ارمنستان مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان به سوی ناظران اتحادیه اروپا در نقاط مرزی تیراندازی کرده است.

تیرانداری نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان به سوی ناظران اتحادیه اروپا

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، در ادامه کش و قوس ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ارمنستان ارتش جمهوری آذربایجان را به تیراندازی به سوی ناظران اتحادیه اروپا در نقاط مرزی متهم و باکو نیز این ادعا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع ارمنستان گزارش کرد که ساعت ۱۲:۲۰ بعدازظهر سه‌شنبه، یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به سوی خودروهای ناظران اتحادیه اروپا در حال گشت‌زنی در حومه روستای «ورین شورژا» در استان «گغارکونیک» شلیک کردند. بنابراعلام این وزاتخانه، این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشته است.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بلافاصله ادعای ارمنستان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که اطلاعات منتشر شده توسط ارمنستان مبنی بر تیراندازی یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به سمت ناظران اتحادیه اروپا و خودروی آنها مطابق با واقعیت نیست و یکی دیگر از اطلاعات نادرست از سوی ارمنستان است.

اتحادیه اروپا مدتی است که ماموریت در ارمنستان و در مرز جمهوری آذربایجان برقرار کرده است. هدف این ماموریت ارتقای ثبات در مناطق مرزی ارمنستان و تلاش‌در عادی ‌سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با حمایت اتحادیه اروپا ست. ماموریت اولیه ۲ ساله و مقر عملیاتی آن در ارمنستان خواهد بود.

تاکنون دو جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی بین این دو همسایه رخ داده که جنگ دوم قره‌باغ در نوامبر ۲۰۲۰ با توافق آتش‌بس بین نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی را از اشغال ارمنستان خارج ساخت. با این حال درگیری‌های مرزی ادامه دارد و دو طرف یکدیگر را به تنش‌آفرینی متهم می‌کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه مدعی شد نیروهای مسلح ارمنستان در حال انتقال نیروها و تجهیزات نظامی اضافی به منطقه لاچین هستند.

به دنبال این مسئله، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: «بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه نیروهای مسلح ارمنستان مقادیر زیادی تسلیحات، تجهیزات نظامی و پرسنل را در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان متمرکز کرده اند با واقعیت مطابقت ندارد.»

در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: «وزارت دفاع جمهوری ارمنستان بار دیگر اعلام می‌کند که ارتش ارمنستان حضوری در قره باغ کوهستانی ندارد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید