یک منبع امنیتی عراقی: آمریکا در فراری‌دادن داعشی‌ها دست داشته است.

فرار گسترده عناصر داعش از زندانی در سوریه

به گزارش سلام نو، وبگاه العربی الجدید گزارش داد، شماری از تروریست‌های داعش که تعداد آن‌ها مشخص نیست، از زندان «الصناعه» در شهر الحسکه فرار کرده‌ و در ادامه شبه‌نظامیان کُرد که کنترل این زندان را در دارند، حالت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند.

نهاد دیدبان حقوق بشر سوریه هم گزارش داد که اطلاعاتی از فرار بزرگ عناصر داعش به گوش می‌رسد؛ برخی منابع محلی در شهر الحسکه نیز گفته‌اند که این تعداد تروریست به کمک عناصر دیگر در خارج از زندان توانسته‌اند فرار کنند.

اتفاقی که تکرار متعدد آن طی دو سال گذشته موجب شده تا این گروهک تروریستی جان تازه‌ای بگیرد.

در این میان شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) نیز با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی از آغاز یک عملیات امنیتی گسترده برای پاکسازی مناطق شرق استان دیرالزور خبر داده‌اند. این عملیات پس از آن آغاز شد که گزارش‌های بسیاری از مردم محلی در ارتباط با افزایش فعالیت داعش منتشر شده است.

در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی نیز تروریست‌های داعش در یک حمله گسترده به زندان «الصناعه» تلاش کردند تا زندانیان را آزاد کنند که در این میان درگیری شدید به مدت یک هفته رخ داد؛ در آن درگیری‌ها طبق آمار کردهای سوریه، ۳۷۴ تروریست داعشی از جمله ۱۷۴ زندانی و همچنین ۱۱۷ شبه‌نظامی کُرد کشته شدند و در نهایت ۴۰۰ داعشی توانستند فرار کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید