آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، عضو پیوسته فرهنگستان علوم گفت: بدون شک آن‌ها که این اتفاقات را ایجاد کرده‌ و اجرا می‌کنند، به دنبال ضربه زدن به حکومت و کشورند، استقلال دانشگاه در این زمانه چه جایگاهی دارد؟

آیت الله محقق داماد:  در تعجبم از وزیر علوم که چرا در موضوع اخراج استادان از دانشگاه‌ها سکوت کرده است

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، آیت الله محقق داماد در آیین تکریم از خدمات ۲۵ ساله دکتر رضا داوری اردکانی در مسئولیت ریاست فرهنگستان علوم و معارفه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی امروز در فرهنگستان علوم با بیان اینکه ناسپاسی است اگر از دکتر سیدحسن حبیبی در این مراسم نام نبریم، افزود: فرهنگستان‌ها از میراث‌های ارزنده ایشان است. ایشان فرهنگستان‌ها را تشکیل دادند و اساسنامه‌ بسیار خوبی را با همکاری دوستان تدوین کردند. اساسنامه فرهنگستان تغییر کرد، ولی دکتر داوری اردکانی فرهنگستان علوم را با کمال اقتدار اداره کردند و در دوران ایشان اساسنامه دوم به هیچ وجه اجرا نشد و من کمال تشکر را دارم.

رئیس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم خاطر نشان کرد: در آن زمان من عضو دانشگاه بودم، ولی دیدم فرهنگستان مزه دیگری دارد و آن مزه استقلال است و اعضاء را خود انتخاب می‌کند.

وی گفت : بدون شک آن‌ها که این اتفاقات را ایجاد کرده‌ و اجرا می‌کنند، بدنبال ضربه زدن به حکومت و کشورند، استقلال دانشگاه در این زمانه چه جایگاهی دارد؟

این عضو پیوسته فرهنگستان علوم ادامه داد: به هر حال اساسنامه فرهنگستان تغییر کرد، ولی دکتر داوری اردکانی فرهنگستان علوم را با کمال اقتدار اداره کردند و در دوران ایشان اساسنامه دوم به هیچ وجه اجرا نشد و من کمال تشکر را دارم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید