سخنگوی دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرد.

سازمان ملل حمله تروریستی شاهچراغ را محکوم کرد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی روز یک‌شنبه به حرم شاهچراغ اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی روز ۱۳ اوت در شیراز را به شدت محکوم می‌کند و همان‌طور که می‌دانید این، دومین حمله در ۱۰ ماه گذشته به این مکان مذهبی است. 

بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، دوجاریک افزود: اقداماتی که مکان‌های مذهبی و عبادتگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد، منفور بوده و دبیرکل نیز بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که از حق خود برای انجام آزادانه اعمال مذهبی استفاده می‌کنند، تاکید می‌کند.

وی همچنین گفت که دبیر کل سازمان ملل متحد عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اتحادیه اروپا قویا حمله روز یکشنبه به تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را محکوم می‌کند. این نمونه دیگری از مورد هدف قرارگیری شهروندان بی‌گناه توسط تروریست‌ها است. اتحادیه اروپا به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوید.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید