ایالات متحده خرید سوخت هسته‌ای خود از بریتانیا و فرانسه را نیز افزایش داد. به نوشته این آژانس، در عین حال، بیشترین افزایش در عرضه سوخت هسته‌ای از پاریس بود که ۳۱۹ میلیون دلار در مقابل ۱.۹ میلیون دلار در سال گذشته به بازار انرژی ایالات متحده عرضه کرده است.

خرید اورانیوم آمریکا از روسیه ۲.۲ برابر رشد داشت

ایالات متحده خرید اورانیوم از روسیه را به بیش از دو برابر رسانده که بیشترین میزان آن از سال ۲۰۰۵ به این طرف است و خرید سوخت هسته‌ای از انگلیس و فرانسه را نیز افزایش داده است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم،  اطلاعات آماری در ایالات متحده نشان می‌دهد که آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۲۳، بیش از ۴۱۶ تن اورانیوم از روسیه خریداری کرده است که این میزان ۲.۲ برابر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است. 

بر اساس این اطلاعات، خرید سوخت واشنگتن از مسکو از سال ۲۰۰۵، زمانی که روسیه ۴۱۸ تن سوخت به ایالات متحده عرضه میکرد، اکنون به یک رکورد رسیده است. روسیه نیز به نوبه خود ۶۹۶.۵ میلیون دلار از فروش اورانیوم به ایالات متحده در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به دست آورده که بالاترین درآمد آن از این طریق از سال ۲۰۰۲ است.

علاوه بر این، ایالات متحده خرید سوخت هسته‌ای خود از بریتانیا و فرانسه را نیز افزایش داد. به نوشته این آژانس، در عین حال، بیشترین افزایش در عرضه سوخت هسته‌ای از پاریس بود که ۳۱۹ میلیون دلار در مقابل ۱.۹ میلیون دلار در سال گذشته به بازار انرژی ایالات متحده عرضه کرده است.

پیش از این در اواسط ماه فوریه، آژانس خبری بلومبرگ گزارش داده بود که نفوذ روسیه در بازار انرژی هسته‌ای در جهان در حال افزایش است و ایالات متحده و متحدانش از اعمال تحریم ها علیه این صنعت هراس دارند. طبق این اطلاعات، فروش سوخت هسته‌ای و فناوری هسته‌ای روسیه در خارج از کشور در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰ درصد رشد کرد و خرید آن از سوی حتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بالاترین سطح آن طی سه سال گذشته رسید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید