۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 55457000

هوشیار احمدی در گفت‌وگو با سلام نو:

حساب افزار اولین پلفترم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حسابداری است

بازار نرم افزارهای حسابداری در ایران حدود 8 هزار میلیارد تومان است و هر روز رشد می‌کند

آن طور که هوشیار احمدی می‌گوید حساب افزار می‌خواهد پلتفرم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حوزه حسابداری و خدمات مالی باشد و باعث بهبود تجربه کاربران و تولید کنندگان شود.

حساب افزار اولین پلفترم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حسابداری است

سلام نو – سرویس اقتصادی: یکی از گران‌ترین و مهم‌ترین نرم افزارهای موجود در تمام بازار، نرم افزارهای تخصصی حوزه مالی و حسابداری هستند، نرم افزارهایی که هزینه استقرار آن‌ها از چند میلیون برای کسب‌وکارهای کوچک تا چند صد میلیون برای شرکت‌های بزرگ می‌رسد.

یکی از مشکلات مهم این نرم افزارها عدم وجود مرجعی برای مقایسه و بررسی تخصصی آن‌ها بود، جایی که به خریداران کمک کند بهترین انتخاب را با توجه به نیازهای خود داشته باشند.

آن طور که هوشیار احمدی می‌گوید حساب افزار با ایده پر کردن همین جای خالی متولد شد تا پلتفرم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حوزه حسابداری و خدمات مالی باشد.

در ادامه گفت‌گوی مشروح سلام نو با هوشیار احمدی، رئیس هیئت مدیره حساب افزار را می‌خوانید.

حساب افزار اولین پلفترم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حسابداری است

حساب افزار دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چه چیزی بیش از معرفی محصولات حسابداری دارد؟

حساب افزار پلتفرم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حوزه حسابداری و خدمات مالی است و  اولین پلتفرمی در ایران است که به طور تخصصی به این موضوع می‌پردازد. هدف ما این است که پایگاه اطلاعاتی جامعی از نرم افزارهای حسابداری تهیه کنیم تا کسانی که قصد خرید نرم افزار حسابداری دارند بتوانند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

این روزها نرم افزارهای حسابداری مختلفی در ایران تولید می‌شوند که ما تمام آن‌ها را به صورت تخصصی توسط کارشناسانی که داریم تست کردیم و نتایج آن را در اختیار عموم قرار می‌دهیم.

در بین این همه نیاز در صنعت مالی چه شد که فکر تاسیس حساب افزار آن هم با این هدف افتادید؟

من و دوستانم سال‌ها است که در حوزه مالی کار می‌کنیم و در تمام این سال‌ها هر وقت می‌خواستیم نرم افزارهای مختلف را برای شرکت‌های مختلف بخریم و راه اندازی کنیم با مشکل کمبود اطلاعات درباره نرم افزارها مواجه بودیم. مشکل بعدی این بود که وقتی با تولید کنندگان وارد مذاکره می‌شدیم تازه به جلسات دمو می‌رسیدیم. ذات این جلسات تبلیغ محصول است و ما چندان با محدودیت و ایراد نرم افزار آشنا نمی‌شدیم. وقتی جلسات دمو زیاد می‌شد ما به طور طبیعی از روی استیصال و اجبار یک نرم افزار را انتخاب و اجرا می‌کردیم.

این جا تازه مشکل اصلی شروع می‌شد. وقتی نرم افزار مستقر و اجرا می‌شد، ما تازه می‌دیدیم بخش مهمی از مزایای مطرح شده در جلسه دمو به درد ما نمی‌خورد و بعد هم بسیاری از امکانات مورد نیاز ما در نرم افزار موجود نیست. در چنین شرایطی در بهترین حالت یک نرم افزار حسابداری ۵۰ درصد نیازهای ما را به راحتی برطرف می‌کرد. این در حالی است که به نظر من یک نرم افزار باید بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نیاز کاربر خود را برطرف کند. با این همه به دلیل کمبود اطلاعات و انرژی بر بودن روند انتخاب این اتفاق به سختی رخ می‌داد.

ما می‌دیدیم برای انتخاب یک کفش که بین ۴۰۰ هزار تا یکی دو میلیون تومان هزینه دارد حجم زیادی از اطلاعات و امکان مقایسه به شکل آنلاین وجود دارد، اما برای نرم افزار حسابداری که می‌تواند برای یک سازمان بزرگ ۱ تا ۲ میلیارد تومان هزینه داشته باشد چنین امکانی وجود ندارد.

با نگاه به همین کمبود سعی کردیم راه حلی برای این مشکل و کمبود پیدا و خلق کنیم، این سعی و تلاش به این جا رسید که با همکاری دوستان همکارن خود حساب افزار را تاسیس کردیم.

با توجه به این نکته امروز چه خدماتی در حساب افزار ارائه می‌شود؟

ما در حساب افزار سه خدمت اصلی به کاربران نرم افزاران حسابداری ارائه می‌دهیم. از جمله مهم‌ترین این خدمات مشاوره رایگان به خریداران این نرم افزارها است. به جز این با توجه به بررسی تخصصی و ارتباطی که با مشتریان این نرم افزارها داشتیم می‌توانیم برای بهینه سازی این نرم افزارها به تولید کنندگان نیز مشاوره دهیم. در نهایت خدمت سوم حساب افزار برگزاری دوره‌های تخصصی نرم افزارهای حسابداری برای کسانی است که دنبال استفاده هر چه بهتر از اینم افزارها هستند.

مخاطب این خدمات بیشتر چه کسانی هستند؟

مخاطب اصلی ما دو گروه هستند. گروه اول صاحبان کسب و کار و حسابداران آن‌ها هستند که قصد خرید نرم افزار را دارند. کسانی که دنبال چنین خریدی باشند در حساب افزار دریایی از طلاعات را با امکان مقایسه پیدا خواهند کرد. به جز این ما به صورت تلفنی به آن‌ها مشاوره می‌دهیم و می‌توانیم حتی در روند خرید هم کنار آن‌ها باشیم. تمام این خدمات برای خریداران نرم افزارهای حسابداری کاملا رایگان است.

دسته دوم تولید کنندگان نرم افزارهای حسابداری هستند. این روزها نرم افزارهای بسیاری در بازار است که هر کدام قوت و ضعف‌های خود را دارند. ما می‌توانیم به تولید کننده مشاوره بدهیم تا نرم افزار را برای مخاطبان هدف خود بهینه سازی کنند.

البته در این میان گروه اول کسانی هستند که قصد خرید نرم افزار را ندارند، بلکه به عنوان حسابدار دنبال کار با این نرم افزارها هستند و می‌خواهند آموزش ببینند. ما با توجه به نیازهای بازار می‌توانیم دوره‌هایی برای علاقه‌مندان برگزار کنیم. این دوره‌ها کاملا مبتنی بر واقعیت بازار است و نسبتی با مسائل دانشگاهی ندارد.

حساب افزار اولین پلفترم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حسابداری است

با توجه به این نکات اهداف و افق‌ها شما در حساب افزار چیست؟

در بخش داخلی می‌خواهیم تمام نرم افزارهای ایران را پوشش دهیم و سکویی باشیم برای معرفی و شناخت برنامه‌های گمنام خوبی که کم‌تر شناخته شده هستند. ما دنبال این هستیم که هر تولید کننده نرم افزار حسابداری جایی در حساب افزار داشته باشد و بتوانیم حداقل ۹۰ درصد تولید کنندگان را پوشش دهیم.

در بخش خارجی هم امیدواریم بتوانیم همین کار را تکرار کنیم و به بازاریابی نرم افزارهای ایرانی نیز کمک کنیم، هرچند این هدف بسیار بزرگ و بلند مدت است.

اگر بخواهید مقایسه‌ای بین بازار نرم افزارهای حسابداری در ایران و جهان داشته باشید، وضع ما چگونه است؟

اندازه بازار نرم افزارهای حسابداری در دنیا امروز ۱۵ میلیارد دلار است و بر اساس پیش بینی‌ها در سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد. به دلیل توسعه تکنولوژی این بازار روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. دلیل این مسئله نیز اهمیت داده‌ها، به خصوص داده‌های مالی است. از اندازه بازار ایران هیچ برآورد دقیقی وجود ندارد، اما تخمین ما چیزی بین ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان است و به نظر ما با توجه به قوانین مالیاتی جدید نیاز بیشتر به نرم افزارهای حسابداری و مالی هر روز بیشتر شده و اندازه بازار ایران هم افزایش پیدا کند.

حساب افزار اولین پلفترم تخصصی بررسی و مقایسه نرم افزارهای حسابداری است

از نظر کیفیت وضع نرم افزارهای ایرانی در برابر رقبای خارجی چگونه است؟

مقایسه نرم افزارهای ایران و خارجی بسیار پیچیده است و تا به حال انجام نشده، اما مشاهده ما در چند سال گذشته می‌گوید که در سال‌های اخیر کیفیت نرم افزارهای ایرانی به شدت افزایش پیدا کرده است و در مقایسه با خودشان پیشرفت محسوس بوده است.

مسئله مهم این جا است که نرم افزارهای ایرانی کاملا بومی است و نرم افزارهای خارجی به همین شکل. در نتیجه حتی اگر نرم افزارهای خارجی ترجمه هم شوند هیچ نسبتی با قوانین و مقررات ما ندارند.

در نتیجه اگر بخواهیم وارد بازار خارجی شویم باید برای آن بازار نرم افزار خاص تولید کنیم. اگر چنین قصدی داشته باشیم با توجه به هزینه تولید پایین در ایران می‌توانیم سهم خوبی را حداقل در کشورهای منطقه کسب کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید