طالبه دوم هم مطالبه فرهنگی است. این مردم مسلمان، شیعه و حسینی هستند. در اربعین مشاهده می‌کنید دارند چه‌کار می‌کنند. در این شرایط است که می‌گوییم کشف حجاب در عرصه زندگانی این مردم از اساس معنا ندارد و دولت باید با استفاده از همه ظرفیت‌های خود، این مشکل فرهنگی را حل‌وفصل کند تا این نارسایی فرهنگی برطرف شود.

پیشرفت دولت به‌موازات مقابله با جنگ ترکیبی بوده است / معیشت مردم باید پایدار شود

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: باید به این مسئله توجه کنیم. دولت در دو سال گذشته اراده داشته در این شرایط کشور و جامعه را اداره کند و موردتهاجم دشمن در همین عرصه‌ها قرار گرفته است. اگر می‌خواهیم دولت را ارزیابی کنیم، باید با لحاظ کردن این مسئله، ارزیابی خود را انجام دهیم.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته دولت به بررسی عملکرد دولت سیزدهم در دو سال فعالیت خود پرداخت و اظهار کرد: در نخستین روزهای هفته دولت هستیم. در مسئله هفته دولت، ما دو نکته را قابل تذکر داریم. یکی ارزیابی خدمات دولت و دوم مطالباتی که از دولت وجود دارد. همه عظمت دولت به خاطر اراده دو اسوه کامل و نماد خالصانه در مدیریت اجرایی کشور است؛ یکی شهید رجایی و دیگری شهید باهنر که سالگرد شهادت آن‌ها به نام آغاز هفته دولتی نام‌گذاری شده که عهده‌دار همه امور ملت است.

پیشرفت به‌موازات مقابله با جنگ ترکیبی

وی افزود: البته در هفته دولت، اینکه آمار و ارقام بدهیم کفایت نمی‌کند و باید مطالبات هم تبیین شوند. اینجا هم بنده نمی‌خواهم دستاوردهای دولت را بگویم، چون آقای استاندار در سخنرانی پیش از خطبه‌ها، مسائل را مطرح کردند، اما مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که دولت در دو سال گذشته در شرایطی کشور را اداره کرده که این مملکت در معرض پیچیده‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در میدان جنگ نظامی، دشمن و نیروهای دفاعی در مرزهای کشور درگیر می‌شوند، اما در جنگ ترکیبی، میدان جنگ در نقاطی است که دولت می‌خواهد کشور را اداره کند. در جنگ ترکیبی، میدان عبارت است از عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی که دشمن در آن‌ها نفوذ کرده و اگر دولت بخواهد در عرصه‌های معیشتی، اقتصاد کشور را توسعه بدهد، همین‌جا خودش می‌شود. در عرصه‌های فرهنگی، دولت وظیفه دارد مسئله حجاب و بقیه جریان‌های فرهنگی، به‌خوبی مدیریت کند، اما دشمن دقیقاً در همین میدان متمرکز می‌شود و در عرصه‌های امنیتی هم که دولت موظف است امنیت پایداری در کشور ایجاد کند تا مردم در رفت‌وآمد و زندگی روزمره‌شان بتوانند زندگی آرام داشته باشند، دشمن در همین عرصه وارد عمل می‌شود و ناآرامی‌های مهلک و کشنده می‌آفریند. در جنگ نرم و عرصه رسانه نیز همین‌طور است.

وی ادامه داد: باید به این مسئله توجه کنیم. دولت در دو سال گذشته اراده داشته در این شرایط کشور و جامعه را اداره کند و موردتهاجم دشمن در همین عرصه‌ها قرار گرفته است. اگر می‌خواهیم دولت را ارزیابی کنیم، باید با لحاظ کردن این مسئله، ارزیابی خود را انجام دهیم.

دولت، تحریم دشمن را درهم شکسته است

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه در اکثر این میدان‌ها با وجود اینکه دولت توانسته دشمن را به عقب براند، در مدیریت خود نیز پیشرفت‌هایی داشته است، تصریح کرد: دولت در عرصه اقتدار دفاعی تحول ایجاد کرده، در ظرفیت بالای دستیابی به فناوری هسته در شرایط تحریم موفق بوده، در رشد بالای فناوری دانش‌بنیان و بالابردن سطح این علوم تا صادرات تکنولوژی پیشرفت داشته، در عرصه دیپلماسی و روابط بین‌المللی کار را به جایی رسانده که جریان تعادل به نحوی تغییر کند که ایران اسلامی فراتر از منزوی بودن به محور نقش‌آفرینی و کنش‌گری در منطقه تبدیل شود، در عضویت باشگاه‌های اقتصادی بین‌المللی مثل شانگ‌های و بریکس موفق بوده است. این‌ها مسائلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: دولت، دشمن را در مسئله تحریم شکست داده است. با افزایش و صادرات نفت تا مرز روزانه یک میلیون و نیم بشکه، دولت موفق شد تحریم را به‌روشنی شکست دهد و بر درآمدهای خود بیفزاید. این شکست در تحریم دولت تا الآن بی‌سابقه بوده است. در عرصه اقتصاد، مهم‌ترین مسئله آن است که دشمن سعی داشت مشکلات اقتصادی ما را با تحریم‌های بانکی و فشارهای شدید بین‌المللی و حتی با راهزنی و دزدی دریایی تشدید کند، اما دولت موفق شد از صفر، نرخ رشد اقتصادی را به ۴ درصد برساند.

امام جمعه مشهد گفت: قریب به ۳۰۵ کارخانه فقط در خراسان رضوی احیا شده است. این یک حرکت عظیم صنعتی است که اجرا شده و نباید از آن غفلت کرد. در مسئله خروج کشور از رکود و توسعه کسب‌وکار نیز دولت موفق بوده و هزاران اشتغال برای جوانان به وجود آمده، نرخ بیکاری به حداقل رسیده است. از این بالاتر، افزایش درآمدهای غیرنفتی است که از مالیات گرفته تا گمرکات، به حدی رسیده که برحسب بودجه رسمی کشور تأثیر مستقیم بر سازندگی کشور خواهد داشت.

ضرورت ثبات معیشت به‌موازات رسیدگی به فرهنگ

وی با اشاره به مطالبات موجود از دولت سیزدهم هم بیان کرد: امروز دو مطالبه اصلی از دولت وجود دارد. اول اینکه دولت باید ثبات معیشتی را در کشور برقرار کند تا کارگر ما در خانه خود بداند اگر امروز برای وعده ناهار، یک سفره پهن کرده و خانواده خود را بر آن نشانده است، فردا هم همین سفره با همین قیمت در دسترس خواهد بود. این ثبات اقتصادی موضوع بسیار مهمی است که دولت باید تلاش خود را برای تحقق آن بیشتر کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: مطالبه دوم هم مطالبه فرهنگی است. این مردم مسلمان، شیعه و حسینی هستند. در اربعین مشاهده می‌کنید دارند چه‌کار می‌کنند. در این شرایط است که می‌گوییم کشف حجاب در عرصه زندگانی این مردم از اساس معنا ندارد و دولت باید با استفاده از همه ظرفیت‌های خود، این مشکل فرهنگی را حل‌وفصل کند تا این نارسایی فرهنگی برطرف شود. از خدا می‌خواهیم که مردم به‌موازات توسعه فرهنگ حجاب و دین، شاهد ثبات و امنیت در سفره‌هایشان هم باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید