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر هستند. دسترسی آسان به مواد مخدری مانند هروئین و فنتانیل یک چالش جدی است و مصرف کنندگان را در معرض خطر مرگ قرار می دهد.

مصرف بیش از حد مواد مخدر نه تنها باعث مرگ و میر می شود، بلکه بار اقتصادی زیادی را نیز تحمیل می کند. در سال ۲۰۱۷، زیان اقتصادی مصرف مواد افیونی و مصرف بیش از حد مواد مخدر کشنده در ایالات متحده ۱.۰۲ تریلیون دلار برآورد شد.

در حالی که بعید به نظر می‌رسد خیابان‌ها از مواد مخدری مانند هروئین و فنتانیل پاک شوند - و حتی اگر چنین چیزی رخ دهد، این مواد احتمالاً با مواد مخدر دیگری که به همان اندازه مضر هستند جایگزین می‌شوند - محققان دانشگاه مونتانا در آستانه آزمایش واکسن هایی برای جلوگیری از مصرف بیش از حد فنتانیل و هروئین و کمک به درمان وابستگی به مواد افیونی هستند.

ابداع این واکسن‌ها توسط مارکو پراوتونی، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه واشنگتن آغاز شد، که همراه با گروه تحقیقاتی خود، بیش از ۱۰ سال است روی تولید واکسن علیه مواد افیونی کار می کند.

آزمایش واکسن یادشده بر روی انسان ها با حمایت مالی مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده صورت می گیرد و زمان آن هنوز مشخص نشده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید