کولرهای سلولزی انرژی نسل جدید و به‌روزشده کولرهای آبی رایج و سنتی هستند و با مزایایی همچون بازدهی بالاتر، مصرف انرژی بهینه‌تر، قدرت خنک‌کنندگی بیشتر، پایداری و مقاومت بالاتر در کنار طول عمر و سازگاری بیشتر با محیط زیست و بدن انسان، روز به روز بیشتر در بین مردم جا افتاده و جایگزین کولرهای آبی قدیمی می‌شوند.

کولر سلولزی انرژی، کولری با ویژگی‌های منحصر به فرد که ممکن است ندانید!

این روزها شاهد طراحی و تولید نوعی از کولرهای آبی هستیم که در ظاهر تفاوت عمده‌ای با کولرهای آبی قدیمی، سنتی و رایج ندارند؛ اما از پوشال‌های سلولزی به جای پوشال‌های قدیمی استفاده می‌کنند و از این طریق توانسته‌اند بازدهی را بالاتر برده و قسمتی از مشکلات کولرهای آبی سنتی را مرتفع کنند.

در کولر آبی‌های رایج، پوشال‌هایی از جنس چوب‌های متخلخل، وظیفه واسط‌های تبخیری را برعهده دارند و با جذب آب، باد خنک را به درون کانال کولر هدایت می‌کنند. وظیفه‌ای که در کولرهای آبی جدید ، نظیر   کولر سلولزی انرژی، برعهده پوشال‌یا پد های سلولزی قرار داده شده است.

کولرهای سلولزی انرژی نسل جدید و به‌روزشده کولرهای آبی رایج و سنتی هستند و با مزایایی همچون بازدهی بالاتر، مصرف انرژی بهینه‌تر، قدرت خنک‌کنندگی بیشتر، پایداری و مقاومت بالاتر در کنار طول عمر و سازگاری بیشتر با محیط زیست و بدن انسان، روز به روز بیشتر در بین مردم جا افتاده و جایگزین کولرهای آبی قدیمی می‌شوند.

کولر آبی سلولزی چیست و چگونه کار می‌کند؟

کولرهای آبی با انواع پوشال‌ها از جنس چوب، پلاستیک و اسفنج تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در اکثر خانه‌ها پیدا کرد و در فصل تابستان، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر، پوشال‌های سلولزی به‌عنوان جایگزینی مناسب برای پوشال‌های سنتی مورد استفاده هستند.

اساس کار این پوشال‌ها تفاوت زیادی با پوشال‌های قدیمی ندارد. در کولر سلولزی انرژی، آب با کمک موتور روی پوشال‌ها پاشیده می‌شود تا هوای داخل کولر از طریق رطوبت خنک شود. سپس هوای خنک شده و به درون کانال هدایت می‌شود.

پوشال‌های سلولزی تراکم بسیار بالاتری نسبت به پوشال‌های قدیمی دارند و به کمک همین تراکم، بازدهی را افزایش داده و ضریب اطمینان بالاتری را در عملکرد کولر آبی ایجاد می‌کنند.

پوشال‌های سلولزی بیشتر با نام پد سلولزی شناخته‌شده و از جنس سلولزهای نازک و موج‌داری ساخته می‌شوند که به‌صورت منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند و از خاصیت رطوبت‌پذیری بسیار بالاتری برخوردار هستند. همین خاصیت جذب رطوبت بالا است که منجر به افزایش بازدهی و خنک‌کنندگی بیشتر کولر سلولزی انرژی می‌شود. با جذب رطوبت بیشتر، هوای خنک‌تر با رطوبت مناسب‌تری روانه کانال کولر و سپس داخل خانه می‌شود.

مزایای کولر آبی سلولزی انرژی

مزایای کولر سلولزی انرژی

کولر سلولزی انرژی، مزایای بی‌نظیر و متمایزی دارد که منجر به محبوبیت روزافزون این نوع از کولرهای آبی شده است. برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کولر سلولزی را در ادامه می‌خوانید:

  • بازدهی بالاتر و قدرت خنک‌کنندگی بیشتر به کمک پدهای سلولزی جاذب رطوبت؛ کولرهای آبی سلولزی ۳۰ الی ۴۰ درصد میزان خنک‌کنندگی بیشتری نسبت به کولرهای آبی پوشالی دارند.
  • فرم پوشال‌های این کولرها به شکل کندو است و رطوبت را جذب می‌کند و سطح رطوبت را پائین می‌آورد.
  • تنظیم رطوبت خانه؛ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استفاده از کولرهای آبی، رطوبت بالایی است که روانه آب‌وهوای خانه می‌کنند و منجر به بروز مشکلاتی برای استخوان‌ها و سیستم تنفسی انسان می‌شوند. این مشکل به کمک پدهای سلولزی به‌خوبی برطرف شده است.
  • پدهای سلولزی دارای ساختاری منظم، مستحکم و یکپارچه هستند و به همین دلیل، در گذر زمان کمتر دچار تغییر شکل شده و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  • سلولز ماده‌ای زیست‌تخریب‌پذیر و غیرسمی است که هیچ مواد مضری را همراه با باد کولر روانه داخل خانه نمی‌کند. از این رو، هیچ مشکلی برای پوست، تنفس و سیستم ایمنی بدن انسان به وجود نمی‌آورد.
  • سلولز آنتی باکتریال است، به همین دلیل هیچ قارچ و باکتری در پوشال‌های سلولزی رشد نکرده و به هوای خانه انتشار پیدا نمی‌کند و در نتیجه باعث بروز مشکلات تنفسی نخواهد شد.
  • کولرهای آبی سلولزی انرژی نظیر کولر سلولزی انرژی ۷۵۰۰ موتور bldc، سرعت رسوب‌گذاری بسیار پایینی دارند.
  • کولر سلوازی انرژی توسط فریم‌های گالوانیزه و آلومینیومی محافظت می‌شوند و از همین رو، مقاومت و طول عمر بالایی دارند و در مجاورت رطوبت دائمی، دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند.
  • پدهای سلولزی کولر انرژی به تعویض سالیانه نیاز ندارند و طول عمر آن بین 3 تا 5 سال میباشد.
  • واسط‌های سلولزی بافت متراکمی دارند و به همین دلیل، وارد جریان آب یا هوای کولر نمی‌شوند.
  • هزینه نگهداری از کولر سلولزی کمتر از کولر پوشالی است.
  • در پدهای سلولزی خبری از گازهای سمی CFO و HFC نیست. این کولرها حامی محیط زیست هستند.
  • کولر های سلولزی انرژی دارای ریموت کنترل و ترموستات تنطیم دما میباشند.
  • کولر آبی انرژی در دو مدل خانگی و صنعتی تولید میشود تا پاسخ گوی تمامی صنف های نیازمند این محصول باشد.

معایب کولرهای آبی سلولزی انرژی

 معایب کولر سلولزی انرژی

هر دستگاهی در برابر مزایای منحصربه‌فرد خود، با معایب و نقاط ضعفی نیز همراه است و کولرهای آبی نظیر کولر سلولزی انرژی نیز از این قضیه مستثنی نیستند. برخی از مهم‌ترین معایب کولرهای آبی سلولزی انرژی به شرح زیر هستند:

  • پدهای سلولزی به دلیل ساختار متراکم‌تر، قیمت بالاتری نسبت به پوشال‌های رایج و سنتی دارند.
  • پدهای سلولزی در برخی موارد بوهای نامطبوعی تولید می‌کنند. البته این اتفاق در کولر سلولزی انرژی به‌ندرت اتفاق می‌افتد و در کولر های آبی سلولزی متفرقه این مشکل ممکن است پیش بیاید.
  • در صورت استفاده از کولر سلولزی، باید هر دو الی سه هفته یک‌بار، آب کولر را تعویض کنید تا پدهای سلولزی شوره نزنند.
  • کولر سلولزی و انواع کولرهای آبی سلولزی، قیمت بالاتری نسبت به کولرهای آبی معمولی دارند.

انواع کولر سلولزی انرژی

کولر سلولزی با توجه به ابعاد محیط و شرایط نصب، در انواع مختلف پرتابل (در ابعاد کوچک و قابل حمل و مناسب برای نصب در محیط‌های داخلی خانه بدون نیاز به کانال کشی)، پلیمری (جنس بدنه از پلیمر و فاقد قطعات مکانیکی نظیر تسمه، یاتاقان، محفظه حلزونی و ...) و ریموت‌دار (دارای ریموت کنترل با قابلیت روشن و خاموش کردن و کنترل دما از راه دور) در انواع خانگی و صنعتی، تولید می‌شوند.

خرید انواع کولر آبی سلولزی از انرژی شاپ

اگر قصد خرید انواع کولر سلولزی مانند کولر سلولزی انرژی را دارید، بهتر است خرید خود را تنها از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های رسمی انجام دهید، چرا که این کولرها قیمت بالاتری دارند و در صورت بروز مشکل، باید از گارانتی و ضمانت‌نامه معتبری برخوردار باشند. فروشگاه انرژی شاپ همان فروشگاهی است گه به دنبال آن می‌گردید.

با خرید انواع کولر سلولزی و پدهای سلولزی از انرژی شاپ، یک ضمانت‌نامه ۳۶ ماهه به همراه ۱۰ سال خدمات پس از فروش دریافت خواهید کرد تا خیالتان از بابت پولی که پرداخت می‌کنید راحت باشد. فروشگاه انرژی شاپ یکی از نمایندگان اصلی فروش کولر آبی انرژی محسوب می‌شود که آماده پاسخگویی به سؤالات شما مشتریان گرامی در مورد شرایط خرید و قیمت کولر سلولزی است.

انرژی شاپ با ارائه خدماتی مانند ارسال به تمام نقاط کشور، تحویل کالا در تهران طی ۳ ساعت و در شهرستان‌ها طی ۴۸ ساعت، امکان پرداخت درب منزل برای تهران، پشتیبانی و مشاوره تلفنی همه‌روزه به همراه تضمین اصالت و قیمت خدمات و کالاها، همان فروشگاهی است که به‌راحتی می‌توانید به آن اعتماد کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید