مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و دامی وجود دارد.

فوری: هشدار وقوع سیل در این استان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با توجه به نفوذ سامانه بارشی در خصوص احتمال وقوع بارش‌های شدید نقطه‌ای و جاری شدن سیلاب از عصر امروز در مناطق مختلف استان گلستان هشدار داد.

به گزارش سلام نو امان‌محمد کمالی صبح جمعه سوم شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از عصر امروز جمعه سامانه ناپایداری وارد گلستان می‌شود که پیامد آن بارندگی متناوب، رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه، بارش تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید تا بامداد یکشنبه پنجم شهریور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها بسیار شدید و نقطه‌ای بوده و احتمال وقوع آن بیشتر  نواحی شرق  استان گلستان پیش‌بینی می‌شود، افزود: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و دامی وجود دارد.

کمالی از آمادگی مسئولان در برخورد با مخاطرات احتمالی بارش‌ها خبر داد و تصریح کرد: احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، طغیان رودخانه‌های اترک و گرگانرود و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی ضمن صدور هشدار نارنجی به هم استانی‌ها توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری و برپایی چادرهای  مسافرتی درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و با محکم کردن سازه‌های موقت  پوشش گلخانه‌ها، تمهیدات لازم را در برخورد با وزش باد شدید و سیلاب به کار گیرند.

به گزارش ایسنا، ۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل "سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار" در استان گلستان فعال است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید