در سه ماه اخیر که از اواخر بهار آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است، شاهد ریزش قیمت آپارتمان در منطقه پردیس تهران بوده ایم.

کاهش شدید قیمت آپارتمان و خانه در شهر جدید پردیس + علت چیست؟
به گزارش سلام نو، ریزش قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس که از خرداد آغاز شده بود در ماه‌های تیر و مرداد ادامه یافته و در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در این شهر نسبت به ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ درصد افت کرده است.

در حال حاضر با بودجه‌ای معادل ۱.۴ میلیارد تومان می‌توان در فازهای ۵، ۹ و حتی ۱۱ پردیس آپارتمان آماده خریداری کرد. بر اساس آگهی‌های امروز یک واحد ۸۲ متری کلید تحویل واقع در فاز ۵ طبقه همکف به قیمت ۱.۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

مرحله جدید از ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن شهر جدید پردیس با تعمیق رکود معاملات آپارتمان در این شهر آغاز شده است. پس از آن‌که قیمت‌های پیشنهادی در خرداد نسبت به ابتدای سال جاری ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد، بنا به گفته واسطه‌های ملکی، این بازار در دو ماه گذشته مجددا با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نسبت به خرداد مواجه شده است.

مشاوران املاک می‌گویند به دنبال رکود معاملات و طرح شناسایی آپارتمان‌های خالی در پردیس، انتظارات کاهشی در بازار مسکن این شهر ایجاد شده و خرید و فروش‌های سرمایه‌ای کاملا متوقف شده است. معاملات مصرفی نیز به ندرت انجام می‌شود. برخی دلالان اما با سوءاستفاده از رکود موجود، فایل‌های زیر قیمت را در پردیس بعضا با ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمت روز خریداری می‌کنند.

62711612

سازندگان و مالکان آپارتمان‌هایی که به طور مرتب شاهد افت قیمت مسکن در پردیس هستند برای جلوگیری از کاهش احتمالی قیمت در آینده، چاره را در فروش آپارتمان به دلالان می‌دانند.

در شرایط موجود قیمت‌ها در بازار مسکن شهر جدید پردیس نسبت به اواخر اسفند سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان کاهش یافته که از افت بیش از ۳۰ درصد حکایت دارد. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده ایجاد آرامش در بازار پس از یک دوره حباب قیمتی باشد.

مجموعه عواملی مثل ثبات بازار ارز، کاهش ریسک‌های غیراقتصادی، آرامش بازارهای موازی و محو انتظارات تورمی در بازار مسکن به افت قیمت در این بازار منجر شده است. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تیرماه امسال قیمت مسکن در تهران ۳.۸ درصد نسبت به خرداد کاهش پیدا کرده و مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی - اعلام کرده قیمت زمین و مسکن در چند ماه اخیر منفی شده است.

از اواسط اردیبهشت امسال طرح برخورد با مشاوران املاک متخلف و شناسایی آپارتمان‌های خالی در شهر جدید پردیس آغاز شد. همزمان شرکت عمران پردیس اعلام کرد که در صورت تایید شورای مسکن استان هزینه نقل و انتقال مسکن مهر در پردیس حذف خواهد شد که مقداری در کاهش قیمت مسکن در بازار تاثیرگذار بود. سکته بازار مسکن پردیس در هفته‌های اخیر باعث عرضه انبوه آپارتمان به بازار مسکن این شهر شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سامان IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    دلیلش حذف دلالها و تعطیلی بنگاه‌هایی هست که بی جهت باعث افزایش قیمت میشدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید