تماشای پرندگان مختلف در حالت‌های متفاوت جذاب است به همین جهت با ما همراه باشید و درباره باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد بدانید.

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: باغ پرندگان مشهد در منطقه گردشگری تجاری سپاد در مشهد تنها و اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور می باشد که با هزینه بالغ بر نهصد میلیون در شهر مشهد ساخته شده است. در باغ پرندگان مشهد انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی موجود است که برای تامین سلامتی بازدیدکنندگان و پرندگان تیم‌های پزشکی بصورت شبانه روزی در این باغ حضور دارند و باغ پرندگان مشهد با مجوز اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و سازمان محیط زیست مشهد شروع به کار کرده است.

آشنایی با باغ پرندگان مشهد

با اینکه معمولا مشهد از جنبه زیارتی و شاید جاذبه های تاریخی در دنیای گردشگری مطرح شده ولی در دهه اخیر جاذبه های تفریحی متنوعی در نقاط مختلف شهر افتتاح شده اند. یکی از همین جاذبه ها، باغ پرندگان سپاد است که در سال ۱۳۹۳ با بودجه کلانی تاسیس شد، البته لازم است دوباره تاکید شود که شرایط باغ در سال های اولیه افتتاحیه بهتر بوده و به مرور از کیفیت خدمات و امکانات آن کاسته شده است.

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد

زیبایی های بصری باغ پرندگان مشهد یکی از ویژگی‌هایی است که هر گردشگری را برای بازدید وسوسه می‌کند. به خصوص با دیدن تصاویر این باغ در فضای مجازی مشتاق دیدن زیستگاه این پرندگان می‌شوید.

تصاویری از معابر مفروش، پل های چوبی متعدد، آبشارهای مصنوعی، کلبه‌های چوبی، فضاهای سرسبز و گل‌های زیبا که به نظر می‌آید شبیه به بهشت کوچکی برای این پرندگان خاص است ولی شاید تنها زیبایی این باغ به پرندگان کمیاب و زیبایش باشد و امید است در طی سال های آتی شرایط بهتری برای نگهداری آن ها لحاظ شود.

در این باغ پرندگانی از زیستگاه‌های مختلف دنیا جمع آوری شده‌اند که در رنگ‌ها و گونه‌های مختلفی تقسیم‌بندی شده‌اند. حداقل در سال‌های اولیه افتتاح این طور بوده و برخی از این پرنده‌ها از گونه‌های کمیابی متعلق به ایران، آسیا یا آفریقا بودند که شاید تا به حال در هیچ باغ پرنده ای آن‌ها را ندیده باشید اما امروزه تعداد کمی از آن ها را در این باغ می بینید.

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد

در باغ پرندگان مشهد بوفه هایی برای تهیه تنقلات وجود دارد و محوطه ای برای سرگرمی کودکان فراهم شده که مجهز به وسایل بازی است. علاوه بر این در نزدیکی این باغ رستوران هایی دایر است که می‌توانید به همراه خانواده وعده‌های لذیذی را آنجا میل کنید.

مجتمع‌های بزرگی همچون الماس شهر و شرق نیز در مجاورت و یا نزدیکی این باغ قرار دارند و می توانید بعد از بازدید از باغ پرندگان به شهر بازی، بوتیک ها و رستوران های این مجتمع ها سر بزنید.

باید گفت که این باغ برای همه جذاب نیست، بخصوص کسانی که تحمل دیدن حیوانات را در قفس ندارند. پس اگر روحیه حساسی دارید به جای باغ پرندگان به جاذبه دیگری از شهر مشهد سر بزنید.

بازدید از باغ پرندگان مشهد

اگر به شرق کشور سفر کرده باشید، تنها جایی که می توانید گونه های کمیاب پرندگان ایرانی، آسیایی و آفریقایی را ببینید باغ پرندگان مشهد است.

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد

جاذبه خوش ساختی که با امتیازهای ویژه ای تبدیل به یکی از جاهای دیدنی مشهد شده بود. گفته می شود که این باغ با لحاظ کردن شرایط استاندارد برای نگهداری پرندگان و استقرار دائمی تیم های پزشکی در باغ، سلامت پرندگان و حتی بازدیدکنندگان را تامین کرده ولی در سال های اخیر بی توجهی مسئولان این باغ را به وضعیت نامطلوبی تبدیل کرده است.

همه گردشگران بر این باورند که پیش‌ بینی آب ‌وهوای مقصد یکی از مهم ‌ترین نکات قبل از سفر است و کمک می‌ کند تا سفری خوش داشته باشید.

مشهد یکی از پر طرفدارترین شهرهای زیارتی و سیاحتی در ایران است، بهترین زمان سفر به مشهد از اوایل فروردین تا اواسط خرداد است که در این زمان بهار به اوج زیبایی خود می رسد.

بر همین اساس، در این مدت، هوای مشهد دل انگیز است و باغ ها، پارک و حومه آن مملو از درختان سرسبز و گل های رنگارنگ است. ضمن اینکه در این فصل گرمای طاقت فرسای تابستان شما را آزار نمی دهد.

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد

شایان ذکر است هوای مشهد از اوایل شهریور تا پایان مهرماه معتدل است. برگ های زرد افتاده درختان و فضای رنگارنگ و گرم باغ ها سفر مشهد را در پاییز خاطره انگیز می کند. در نتیجه برخی معتقدند پاییز بهترین زمان برای سفر به مشهد است که علاوه بر زیبایی، شلوغی هم ندارد.

مشهد اگرچه در زمستان بسیار خشک و سرد است، اما در این فصل هم زیبایی خود را دارد. از آنجایی که تابستان در مشهد گرم و خشک است، تیر و مرداد کمترین ماه های مورد علاقه گردشگران است.

باغ پرندگان در مشهد علاوه بر زیبایی هایی که دارد، دارای کافه باغ پرندگان مشهد، بوفه خوراکی نیز هست. در محیط این باغ کودکان می توانند سرگرم شوند، زیرا این باغ مجهز به وسایل بازی کودکان است.

علاوه بر این ها رستورانی نیز در نزدیکی این باغ قرار دارد، که می توانید به همراه خانواده و یا دوستان برای سرو غذا به آنجا بروید. همچنین مرکز خرید مجهز و عظیم الماس شرق نیز در نزدیکی این باغ قرار دارد، که می توانید برای خرید به آنجا بروید.

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید