حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (ساماندهی تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری) را تشریح کرد.

شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ تعطیل شد؟ + جزییات ماجرا

به گزارش سلام نو، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرینوضعیت لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری(ساماندهی تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری)، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس اکثریت آرا و اعمال تغییراتی با لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته، موافقت کردند و لایحه جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی درباره لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری  افزود:دولت در این لایحه  خواسته بود که ۲ روز در آخر هفته تعطیل شود و همچنین میزان کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساع کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد:اعضای کمسیون با تعطیلی ۲ روز آخر هفته موافقت کردند و نظر کمیسوین تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها است و همچنین ساعت کاری که دولت پیشنهاد ۴۲ و نیم ساعت را داده بود با مصوبه اعضای کمیسیون اجتماعی، به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد؛ بنابراین با مصوبه اعضا روزهای کاری از روز یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷ تا ۲ و ۴۵ دقیقه خواهد شد.

گودرزی بیان کرد: البته مصوبه کمیسیون اجتماعی برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب نمایندگان در جلسه علنی برسد و پس از آن شورای نگهبان نیز آن را تایید کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که این لایحه چه زمانی در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد، گفت: این لایحه به صورت عادی به مجلس ارائه شده و با توجه به حجم طرح‌ها و لوایح و همچنین با توجه به اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و پس از آن بودجه سالیانه در دستورکار مجلس قرار دارد، مشخص نیست که چه زمانی در دستورکار قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید