آبشارگردی آن هم در مازندران بسیار جذاب خواهد بود از این رو با ما همراه باشید و درباره روایتی از زیبایی و انسجام طبیعت و آبشار آب پری بدانید.

روایتی از زیبایی و انسجام طبیعت / آبشار آب پری رویان؛ ملاقاتی با زیبایی‌های مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان مازندران دارای طبیعتی زیبا در تمامی نقاط خود می باشد به طور که به هر کدام از شهر های این استان که مراجعه کنید می توانید جاذبه ای منحصر به فرد را تماشا نمایید. در این مقاله به سراغ یکی از جاذبه های این استان به نام آبشار آب پری رفتیم که به عنوان یکی از دیدنی های نور محسوب می شود.

طبیعت منسجم و زیبای آبشار آب پری

یکی از مواردی که باید درباره این جاذبه بدانید این است که آبشار آب پری به عنوان یکی از مناطقی است که بکر بوده و خبری از دخالت انسان در آن دیده نمی شود و به همین دلیل زیبایی زیادی دارد. به همین دلیل معمولا افراد زیادی جذب این منطقه می شوند تا مناظر زیبای اطراف را تماشا نمایند. این آبشار در کنار جاده بوده و عده زیادی معتقدند که شباهتی به آبشار ندارد چرا که زمین دچار رانش شده و سنگ های کوه ها به همین دلیل در شیب تند بر روی هم تلنبار شده اند.

روایتی از زیبایی و انسجام طبیعت / آبشار آب پری رویان؛ ملاقاتی با زیبایی‌های مازندران

این مورد باعث شده تا آبی که از لا به لای این سنگ ها بیرون می ریزد شدت کمی داشته باشد و زیاد شبیه به آبشار های دیگر نباشد. در این ناحیه دمای کمتری را به نسبت دیگر نواحی شهر حس خواهید کرد به طور که گزارش شده اختلافی ده درجه ای وجود دارد. درختان این ناحیه با فاصله ای کم از هم روییده اند و شما می توانید درختان کاج را در ارتفاعات ببینید و درختان جنگلی را در ارتفاعات کمتر.

بسیاری از جاذبه های گردشگری دارای امکاناتی هستند که مسافران و توریست ها می توانند با اسفاده از آن ها لذت بیشتری را تجربه نمایند، البته این امکانات در برخی از جاذبه ها بیشتر از بقیه می باشد. در اطراف آبشار آب پری نیز یک سری امکانات همانند دکه های فروش موارد غذایی، آلاچیق هایی برای پیک نیک، سرویس بهداشتی، وسایل بازی و… وجود دارند که از هر کدام بخواهید می توانید استفاده کنید.

اگر به این ناحیه رفتید بهتر است استفاده از دکه های خوراکی گفته شده که به فروش انواع نان های محلی، آش، چای، قهوه مشغول هستند را از دست ندهید.

روایتی از زیبایی و انسجام طبیعت / آبشار آب پری رویان؛ ملاقاتی با زیبایی‌های مازندران

در هوای سرد معمولا افراد تمایل دارند تا از آش و بلال های داغ استفاده نمایند و از این طریق یک لذت فراموش نشدنی در جاده ای زیبا را در کنار عزیزانشان تجربه نمایند. علاوه بر موارد گفته شده امکانات خاص دیگری در این منطقه برای گردشگران در نظر گرفته نشده که از این بابت جای تاسف دارد.

بازدید از آبشار زیبای آب پری در مازندران

آبشار آب پری از کوه‌های مازندران جان می‌گیرد و سپس راه خود را از میان سنگ‌های بزرگ و کوچک پیدا می‌کند و روی شیب کوهستان جاری می‌شود. آب پری مسیر که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که شکست آب در اثر برخورد به سنگ، تصویری هنرمندانه خلق می‌کند و شما با سفر به این منطقه، به تماشای این منظره کم‌نظیر دعوت شده‌اید. این تصویر باوجود ردیف درختانی که در آغوش همدیگر رفته‌اند و نمایی بکر ساخته‌اند، زیباتر و رویایی‌تر می‌شود. باوجود آنکه در نگاه اول، چهره آب پری را متفاوت با سایر آبشارها خواهید دید؛ اما شیفته زیبایی آن و حال‌وهوای ناب این منطقه خواهید شد. صدای آب، شنیدنی‌ترین موسیقی خوش‌نواز این منطقه است که با همدستی زیبایی‌های تماشایی طبیعت، شما را دلباخته این منطقه از مازندران خواهد کرد.

روایتی از زیبایی و انسجام طبیعت / آبشار آب پری رویان؛ ملاقاتی با زیبایی‌های مازندران

طبیعت حوالی آبشار، سبز و بهشتی است و حال‌وهوایتان را حسابی تازه می‌کند. گشت‌وگذار در میان درختان و گیاهان سرسبز، ماجراجویی جذاب و پر از نماهای زیبای طبیعت خواهد بود که فراموش‌شان نخواهید کرد. کافی است، خودتان را به بالای آبشار برسانید تا یکی از چشم‌نوازترین قاب‌های طبیعت استان مازندران را تماشا کنید.

این طبیعت بکر پذیرای گردشگرانی است که شیفته گشت در مناطق سرسبز و خوش‌آب‌وهوای شمال ایران هستند. در روزهای گرم تابستانی، سفر به این منطقه رونق پیدا می‌کند و بساط پیک‌نیک و طبیعت‌گردی در مناطق حوالی آن پهن می‌شود. با سفر به این جای دیدنی، از حضور در طبیعت دست‌نخورده شمالی لذت ببرید، ریه‌هایتان را از اکسیژن خالص پر کنید و آرامش را در آغوش طبیعت تجربه کنید.

فصول بهار و تابستان بهترین زمان سفر به آبشار آب پری هستند. فصل بهار به‌واسطه تازگی طبیعت، پرآب‌بودن آبشار و سرسبزی خاص بهاری، منطقه آب پری را بسیار تماشایی خواهد کرد و با آب‌وهوایی خنک و تازه از شما پذیرایی می‌کند.

خنکای مطبوع آبشار تماشایی آب پری در روزهای گرم تابستان، دلچسب است و حسابی سرحالتان می‌آورد. گشت‌وگذار در طبیعت سرسبز تابستانی حوالی این آبشار نیز فراموش‌نشدنی خواهد بود و از زیبایی آن لذت خواهید برد.

روایتی از زیبایی و انسجام طبیعت / آبشار آب پری رویان؛ ملاقاتی با زیبایی‌های مازندران

فصل پاییز در این منطقه، لباسی رنگارنگ به تن درختان می‌کند و قاب آبشار و طبیعت حوالی آن را بیش از پیش دیدنی می‌کند. با وجود این زیبایی خوش‌رنگ، دمای پایین هوا سبب می‌شود که گردشگری در این فصل رونق کمتری نسبت‌به بهار و تابستان داشته باشد و سردی هوا از وسوسه سفر به آن بکاهد.

البته باز هم این فصل عاشقان خودش را دارد و بسیاری این سرما را به جان می‌خرند و راهی طبیعت پاییزی جاده رویان به بلده می‌شوند. فصل زمستان، طبیعت آب پری را به عروسی سفیدپوش تبدیل می‌کند و زیبایی آن کم از فصول دیگر ندارد.

سفر در فصل زمستان به این منطقه، به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف، بسیار کم می‌شود؛ اما هستند کسانی که به شوق تماشای تصویر زمستانی آب پری، به جاده می‌زنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    سِلام لطفا درموردجغرفیا محدوده یک شهر مطالع انجامدهیدبعد مطلب بنوسید محدوده شهر رویان تا کمربندی میباشد
  • فرهاد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    3 0
    پارسال رفتم خشک شده بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید