یک رسانه رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو بیش از شش ماه پیش به قدرت رسید اما از همان زمان با بحران شدیدی روبرو شده است.

رسانه صهیونیست: نتانیاهو خطری برای موجویت اسرائیل است

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» تاکید کرد: نتانیاهو دیگر در پایتخت آمریکا فردی مورد اعتماد نیست و به عنوان یک خطر برای موجویت اسرائیل به شمار می رود.

به نوشته این روزنامه، برخی مسئولان بلندپایه آمریکایی امروز یکشنبه گفتند که نتانیاهو سپتامبر آینده به کاخ سفید دعوت خواهد شد.

«جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به تحولات رژیم صهیونیستی از نخست وزیر اسرائیل خواسته تا به روند رای‌گیری درباره لایحه اصلاحات قضایی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی ادامه ندهد.

بایدن اول مرداد ماه در بیانیه ای اعلام کرد: به نظر می‌رسد که پیشنهاد اصلاحات قضایی بیش از پیش باعث تفرقه شده است. با توجه به طیف تهدیدها و چالش‌هایی که هم اکنون پیش روی اسرائیل وجود دارد، عقلانی نیست که سران تل آویو برای تصویب این اصلاحات تعجیل کنند. تمرکز آنها باید بر گرد هم آوردن مردم و ایجاد اجماع باشد.

نتانیاهو بیش از شش ماه پیش به قدرت رسید اما از همان زمان با بحران شدیدی روبرو شده و رئیس جمهور آمریکا نیز او را تاکنون به کاخ سفید دعوت نکرده است.

تصمیمات کابینه نتانیاهو در سایه سیطره احزاب راست افراطی و ارتدوکس با مخالفت های گسترده ائتلاف اپوزیسیون و هواداران آنها مواجه شده است.

یکی از مهمترین اختلافات آنها بر سر لایحه تغییرات قضایی است که کابینه نتانیاهو بدنبال تصویب همه مفاد آن در کنست است.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان بشدت و به شکل بی‌سابقه‌ای کابینه نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که این کابینه شامل اعضایی است از تندروترین افرادی که در زندگی خود دیده‌ام و من را به یاد «گلدا مایر» نخست وزیر اسرائیل در سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ می‌اندازند.

بایدن ادامه داد: «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه بخشی از مشکل کرانه باختری هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند ماه پیش با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهوری این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضائی را تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

کارشناسان معتقدند که تداوم این وضعیت در ماه های آینده شکاف داخلی را بیش از پیش تشدید خواهد کرد.

سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی پیش از این بارها درباره وقوع جنگ داخلی در نتیجه این دو دستگی در بین صهیونیست ها هشدار داده بودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید