مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت طوفان سیستان به ۹۴ کیلومتر رسید و شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی زابل به ۷۰۰ متر کاهش داد.

سیستان به حالت آماده باش درآمد / ۴۸۸ نفر راهی بیمارستان شدند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، محسن حیدری اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۷۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا پایان هفته در شمال استان وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک و گاهی طوفان گرد و خاک خواهیم داشت و در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتاٌ شدید و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

حیدری گفت: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. 

مجموع مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه از صبح ۳۰ مردادماه تا صبح امروز ۴۸۸ نفر بوده که ۶۴ نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید