مدیرعامل راه آهن اعلام کرد که از یکشنبه ساعت 10 صبح عرضه بلیت قطار تهران کربلا آغاز می‌شود.

افزایش عجیب قیمت بلیت قطار تهران کربلا
سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری تشریح عملکرد قطارهای اربعین که در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد اظهار داشت: از نقطه صفر مرزی به صورت ۲۴ ساعته زائران را جابه جا می کنیم.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وی افزود: با افزایش۲ برابری تعداد قطارها در ایام اربعین و در هفته منتهی به اربعین تعداد این قطارها سه برابر می شود.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: تلاش داریم برای سایر شهرها قطارهای فوق العاده مستقیم در نظر بگیریم که قطارهایی از مبدا زاهدان به خرمشهر و بالعکس و از مبدا کرمان و همچنین از مبدا یزد به خرمشهر و بالعکس زائران را جا به جا می کنند.

وی گفت: برای اولین بار از ساری به مقصد کرمانشاه و بالعکس قطار اختصاص داده ایم؛ از مبدا مشهد به کرمانشاه و از مبدا مشهد به مقصد اهواز و خرمشهر هم تعداد قطارها را افزایش داده و ظرفیت آنرا ۲ برابر کردیم‌.

صالحی افزود: برای قطار ایران - کربلا هم کارهایی انجام داده ایم و تلاش زیادی برای جا به جایی زائران انجام داده ایم. البته رفاه زائران هم برای ما مهم است. چون زیرساخت های رفاهی و ریلی در عراق فراهم نیست هفته های متمادی با عراقی ها مذاکره کردیم تا بتوانیم کار مطلوبی انجام دهیم.

در مسیر بصره تا بغداد و یا بصره تا کربلا به فاصله 8 ساعت هیچ ایستگاهی وجود ندارد و مقرر شد تا امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و امکامات رفاهی داشته باشیم. مقرر شد تا در هفته آینده راه اندازی قطار ایران - کربلا را خواهیم داشت و قطارها از تهران تا شلمچه می روند و 30 کیلومتر را با اتوبوس می روند و از بصره تا کربلا را با قطار حرکت کرده و جمعا 27 ساعت طول این مسیر است.

وی درباره قیمت بلیت ترکیبی تهران تا کربلا گفت: سه تیپ قیمت این قطارها است که ۹۶۰ هزار تومان، یک میلیون و صد هزار تومان و یک میلیون و چهارصد هزار تومان قیمت این بلیت هاست. برای بعد از اربعین هم هفته ای یک قطار و بعد از استقبال زایران به هفته ای 2 قطار است.سه شنبه ها و شنبه از تهران حرکت می کند و بازگشت هم شنبه ها و سه شنبه هم از عراق به تهران حرکت می کند. کاروان ها بر این اساس می توانند برای6 روز در غراق برنامه ریزی کنند. هر قطار ظرفیت 350 نفر دارد و 600 هزار نفر برای اربعین ظرفیت گذاشتیم.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه حرکت اولین قطار اربعین از روز سه شنبه است افزود: از یکشنبه ساعت 10 صبح عرضه بلیت قطار تهران کربلا آغاز می‌شود.

صالحی درباره قطارهایی که مختص به خدمات رسانی به زائرین کربلا است ادامه داد: از هفته آینده قطار ایران-کربلا از تهران به‌صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهارستاره، سپس طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس تا بصره و سپس با قطار عراقی از بصره تا کربلا خواهد بود. قطارهای مختلفی در کربلا وجود دارد ولی قطارهایی که با مبدا و مقصد تهران و کربلا و بالعکس هستند 4 تخته و مشابه قطارهای غزال است. این قطارها 7 واگن دارد که 4 تخته و اتوبوس و اتوبوسی وی آی پی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید