روستاگردی در مازندران شما را به وجد می‎آورد از این رو با ما همراه باشید و درباره فیلبند؛ دنیایی از صفا و آرامش در روستا بدانید.

فیلبند؛ دنیایی از صفا و آرامش در روستا

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر فراز ابرها واقع شده است روستای فیلبند (Filband) در استان مازندران است. این روستا فوق العاده تماشایی و بی نظیر است و منظره ای که از ابرها به شما می دهد، حس نشاط و انرژی زیادی را به شما تزریق می کند و حال و هوایتان را دگرگون می کند.

آشنایی با روستای باصفای فیلبند

روستای فیلبند یکی از مقصدهای ارزشمند روستاگردی و طبیعت‌گردی در استان مازندران است. هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این روستا سفر می‌کنند تا از تماشای طبیعت بکر و آب‌وهوای مطلوب این منطقه نهایت لذت را ببرند.

در اطراف این روستا جاذبه‌های طبیعی زیادی وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.چشمه‌های بزرگ و کوچک که صدای جوشیدن آن گردشگران را به وجد می‌آورد، از دیدنی‌های اطراف روستا است. یکی از مزایای خوبی که این چشمه‌ها دارند این است که فلوئور زیادی در آب آن‌ها وجود دارد که برای استخوان‌بندی بسیار مفید است که در قدرت جسمانی موثر است. این را از استخوان‌بندی قوی محلی‌های روستای فیلبند هم می‌توان فهمید.

فیلبند؛ دنیایی از صفا و آرامش در روستا

همچنین در آب‌ این چشمه‌ها املاح معدنی فراوانی وجود دارد که برای درمان درد کلیه و مشکلات کلیوی بسیار مفید و موثر است.چشمه ‌لار فیلبند یکی از معروف‌ترین چشمه‌های این روستا است که املاح و مواد معدنی فراوانی در آن موجود است و برای تقویت کلیه‌ها و مشکلات کلیوی مفید است.

حتما از آب این چشمه نوش جان کنید زیرا برای بیماری‌های مربوط به استخوان‌بندی و کلیه و همچنین برای قدرت جسمانی بدن بسیار مفید است.جنگل سنگچال و چلاو هم از طبیعت بکر و تماشایی نزدیک به روستا است که حس آرامش و تازگی را به گردشگران هدیه می‌دهد. جنگل چلاو در نزدیکی روستا واقع است و فاصله کوتاهی را برای رسیدن به آن می‌توان با پای پیاده و آهسته قدم زد.جنگل سنگچال هم در فاصله ۷ کیلومتری روستای فیلبند قرار دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی این اطراف است. در این جنگل دوست دارید ساعت‌ها در میان درختان بلند و سرسبز قدم بزنید و از شنیدن صدای پرندگان لذت ببرید. همچنین در نزدیکی روستای فیلبند، روستای سنگچال قرار دارد.

فیلبند؛ دنیایی از صفا و آرامش در روستا

روستاگردی در سنگچال و تماشای زندگی بومی و دام‌ها و گله‌هایی که در حال چرا هستند، از جذابیت‌های این روستا است. این منطقه پر از کلبه‌های چوبی زیبایی است که به شکل سنتی تزئین شده‌اند و در میان این طبیعت سرسبز جلوه زیبا و تماشایی را ایجاد کرده‌اند.از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به مرقد امامزاده یحیی و امامزاده قاسم اشاره کرد که برای رسیدن به امامزاده قاسم باید کمی کوهنوردی کنید زیرا در ارتفاعات جنوبی روستا قرار دارد اما مرقد امامزاده یحیی در داخل روستا قرار دارد که باکمی پیاده‌روی آن را پیدا می‌کنید.

بازدید از روستای آرامش‌بخش فیلبند

اگر می خواهید به این روستا سفر کنید، باید درباره ی آدرس روستای فیلبند بیشتر بدانید. یکی از ساده ترین راه ها برای سفر به این روستا سفر با قطار است چرا که شما می توانید قسمت زیادی از مسیر خود را در قطار بگذرانید. در مرحله ی اول، مقصد شما جاده هراز است و بعد از حدودا ۱۴۰ کیلومتر که از تهران دور شدید از فرعی روستای فیلبند مسیر تان را به سمت روستای فیلبند تغییر دهید.

فیلبند؛ دنیایی از صفا و آرامش در روستا

روستای فیلبند در حدود ۸۶ کیلومتر با بابل و ۵۶ کیلومتر هم با آمل فاصله دارد. کیفیت این جاده فرعی چندان مناسب نیست اما کوتاه است و حدود ۳۰ کیلومتر از جاده هراز تا این ییلاق بیشتر فاصله نیست.

اما در راه رسیدن به فیلبند با مناظر و چشم انداز هایی بسیار دیدنی و شگفت انگیز روبرو خواهید شد، تا جایی که ممکن است شما را مبهوت خود کند و از مسیر منحرف شوید، برای اینکه این مشکل برایتان رخ ندهد تا حد امکان از محلی ها مسیر صحیح را سوال کنید تا مسیر درست را از دست ندهید.

درخت های تنها در میان دشت سرسبز و چشمه های کوچک و بزرگ در این مسیر از زیباترین مناظر پیش روی شماست که نام یکی از معروفترین این چشمه ها، لار است. نام دیگر این روستا بام شرقی مازندران است و آن هم به این دلیل است که با ۲۳۰۰ متر ارتفاع، مرتفع ترین روستای بخش شرقی مازندران است.

فیلبند؛ دنیایی از صفا و آرامش در روستا

در روز هایی که هوای شهر بسیار گرم است، روستای فیلبند اما این گونه نیست به طوری که معمولا با نسیمی خنک همراه است و احساس بسیار خوشایدنی را به شما هدیه خواهد داد تا جایی که دوست دارید کدت زمان بسیار بیشتری را در این روستای زیبا سپری کنید. آب و هوای روستای فیلبند در فصول مختلف به شرح زیر است.

فیلبند در بهار: با وجود ویژگی های جذاب روستای فیلبند آب و هوای این ییلاق در فصل بهار آن را بسیار دوست داشتنی کرده است. چرا که در این فصل ، فیلبند دارای بارش باران و برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد است به گونه ای که از طبیعت بکر این منطقه در استان مازندران در شگفت می مانید.

فیلبند در تابستان: اما در تابستان، روستای فیلبند دارای هوای بسیار خوش و در برخی مواقع حتی سرد است. منظره ابرها و هوای تازه روستا، شما را از فکر گرمای هوای شهرتان در فصل تابستان خارج می کند.

فیلبند؛ دنیایی از صفا و آرامش در روستا

کد خبرنگار: ۲۶
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علیرضا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    فیلبندزیبا.بندپی غربی بابل
  • مهدی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    من در اوایل مرداد رفتم جاده خوب نبود و امکانات خود روستا خیلی کم بود . واقعا اون جاده را نمی شه در ترافیک رفت
  • عموقناد IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    طبیعت بکر و زیبایی داره ، مرا هر سال مرداد ماه سه الی چهار روز از مناظر طبیعی و اب و هوای عالیش بهره میبریم
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    ییلاق سنگچال زادگاه و رو مادرمه خیلی دوسش میدارم
  • میران زاده IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    سنگچال.خیلی قشنگه زادگاه خودمه متاسفانه خونه ندارم که برم
  • حسین IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 0
    سلام من دوروز اونجا بود امکانات بسیار کم و دارای طبیعت معمولی، تنها جاذبه آن ابرها هستند که شانس آوردیم عصر روز دوم دیدیم که بسیار جذاب بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید