فیلم منتشر شده از نخواندن سرود ایران توسط دختران تیم ملی بسکتبال در فضای مجازی خبرساز شده است.

نخواندن سرود ایران توسط تیم ملی بسکتبال زنان جنجالی شد + فیلم
به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، تیم ملی بسکتبال زنان ایران این روزها راهی رقابت‌های کاپ آسیایی شده و بازیکنان این تیم دیروز توانستند برد ارزشمندی برابر مغولستان به دست بیاورند. دختران ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های دسته B کاپ آسیا رقیب را با نتیجه ۷۰ بر ۳۳ شکست دادند.

 این بازی البته بدون حاشیه هم نبود؛ تیم ملی زنان بسکتبال ایران در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده هنگام پخش سرود ایران سکوت کرده و آن را نمی‌خوانند. البته که در ویدیوی منتشر شده فقط یکی از اعضا مشغول خواندن سرود است.

وایرال شدن این ویدیو مباحث زیادی به جا گذاشته و در تازه‌ترین اتفاق، سایت ایرنا، وابسته به دولت انتقاد شدیدی از این شرایط داشته است. ایرنا در بخشی از گزارشش که انتقاد تندی را هم متوجه رئیس فدارسیون بسکتبال کرده، می‌نویسد: «اتفاق عجیب این دیدار نخواندن سرود رسمی کشورمان توسط برخی از ملی‌پوشان در مراسم پیش از بازی بود. در چند هفته اخیر تلاش‌های زیادی از سوی رسانه‌های معاند شد تا چنین رفتارهایی از سوی ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف ورزشی انجام شود؛ هر چند عمدتا این تلاش‌ها با ناکامی همراه بوده است؛ اما واقعیتی که باید به بازیکنان تیم ملی بسکتبال بانوان ایران یادآور شد این است که آن‌ها خواسته یا ناخواسته خودشان را ملعبه دست کسانی قرار داده اند که هدف‌شان ایجاد تفرقه میان مردم است.

این بازیکنان حتی به این مسئله هم واقف نیستند که نخواندن سرود رسمی کشورمان به مثابه توهین به هموطنان‌شان است. چرا که سرود رسمی یک کشور نماد ارزش‌ها و باورهای مردم آن کشور است. از طرفی اگر آن‌ها به هر دلیلی تمایلی به خواندن سرود رسمی ایران ندارند پس شایستگی پیراهن تیم ملی را هم ندارند؛ چرا که قداست پیراهن تیم ملی همان قداست پرچم و سرود رسمی کشور است.»


 
کد خبرنگار: ۲۸
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید