ایران مناطق گردشگری فراوانی دارد در این میان با ما همراه باشید و درباره منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار بدانید.

منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه گردشگری بهورد از مقاصد تفریحی و جاهای دیدنی گرمسار به شمار می‌آید و در ۳۲ کیلومتری شمال غربی ایوانکی در شهرستان گرمسار حد فاصل دشت و کوهستان واقع شده است.

این منطقه تحت پوشش اقلیم خشک و معتدل قرار دارد. از ویژگی‌های این منطقه تابستان گرم و زمستان معتدل است. برای دسترسی به این روستا باید در جاده ایوانکی به تهران حدود ۱۸ کیلومتر را طی کنید و سمت راست به سمت شمال وارد جاده‌ای خاکی شوید که به سمت روستای گندآب (چند آب) می‌رود.

آشنایی با منطقه گردشگری بهورد در گرمسار

منطقه گردشگری بهورد در شهرستان گرمسار و در ۳۲ کیلومتری شمال غربی ایوانکی واقع شده است ،منطقه گردشگری بهورد در حد فاصل دشت و کوهستان قرار دارد . این منطقه به دلیل دارا بودن ویژگی های اقلیمی و طبیعی و ژئومورفولوژی، دارای قابلیت ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در جهت توسعه توریسم و گردشگری است و می تواند مأمن و پناهگاهی برای مردم ایوانکی در تابستان های گرم و سوزان باشد.

منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار

منطقه گردشگری بهورد علاوه براینکه مکانی برای گذران اوقات فراغت خانواده ها می باشد، ویژگی های دیگری دارد که می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و علاقه مندان به حیات وحش و همچنین دانشجویان رشته های مختلف جذاب و جالب توجه باشد. مناطق اطراف منطقه گردشگری بهورد به ویژه ارتفاعات”قره قاچ” و گردنه “قوچ” از نظر حیات وحش غنی است و یکی از شکارگاههای مهم گرمسار محسوب می شود.

منطقه گردشگری بهورد تحت پوشش اقلیم خشک و معتدل قرار دارد و از ویژگی های این منطقه تابستان گرم و زمستان معتدل است و برای دسترسی به این روستا باید در جاده ایوانکی به تهران حدود ۱۸ کیلومتر را طی کنید و سمت راست به سمت شمال وارد جاده ای خاکی شوید که به سمت روستای گندآب (چند آب) می رود و فاصله ابتدای جاده تا این روستا حدود شش کیلومتر است، بعد از آن مسیر جاده خاکی را به سمت شمال شرق ادامه می دهیم و از این نقطه به بعد بافت خاک تغییر کرده و جاده از میان تپه ماهورها می گذرد.

منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار

مسیر دره را با پیچ و خم های فراوانش حدود ۹.۲ کیلومتر ادامه می دهیم تا به روستای بهورد برسیم ، وجود گونه های گیاهی مرتعی متنوع فضای دلگشا و جدابی را در حاشیه کویر به وجود آورده است. منابع آبی، پوشش گیاهی و جانوری آن، کوه ها و ارتفاعات منطقه جاذبه های گردشگری موجود در آن چون سد بهورد که در شمال شرقی روستا و با فاصله حدود ۱.۵ کیلومتری از آن قرار دارد، آبشارهای کوچک که در مناطق مختلف روستا پراکنده اند یخچال، امامزاده خوشنام و امام سیاه آفتاب کوه قوچ در شمال روستا و اشکال مختلف سنگ هایی که توسط باد و آب ایجاد شده می تواند ترکیبی زیبا از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه را به میهمانان خود عرضه کند.

مهمترین قابلیت منطقه مورد مطالعه آب و هوای مطبوع کوهستانی و طبیعت بکر و دست نخورده است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه و نبود راه دسترسی مناسب برای وسایل نقلیه از یک سو و عدم قابلیت های ویژه برای فعالیت های صنعتی و معدنی، طبیعت منطقه به صورت بکر و وحشی باقیمانده و این ویژگی یکی از جذابیت های منحصر به فرد محسوب می شود.

منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار

از طرف دیگر وجود درخت چنار کهنسال و دیر زیست در منطقه امامزاده خوشنام و دریاچه سد خاکی بهورد و وجود مزارع و باغات روستایی و ارتفاعات اطراف آن، قابلیت های بیشماری برای علاقه مندان به طبیعت و ورزش های مختلف بوجود آورده است.

این منطقه علاوه براینکه مکانی برای گذران اوقات فراغت خانواده ها می باشد، ویژگی های دیگری دارد که می تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و علاقه مندان به حیات وحش و همچنین دانشجویان رشته های مختلف جذاب و جالب توجه باشد.

دسترسی به منطقه‌ی گردشگری بهورد

منطقه‌ی گردشگری بهورد در استان سمنان، شهرستان گرمسار و در ۳۲ کیلومتری شمال غربی ایوانکی در حد فاصل دشت و کوهستان واقع شده است. برای دسترسی به این روستا باید در جاده‌ی ایوانکی به تهران حدود ۱۸ کیلومتر را طی کنید از سمت شمال وارد جاده‌ای خاکی شوید که به سمت روستای گندآب (چند آب) می‌رود.

فاصله‌ی ابتدای جاده تا این روستا حدود شش کیلومتر است. بعد از آن مسیر جاده‌ی خاکی را به سمت شمال شرق ادامه دهید و از این نقطه به بعد، بافت خاک تغییر کرده و جاده از میان تپه‌ماهورها می‌گذرد.

منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار

منطقه‌ی بهورد در شمال غرب ایوانکی به دلیل دارا بودن ویژگی‌های اقلیمی و طبیعی، دارای قابلیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی در جهت توسعه‌ی گردشگری است و می‌تواند پناهگاهی برای مردم ایوانکی در تابستان‌های گرم و سوزان باشد.

منطقه‌ی بهورد مکانی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها می‌باشد، و به دلیل ویژگی‌های دیگری مانند وجود مزارع و باغات روستایی و ارتفاعات اطراف آن، می‌تواند برای ورزشکاران، کوهنوردان و علاقه‌مندان به حیات‌وحش و هم‌چنین دانشجویان رشته‌های مختلف، جذاب و جالب توجه باشد.

به دلیل کوهستانی بودن منطقه و نبود راه دسترسی مناسب برای وسایل نقلیه از یک سو و عدم قابلیت‌های ویژه برای فعالیت‌های صنعتی و معدنی، طبیعت منطقه به صورت بکر و وحشی باقیمانده و این ویژگی یکی از جذابیت‌های منطقه‌ی گردشگری محسوب می‌شود و هم‌چنین وجود آبشارهای کوچک که در مناطق مختلف روستا پراکنده‌اند مانند یخچال، امامزاده خوشنام و امام سیاه آفتاب کوه قوچ در شمال روستا و اشکال مختلف سنگ‌هایی که توسط باد و آب ایجاد شده ترکیبی زیبا از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این منطقه است.

آدرس منطقه گردشگری بهورد: استان سمنان- گرمسار- ۳۲ کیلومتری شمال‏ غربی بخش ایوانکی

منطقه گردشگری بهورد؛ جاذبه‌ای دیدنی در گرمسار

کد خبرنگار: ۲۶
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • روشن IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    1 7
    منطقه بهورد و روستای چندآب و منطقه کوهستانی قره قاچ جز محدوده پاکدشت استان تهران است.لطفا اصلاح شود.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    1 2
    پاکدشت از کجا آمده؟ منظورت مامازند هست؟
  • BR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 1
    بهورد بلی مال پاکدشت است
  • مهدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    آره خیلی برف میاد
  • Pakdel IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    روستای بهورد در استان سمنان شهرستان گرمسار در بخش ایوانکی قرار دارد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید