مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: تمام تلاش ما در راستای حل مسائل جوانان است و همه این تصمیمات و اقدامات هم در ایفای تعهدات و اختیارات و پیگیری‌های ما اثرگذار هستند.

صدور مجوز برای ۱۰۰ مرکز همسان‌گزینی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به دنبال ابلاغ قانون جوانی جمعیت و تکالیف وزارت ورزش در این زمینه، صدور مجوز مراکز همسان‌گزینی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا به این لحظه ۱۰۰ مجوز در سراسر کشور برای این مراکز صادر شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مهدی متقی‌فر اظهار کرد: با ابلاغ «قانون جوانی جمعیت»، ۲۳ دستگاه مکلف به انجام اقداماتی شدند که البته یکسری از مواد این قانون به صورت عمومی و یک سری هم به صورت اختصاصی است.

وی افزود: مواد اختصاصی که به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده در سه ماده است. ماده ۳۱ قانون جوانی جمعیت درمورد بحث حمایت از گروه‌های مردمی و فعال در حوزه ازدواج و خانواده و جمعیت است. ماده قانونی دیگر در مورد صدور مجوز مراکز همسان گزینی است که صدور مجوز این مراکز از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا به این لحظه ۱۰۰ مجوز در سراسر کشور برای این مراکز صادر شده و ماده بعدی هم اختصاص ۵ درصد از بودجه وزارت ورزش و جوانان به پژوهش‌های ازدواج خانواده و جمعیت است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این مواد قانونی درصورتی نتیجه بخش و اثربخش خواهند بود که در کنار هم اجرا شوند و در کنار کار فرهنگی که یکی از مهم ترین مقوله‌های فرزندآوری و جمعیت است، تعریف سیاست‌های تشویقی نیز می تواند مکمل این فضای فرهنگی باشد و امیدواریم دستگاه‌های دیگر نیز نسبت به اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام بورزند.

حجت الاسلام متقی فر تصریح کرد: ورزش به دلیل داشتن حواشی بیشتر و مواد خبری که تولید می کند معمولاً چالش‌های زیادی دارد مانند مشکل بودجه که در سال‌های گذشته پررنگ تر بود اما خوشبختانه با توجه و عنایت رئیس جمهور در دو سال اخیر به شورای عالی جوانان و معاونت جوانان، مشکلات کمتر شده است.

این مقام مسئول از احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان با کمک رئیس جمهور به عنوان یک دستاورد یاد کرد و گفت: با حکم رئیس جمهور، معاون امور جوانان، دبیر شورای عالی جوانان شد و این خودش یک موفقیت است چراکه هویت مستقلی نسبت به امور جوانان بخشید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: تمام تلاش ما در راستای حل مسائل جوانان است و همه این تصمیمات و اقدامات هم در ایفای تعهدات و اختیارات و پیگیری‌های ما اثرگذار هستند.

حجت الاسلام متقی فر در رادیو عنوان کرد: پیشنهاد استقلال معاونت جوانان نیز در برنامه هفتم کشور مطرح شده و امیدواریم در کمیسیون تلفیق مجلس اتفاقات مثبتی رخ دهد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید