بازدید از آکواریوم‌ها هیجان‌انگیز است از این رو با ما همراه باشید و درباره آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت بدانید.

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

سلام نو _ سرویس گردشگری: آکواریوم اصفهان که در دل یک پارک جنگلی بسیار زیبا و باشکوه قرار دارد، به عنوان اولین تونل آکواریوم ایران شناخته می‌شود که ۳۰۰ گونه آبزی مختلف را در دل خود جای می‌دهد.

این آکواریوم که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است که تجربه سفر به دنیای زیر آب را به شما هدیه داده و با بازدید از آن می‌توانید با زندگی جانوران زیر دریا بیشتر آشنا شوید. امکانات رفاهی و تفریحی مختلف آکواریوم اصفهان را هم نباید نادیده گرفت که لذت بازدیدتان از دنیای زیر آب‌ها را بیشتر می‌کنند.

آشنایی با آکواریوم اصفهان

دیدنی های اصفهان تنها به جاذبه های تاریخی ختم نمی‌شود، در سفر به این شهر می‌توانید در کنار گشت و گذار در بافت تاریخی و آشنا شدن با فرهنگ و تمدن اصفهان، بخشی از وقت خود را به دیدن یک جاذبه متفاوت اما هیجان‌انگیز به نام آکواریوم اصفهان اختصاص دهید. آکواریوم اصفهان، جاذبه‌ای است جذاب و دیدنی که دنیای پر رمز و راز زیر آب را در دل اصفهان برای شما نمایان می‌کند.

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اصفهان به آکواریوم اصفهان سری بزنید تا سفرتان به نصف جهان تکمیل شود. این آکواریوم در سال ۱۳۹۵ در مجموعه پارک ناژوان افتتاح شده است که توسط یک شرکت باسابقه ترکیه‌ای به نام اوشن آکواریوم ساخته شد و اولین تونل آکواریوم کشور ایران به شمار می‌رود. آکواریوم اصفهان در مساحتی حدود ۴۰۰۰ متر و در عمق ۷ متری از سطح زمین ساخته شده است و آکواریوم‌های بسیار بزرگی در آن به چشم می‌خورد. در دل این آکواریوم ۶۵۰۰ موجود زنده از ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه مختلف از انواع ماهی‌ها و آبزیان دریایی ۵ قاره جهان، به حیات خود ادامه می‌دهند. تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی که مناظر غیر قابل توصیفی را برای شما خلق می‌کند، اولین چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، رد شدن ماهی‌ها از چند سانتی متری شما است و قدم زدن در بین ماهی‌های کوچک زیبا و کوسه‌های بزرگ می‌تواند شما را به وجد آورد.

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

قرار گرفتن در تونلی که دور تا دور آن را شیشه‌های بزرگ فرا گرفته است، به شما این حس را می‌دهد که گویی در کف اقیانوس در حال قدم زدن هستید و تمام این ماجراجویی‌ها باعث می‌شود تا با حیات جانوران زیر آب سراسر دنیا آشنا شوید.

این آکواریوم در مجموع ۳۳ آکواریوم دارد که گونه‌های مختلفی از آب‌های شور و شیرین از سراسر دنیا به تفکیک در آن زندگی می‌کنند. از جمله ماهی‌های موجود در آکواریوم اصفهان می‌توان به کوسه سفید، کوسه سر چکشی، کوسه بلک تیپ، کوسه نهنگ، گاو کوسه، کوسه آب شیرین، گاو ماهی، گلگون، ماهی سنگی، ماهی مولا مولا، هشت پا، دلقک ماهی، ماهی پیرانا، خاویار، کپور، ماهی کمانگیر، خروس ماهی، ماهی ماندارین، اسب دریایی، عقرب ماهی، خرچنگ آبی و بسیاری از ماهی‌های دیگر از سراسر جهان اشاره کرد.

این جانوران در چند آکواریوم به صورت جداگانه نگهداری می‌شوند که عبارتند از فلت آکواریوم، تاچ آکواریوم، سیلندر آکواریوم و آکواریوم تونلی.

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

آکواریوم‌های تاچ یا لمسی، برشی واقعی از رودخانه آمازون است و بعضی از ماهی‌ها و جانوارن موجود در ین رودخانه را نیز در خود دارد. در سیلندر آکواریوم‌ها یا آکواریوم‌های استوانه‌ای، انواع خانواده دلقک ماهی، مارماهی و غیره را به نمایش می‌گذارد.

تونل آکواریوم این مجموعه، ۳۵ متر طول و گنجایش ۵/۱ میلیون لیتر آب را دارد و جزء بخش‌های هیجان‌انگیز و جذاب مجموعه محسوب می‌شود که برای بسیاری از بازدیدکنندگان به خصوص کودکان، جذابیت زیادی خواهد داشت.

محل قرارگیری آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان در منطقه جنگلی ناژوان و در نزدیکی زاینده‌رود قرار دارد. این آکواریوم در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر اصفهان واقع شده است و تا فرودگاه بین‌المللی اصفهان، ۳۲ کیلومتر (نیم‌ساعت) و تا راه‌آهن اصفهان ۱۷ کیلومتر فاصله دارد. فاصله آکواریوم اصفهان تا تهران، ۴۵۰ کیلومتر (حدود پنج ساعت) است.

برای دسترسی به آکواریوم اصفهان از مرکز شهر باید از طریق خیابان جهاد، خود را به اتوبان خیام برسانید و به‌سمت جنوب برانید تا در امتداد همین اتوبان از اتوبان میرزا کوچک خان عبور کنید.

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

قبل از رسیدن به اتوبان حبیب‌اللهی و میدان سهروردی از سمت راست خارج شوید و در اولین میدان به‌سمت چپ بپیچید تا وارد بلوار الفت شوید. این بلوار را امتداد دهید تا به پارکینگ پارک جنگلی ناژوان برسید. ماشین خود را پارک کنید و به‌سمت آکواریوم بروید. پیشنهاد می‌کنیم که با ماشین شخصی یا تاکسی‌های خطی در ایستگاه هتل پل به آکواریوم اصفهان بروید تا راحت‌تر به مقصد برسید.

اگر تصمیم دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و با اتوبوس به این منطقه بروید، با خط شماره‌ ۲۲ (میدان جمهوری - ترمینال زاینده‌رود) به ایستگاه پل وحید یا با خط شماره‌ ۴۰ (هتل پل - شهرک امیریه) به ایستگاه میرزا کوچک‌ خان بروید.

از هر دو ایستگاه تقریبا با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به آکواریوم اصفهان می‌رسید. پیاده‌روی در این مسیر بسیار لذت‌بخش است و به‌دلیل قرار گرفتن در جاده سلامت و پارک ناژوان به‌هیچ‌وجه برای شما خسته‌کننده نخواهد بود.

تفریحات در آکواریوم اصفهان

اما تنها تفریح شما در آکواریوم اصفهان قدم‌زدن و تماشای آبزیان نیست. بلکه تفریحات دیگری هم در آن‌جا انتظارتان را می‌کشند.

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

از غذادادن به آبزیان گرفته تا خرید و تجدید انرژی در کافی‌شاپ آن. در ادامه در موردشان بیشتر حرف می‌زنیم:

شما می‌توانید در بخش‌های مربوط به آکواریوم‌های سرباز یا حوضچه‌های مرجانی به ماهی‌ها و آبزی‌ها غذا بدهید. در حین غذا دادن به این جانوران حتی می‌توانید لمس‌شان کرده و عکس‌هایی زیبا با آن‌ها بگیرید. اگر قصد غذا دادن به ماهی‌ها را دارید، باید در هنگام پرداخت بهای ورود، هزینه‌ای جداگانه بابت این کار هم بپردازید.

البته چون ظهرها معمولا به آبزی‌های آکواریوم غذا می‌دهند، شما می‌توانید در این زمان به آکواریوم اصفهان بروید تا نه تنها هزینه‌ای بابت غذا دادن به ماهی‌ها نپردازید بلکه صحنه‌ای زیباتر و هیجان‌انگیزتر در آن‌جا را ببینید.

یک استودیو در آکواریوم اصفهان وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی زیبا و خاطره‌انگیز از رفتن‌تان به آکواریوم بگیرید. گرفتن عکس‌های حرفه‌ای با منظره اقیانوس و جانوران مختلف دریایی فرصتی نیست که همیشه نصیب‌تان شود، پس پیشنهاد می‌دهیم حتما در حین بازدید از آکواریوم عکس هم بگیرید.

هیجان‌انگیزترین آکواریوم ایران / آکواریوم اصفهان؛ جاذبه‌ای متفاوت

نگران زمان چاپ عکس‌ها استدیو عکاسی آکواریوم اصفهان نباشید. چون عکاسی به صورت کروماکی انجام می‌شود و شما در زیر ۱۰ دقیقه می‌توانید عکس‌هایتان را تحویل بگیرید. البته برای عکاسی در این آکواریوم باید هزینه‌ای جداگانه هم بپردازید.

کد خبرنگار: ۲۶
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمدمحسنی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    3 0
    سلام من نقاش اکواریم اصفهان هستم یکسال طول کشید رنگش کردم سال گذشته ام ورودی دم در اصلی رو ابی کردم 😎😎😎
  • مریم IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    8 0
    بابا بلیطش خیلی گرونه حداقل برا هم استانیا نیم بها حساب کنن
  • اکبر IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    4 1
    بسیار. زیبا اصفهان نصف جهان با مردمی وطنپرست ایران عزیز سراسر عشق و زیبایی با مردمی دوست داشتنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید