احمد وحیدی وزیر کشور گفت: سکوت مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر مروج اینگونه اعمال تروریستی است.

وزیر کشور: مجامع بین المللی در برابر اقدام تروریستی شاهچراغ سکوت می کنند / این سکوت مروج اعمال تروریستی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر کشور، با اشاره به حادثه تروریستی شب گذشته حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: سکوت مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر مروج اینگونه اعمال تروریستی است.

احمد وحیدی، در جریان سفر به شیراز در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته نیز شاهد همین اتفاق در حرم مطهر بودیم که گروهی از عزیزان شهید شدند و تمام مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر سکوت کردند و همین سکوت و حمایت‌های آنها مروج اینگونه اعمال تروریستی است.

او ادامه داد: منتظر خواهیم بود که ببینیم عکس‌العمل آنها در قبال این حادثه تروریستی چه خواهد بود که البته قابل پیش بینی است که همانند مرتبه قبل مُهر سکوت به این اقدام تروریستی بزنند و عکس العملی نشان ندهند.

وی اظهار کرد: در این سفر به بررسی ابعاد مختلف این حادثه تروریستی خواهیم پرداخت که تعدادی از هموطنان و زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) مجروح و یک نفر شهید شدند خواهیم پرداخت.

وزیر کشور گفت: این یک حادثه تروریستی از طرف دشمنان قسم خورده ما است و اینکه دشمنان ما تصور کنند با این حرکت های بزدلانه و آتش گشودن بر روی مردم می توانند امنیت و ثبات ما را به خطر بیاندازند اشتباه می کنند چرا که ملت ما استوار است.

وحیدی، عکس العمل نیروهای حفاظتی و امنیتی حرم مطهر در ابتدای وقوع حادثه تروریستی را به موقع توصیف کرد و افزود: هم اینک نیز کار در کنترل نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است و بر اوضاوع مسلط هستند.

وی ادامه داد: کسانی که در این کار همکاری، مشارکت و پشتیبانی کردند به شدت به عقوبت خواهند رسید و و دشمنان ملت رها نخواهند شد.

در پی حمله تروریستی یکشنبه شب به حرم شاهچراغ(ع) یک نفر از خادمان به شهادت رسید و هشت نفر مجروح شدند.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید