قیمت وانت آریسان ۲ در بازار آزاد درحالی ۳۸۰ میلیون است که همین محصول در کارخانه روی عدد ۴۰۰ میلیون تومان است.

اختلاف عجیب قیمت خودرو در کارخانه و بازار / قیمت وانت آریسان در بازار آزاد ارزان تر است!
به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، ثبت‌نام آریسان ایرانخودرو درحالی آغاز شده که همین محصول را در بازار آزاد ارزان‌تر از کارخانه می‌فروشند. براساس بخشنامه جدید ایرانخودرو قیمت وانت آریسان ۲ در پیش‌فروش مرداد امسال تقریبا ۳۸۳ میلیون تومان است اما در بازار آزاد متوسط قیمت وانت آریسان ۲ به ۳۸۰ میلیون تومان رسیده. فروش وانت آریسان ۲ از آبان پارسال توسط ایرانخودرو کلید خورده و در این مدت شاهد جهش تقریبا ۱۰۰ میلیونی قیمت وانت آریسان ۲ در کارخانه بودیم.

اختلاف قیمت وانت آریسان ۲ در کارخانه و بازار

قیمت وانت آریسان ۲ در بازار آزاد سه میلیون تومان کمتر از کارخانه است. شرایط فروش آریسان ایرانخودرو نشان می‌دهد قیمت وانت آریسان ۲ در کارخانه به ۳۸۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسیده، اما الان که به آخرین روزهای مرداد نزدیک می‌شویم، همین محصول را در بازار آزاد ۳۸۰ میلیون تومان می‌فروشند. عددی که سایت‌های تخصصی حوزه خودرو به‌عنوان متوسط قیمت وانت آریسان ۲ در بازار آزاد اعلام می‌کنند، اما وقتی سراغ آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های معروف می‌رویم، با اعداد و ارقام کمتری هم روبرو می‌شویم.

قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ در یکی از آگهی‌هایی که متعلق به نمایشگاهی معروف در غرب تهران است، ۳۶۵ میلیون تومان اعلام شده. فروشنده دیگری در شرق تهران قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ مشکی را ۳۷۵ میلیون تومان تعیین کرده و یک نفر دیگر حاضر است وانت آریسان ۲ را ۳۷۳ میلیون تومان بفروشد.

قیمت وانت آریسان ۲ در کارخانه درحالی به حدود ۳۸۳ میلیون تومان رسیده که ایرانخودرو آبان پارسال در اولین پیش‌فروش وانت آریسان ۲ از خریداران آن ۲۸۵ میلیون تومان دریافت می‌کرد. به‌این ترتیب در کمتر از یک سال ۳۴ درصد به قیمت وانت آریسان ۲ در کارخانه اضافه شده است.

قیمت وانت آریسان ۲ در بازار آزاد هم الان درحالی ۳۸۰ میلیون است که اردیبهشت امسال فروشنده‌های همین محصول روی عدد ۴۰۰ میلیون تومان دست گذاشته بودند و حالا وانت آریسان ۲ با کاهش قیمت ۲۰ میلیونی که در این مدت تجربه کرده، در بازار آزاد با قیمت کمتری نسبت به کارخانه ردوبدل می‌شود. این را هم باید اضافه کنیم که عدد ۳۸۰ میلیونی که به‌عنوان قیمت وانت آریسان ۲ در بازار آزاد ملاک قرار می‌دهیم، متوسط ارقام پیشنهادی فروشنده‌هاست و بین آگهی‌ها ارقام بالای ۴۰۰ میلیون هم برای این محصول به‌چشم می‌خورد.

تفاوت وانت آریسان ۲ و آریسان

وانت آریسان ۲ به موتور XUP۷ مجهز شده است. همان موتوری که ایرانخودرو از آن به‌عنوان قلب تپنده پژو پارس‌های جدید استفاده می‌کند. نسل قبلی وانت آریسان به موتورهای OGVG۲ مجهز بودند که حجمی معادل هزار و ۶۹۶ سی‌سی‌داشتند، اما حالا حجم موتور XUP۷ به هزار و ۷۶۱ سی‌سی رسیده است. همین موضوع باعث می‌شود حداکثر گشتاور خروجی موتور وانت آریسان ۲ نسبت به نسل قبلی از ۱۴۰ به ۱۴۶ نیوتن‌متر و حداکثر توان تولیدی آن از ۸۷ اسب‌بخار به ۹۶.۵ اسب‌بخار ارتقا پیدا کند.

مشخصات فنی وانت آریسان ۲ نشان می‌دهد گنجایش مخزن سوخت نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییر شده است. مخزن گاز وانت آریسان ۲ به ۷۵ لیتر رسیده و پنج لیتر از ظرفیت مخزن گاز آریسان یک بیشتر است درعوض حجم مخزن بنزین از ۵۲ به ۴۰ لیتر کاهش داشته. مصرف سوخت ترکیبی وانت آریسان جدید ۸.۲ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که ۲.۳ لیتر کمتر از مصرف سوخت آریسان نسل قبلی است. راننده وانت آریسان ۲ می‌تواند نهایتا با سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت رانندگی کند و حداکثر سرعت آریسان نسل قبلی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بود. شتاب وانت آریسان ۲ نیز از ۱۶ به ۱۳.۸ ثانیه تقلیل پیدا کرده است.

وانت آریسان ۲ نسبت به آریسان نسل قبلی آپشن‌های بیشتری دارد و در فهرست امکانات رفاهی آن می‌توانیم به شیشه بالابر برقی، سنسور دنده عقب و مه‌شکن جلو اشاره کنیم. به‌خاطر همین قیمت وانت آریسان ۲ در بازار آزاد نسبت به مدل‌های صفرکیلومتر وانت آریسان حدود ۸۰ میلیون تومان بیشتر است.

ثبت‌نام آریسان ایرانخودرو از روز ۲۵ مرداد آغاز شده و به‌مدت ۲۰ روز ادامه دارد. در این طرح که بدون قرعه‌کشی و خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار می‌شود، ایرانخودرو مدل‌های نقره‌ای، خاکستری، متالیک و مشکی متالیک را عرضه می‌کند و موعد تحویل ۲۰ روزه است.

مقایسه آریسان 2 با آریسان نسل قبلی

مشخصات

آریسان 2

آریسان

پیشرانه

XUP7

OGVG2

حداکثر گشتاور خروجی

146 نیوتن‌متر

۱۴۰ نیوتن‌متر

حداکثر قدرت

69.5 اسب‌بخار

۸۷ اسب‌بخار

مصرف سوخت ترکیبی

8.2 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر

10.5 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر

مخزن بنزین

40 لیتر

52 لیتر

مخزن گاز

75 لیتر

70 لیتر

قیمت کارخانه

383 میلیون و 30 هزار تومان

توقف تولید

قیمت بازار

380 میلیون تومان

298 میلیون تومان

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید