هموطنان با اصلاح سبک زندگی و روش‌های مصرف به سادگی می توانند سرانه مصرف را به ۱۵۰ لیتر کاهش دهند. هم‌اکنون ۴۶ درصد مشترکین کشور بالاتر از الگوی استاندارد مصرف می‌کنند.

چه کار کنیم مبلغ قبض آب ما رایگان شود؟ | نحوه صفر کردن قبض آب
به گزارش سلام نو، معاون شرکت آبفای کشور گفت: ۲۶۹ شهر دارای تنش آبی در سطح کشور شناسایی شده که با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار از اخلال در ارائه خدمات پیشگیری شد.

هاشم امینی در سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای عبور از تابستان، 18 پروژه اضطراری آبرسانی با اعتباری بالغ بر 289 میلیارد تومان در استان زنجان تعریف شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا در سال جاری 22 حلقه چاه در نقاط مختلف زنجان حفر و تجهیز و وارد مدار بهره برداری شده است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌لرداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: با رصد و پایش به موقع منابع تامین، از سال گذشته برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای عبور از تابستان گرم امسال صورت گرفته بود که در اغلب شهرهای کشور قطعی آب نداشتیم.

وی عنوان کرد: 269 شهر دارای تنش آبی در سطح کشور شناسایی شده که با اجرای پروژه های اولویت دار و اضطراری در این شهرها از اخلال در ارائه خدمات آبرسانی پیشگیری شد.

امینی سرانه مصرف آب در کشور را 230 لیتر برای هر نفر در شبانه روز اعلام و تصریح کرد: از این میزان 190 لیتر مربوط به مصرف خانگی و 40 لیتر برای مصارف غیرخانگی بوده است.

وی در ادامه توصیه کرد: هموطنان با اصلاح سبک زندگی و روش‌های مصرف به سادگی می توانند سرانه مصرف را به 150 لیتر کاهش دهند.

معاون راهبری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه هم اکنون 46 درصد مشترکین کشور بالاتر از الگوی استاندارد مصرف می‌کنند، یادآور شد: مشترکین با رعایت الگوی مصرف در تمام فصول سال، حافظ منابع آبی کشور برای آیندگان خواهند بود.

این مسئول به بسته‌های تشویقی در حوزه برق اشاره کرد و افزود: در حوزه آب نیز برای مشترکین کم مصرف تعرفه‌ها با تخفیف و برای مشترکین با مصرف 5مترمکعب قبض رایگان می‌شود.

امینی خاطر نشان کرد: در عین حال قبض آب برای مشترکین پرمصرف با تعرفه ها ی افزایشی صادر شده و آب بهاء زیاد شامل حالشان می شود.

گفتنی است معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی در سفر یکروزه به استان زنجان از پروژه های آبرسانی به مساکن ملی، مرکز ارتباط با مشتریان، مخزن 15 هزار مترمکعبی در حال احداث شهر زنجان، سد تهم، تصفیه خانه فاضلاب روستای تهم، تصفیه خانه های آب و فاضلاب شهر زنجان، سد کینه ورس و همچنین تصفیه خانه آب شهرستان های ابهر و خرمدره بازدید کرد و در مراسم آغاز رزمایش دفاع از مقر که به صورت سراسری توسط شرکت های آب و فاضلاب برگزار گردید، حضور یافت. / تسنیم

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید