وزارت دفاع روسیه می‌گوید در عرض بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۰ عملیات تهاجمی ارتش اوکراین علیه نیروهای خود را دفع کرده و نظامیان کی‌یف متحمل تلفات حدوداً ۸۰۰ نفری شدند.

 ۸۰۰ نیروی ارتش اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش سلام نو ب نقل از مشرق، در ادامه آماردهی وزارت دفاع روسیه درباره تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان عملیات‌های روزانه نیروهای روس، مسکو از کشته‌شدن نزدیک به ۸۰۰ نظامی رژیم کی‌یف خبر داد.

این وزارتخانه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای مسلح روسیه در شب گذشته، با استفاده از تسلیحات نقطه‌زن دوربرد هوایی و دریایی، تأسیسات فرماندهی و اطلاعاتی ارتش اوکراین را هدف قرار داد. اهداف حمله به مراکز فرماندهی و اطلاعاتی اوکراین محقق شده و تمام اهداف خاص مورد اصابت قرار گرفتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ۵ حمله در محور دونتسک دفع و حدود ۳۸۰ نظامی اوکراینی از پای درآمدند، توضیح داد: «نیروهای روسی ۹ حمله به محور زاپروژیا در مناطق شهرهای رابوتینو و وربفویه را دفع کرده و دشمن علاوه بر خسارت تجهیزات نظامی، متحمل تلفات انسانی ۸۵ نفری شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «حمله دشمن به محور کراسنی‌لیمان با کشته شدن حدود ۶۰ سرباز اوکراینی طی یک روز گذشته خنثی شد. تلفات نیروهای اوکراینی در محور جنوب دونتسک نیز به حدود ۱۲۰ سرباز رسید».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع ۳ حمله در محورهای کوبیانسک، خارکیف و لوهانسک، اضافه کرد: «بیش از ۱۰۰ سرباز اوکراینی در محور کوبیانسک کشته شده و یک قبضه توپخانه اِم۱۰۹ ساخت آمریکا و یک قبضه توپخانه کراپ ساخت لهستان از بین رفتند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه در پایان افزود که در جریان دفع عملیات تهاجمی نیروهای اوکراین در محور خِرسون، حدود ۱۵ نظامی و یک دستگاه توپخانه هوویتزر دی-۳۰ نابود شدند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۶۶ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۷ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۲۳۴ فروند پهپاد، ۴۳۳ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۵۷۰ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۴۶ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۱۲۸ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۲ هزار ۵۲۸ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

تلفات ۸۰۰ نفری ارتش اوکراین در عرض یک روز

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید