اگر هنوز باردار نشده‌اید، ممکن است دنبال این باشید که فرزند شما جنسیتی مشخصی مثل پسر بودن داشته باشد. آیا راهی تضمینی و قطعی برای این کار وجود دارد؟

چطور پسر دار شویم؟ + آیا راهی برای تاثیر بر جنسیت بچه وجود دارد؟

سلام نو - سرویس بهداشت و سلامت: آیا می خواهید خانواده خود را گسترش دهید و دل خود را به داشتن یک پسر کوچک خوش کرده‌اید؟ اگرچه ممکن است اعتراف به جنسیت فرزند متولد نشده خود تابو به نظر برسد، اما قبول رویاهای خود اشکالی ندارد. برخی زوج‌ها پسر دوست دارند، برخی دختر، برخی دوقلو و برخی ترتیب خاصی را ترجیح می‌دهند.

اگر هنوز باردار نشده‌اید، ممکن است شایعاتی در مورد چیزهایی شنیده باشید که با آن‌ها بر جنسیت کودک خود تأثیر بگذارید. شاید به تازگی شروع به جستجوی ایده هایی برای پسر دار شدن کرده باشید. چه چیزهایی را می توانید امتحان کنید؟ آیا برخی از روش ها موثرتر از بقیه هستند؟

آیا راه تضمینی برای پسردار شدن وجود دارد؟

در مورد اینکه آیا راه تضمینی برای تأثیرگذاری بر شانس پسردار شدن شما وجود دارد - نه، وجود ندارد. به جز کاشت پزشکی جنینی که به عنوان پسر شناخته شده است، هیچ تضمینی در مورد جنسیت کودک شما وجود ندارد.

به طور کلی، اگر همه چیز به طبیعت سپرده شود، تقریباً شانس پسر یا دختر شدن به طور مساوی وجود دارد. همه چیز به این بستگی دارد که کدام اسپرم در مسابقه اسپرم‌ها پیروز می شود؛ مسابقه‌ای که میلیون‌ها اسپرم در آن شرکت می‌کنند.

اینجاست که ایده تأثیرگذاری بر جنسیت فرزند آینده شما مطرح می‌شود. برخی استدلال می‌کنند که با استفاده از زمان‌بندی، موقعیت و شکل رابطه، رژیم غذایی و روش‌های دیگر می‌توانید شانس اسپرم مذکر یا مونث را بیشتر کنید.

جالب اینجاست که یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ روی ۹۲۷ شجره خانوادگی نشان می‌دهد که پسر یا دختر بودن شما ممکن است به روش‌های مختلف توسط ژن پدر تعیین شود. نه تنها کروموزوم های اسپرم تعیین کننده جنسیت نوزاد هستند، بلکه برخی از پدران ممکن است مستعد داشتن پسردار یا دختردار شدن بیشتری باشند.

بر اساس این مطالعه، مردان ممکن است تمایل به داشتن پسر یا دختر بیشتر را از والدین خود به ارث ببرند، که ممکن است به این معنی باشد که برخی از مردان اسپرم های کروموزوم Y یا X بیشتری تولید می کنند. بنابراین، اگر مردی برادران بیشتری داشته باشد، ممکن است پسران بیشتری نیز داشته باشد.

برای افزایش شانس پسردار شدن چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر واقعاً پسر می خواهید، پیشنهاداتی وجود دارد که برخی از والدین به شما می گویند برای آنها کار کرده است. اما توجه داشته باشید هیچ یک از این پیشنهادات از نظر علمی نتایج تضمین شده ندارند، اما مردم آنها را به امید افزایش شانس خود انجام می‌دهند.

رژیم غذایی

برای شروع، ممکن است بخواهید هنگام تلاش برای باردار شدن، آنچه را که می خورید تغییر دهید. در حالی که این مفهوم به طور گسترده مورد مطالعه یا اثبات قرار نگرفته است، محققان در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ روی ۷۴۰ زن دریافتند که بین دریافت کالری بیشتر و پسردار شدن ارتباط وجود دارد.

اکنون، این بدان معنا نیست که شما باید در طول روز در حین تلاش برای باردار شدن، حجم غذا و نوشابه خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که عادات غذایی سالم در حال حاضر (غذاهای کامل، میوه ها و سبزیجات، تنقلات کم قند) به شما کمک می کند که در دوران بارداری به دریافت کالری مناسب ادامه دهید.

زنان مورد مطالعه همچنین سطوح بالاتری از پتاسیم مصرف کردند. (می خواهید پتاسیم بیشتری بخورید؟ موز، سیب زمینی شیرین و لوبیا سفید را امتحان کنید.)

این مطالعه همچنین خاطرنشان کرد که "زنانی که نوزادان پسر به دنیا می‌آورند، غلات صبحانه بیشتری نسبت به زنان دارای نوزادان دختر مصرف می کنند." پس برو و برای خودت یک کاسه غلات بریز!

روش شِتلز

پیشنهاد دیگر برای افزایش شانس پسردار شدن، طرح بارداری به نام روش شتلز است که توسط لندروم شتلز در حدود سال ۱۹۶۰ ابداع و اجرا شد.

شتلز اسپرم را مورد مطالعه قرار داد تا تعیین کند چه چیزی ممکن است بر سرعت اسپرم تأثیر بگذارد. (به هر حال، اسپرمی که در مسابقه پیروز می شود و تخمک را بارور می کند، جنسیت را تعیین می کند.) او زمان آمیزش، موقعیت‌ها و پ‌هاش(Ph) مایعات بدن را در نظر گرفت تا ببیند کدام ممکن است بر جنسیت تأثیر بگذارد.

چطور پسر دار شویم؟ + آیا راهی برای تاثیر بر جنسیت بچه وجود دارد؟

نکات کلیدی روش شتلز عبارتند از:

  • رابطه جنسی نزدیک به تخمک گذاری
  • اسپرم در نزدیکی دهانه رحم با استفاده از موقعیت هایی که امکان نفوذ عمیق را فراهم می کند، رسوب می کند
  • محیط قلیایی در واژن
  • زنی که زودتر ارگاسم را تجربه می‌کند

روش شتلز چقدر موثر است؟ خب بستگی داره با کی صحبت کنید! شتلز ادعا می‌کند که در نسخه فعلی کتابش به طور کلی ۷۵ درصد موفقیت دارد، و افراد زیادی هستند که ادعا می‌کنند با استفاده از روش او موفق به بارداری پسر یا دختر شده‌اند.

از سوی دیگر، برخی تحقیقات قدیمی نشان می دهد که رابطه جنسی ۲ تا ۳ روز پس از تخمک گذاری ممکن است به هیچ وجه منجر به بارداری نشود. و مطالعه دیگری منبع معتبری را پیشنهاد کرد که کروموزوم‌های X و Y تفاوت‌های شکل معنی‌داری را که شتلز معتقد بود، ندارند.

آیا مداخلات پزشکی برای پسردار شدن وجود دارد؟

به دنبال راه‌های مطمئن‌تری برای افزایش شانس خود هستید؟ بسته به شرایط شما و در دسترس بودن این گزینه ها، مداخلات پزشکی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

با این حال، این درمان‌ها می‌توانند گران و از نظر روحی و جسمی مضر باشند. این روش‌ها همچنین با خطراتی همراه هستند، از عوارض جراحی گرفته تا سقط جنین و سندرم تحریک بیش از حد تخمدان. بنابراین، این روش‌ها معمولاً بدون نیاز پزشکی و تنها برای تعیین جنسیت پیشنهاد نمی شوند.

فناوری کمک باروری (ART) به افراد اجازه می دهد تا از طریق روش های پزشکی، بچه دار شوند. برخی از این روش ها عبارتند از: لقاح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال گامت به داخل فالوپ (GIFT) و انتقال زیگوت به داخل فالوپ (ZIFT).

از طریق فرآیندی به نام تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) یا انتخاب ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGS) می توان از IVF برای ایجاد جنین، آزمایش جنس این جنین ها و کاشت جنین با جنسیت مورد نظر در رحم استفاده کرد.

این اساسا تضمین می کند که اگر همه چیز در روند بارداری خوب پیش برود، پسر (یا دختر) کوچکی را خواهید داشت که آرزویش را داشتید.

ملاحظاتی برای انتخاب جنسیت

توجه به این نکته مهم است که در حالی که PGD/PGS در ایالات متحده مجاز است، این فرآیند در بسیاری از کشورهای دیگر مانند بریتانیا و چین غیرقانونی است مگر اینکه دلایل پزشکی جدی وجود داشته باشد.

در حالی که ممکن است افراد برای انجام این روش ها به کشور دیگری سفر کنند (و بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند)، هزینه بالا و عوارض اضافی ممکن است جذابیت آن را بکاهد.

چطور پسر دار شویم؟ + آیا راهی برای تاثیر بر جنسیت بچه وجود دارد؟

یکی از دلایلی که قانونگذاران برای غیرقانونی کردن PGD/PGS بیان کرده اند، ترس از این است که والدین تعداد نامتناسبی از پسر یا دختر را انتخاب کنند. داشتن جمعیتی با تعداد بیش از حد نوزادان پسر یا دختر می تواند منجر به مشکلاتی در رشد جمعیت در آینده شود.

هر کودکی منحصر به فرد است

طبیعی است که فرزند آینده خود را تصور کنید و امیدوار باشید که چگونه خواهد بود. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که تعیین جنسیت کودک معمولاً در کنترل شما نیست.

به یاد داشته باشید که هر کودکی منحصر به فرد است. فقط به این دلیل که شما یک دختر کوچک دارید به این معنی نیست که باید از کارهای سرگرم کننده ای که تصور می کردید با یک پسر انجام دهید، امید خود را به دختران از دست بدهید. به همین ترتیب، فقط به این دلیل که در تلاش خود برای داشتن یک پسر بچه موفق هستید، به این معنا نیست که زندگی دقیقاً همان چیزی خواهد بود که تصورات شما پیش بینی کرده است.

اگر به هر دلیلی احساس ناامیدی شدید، رنجش یا تلاش برای برقراری ارتباط با فرزندتان دارید، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک درمانگر آموزش دیده صحبت کنید تا به شما کمک کند تا احساسات خود را حل کنید.ینه های خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید