تصویری از شناسنامه سیاوش قمیشی وقتی ایران بود در فضای مجازی منتشر شد و عکس داخل شناسنامه که نشان می‌دهد چهره‌اش چقدر با چهره اکنون او فرق می‌کند مورد توجه کاربران قرارگرفت.

عکس جالب و کمتر دیده شده از برگ اول شناسنامه سیاوش قمیشی

به گزارش سلام نو، سیاوش قمیشی متولد 21 خرداد 1324 در دزفول؛ خواننده است.

سیاوش قمیشی دو برادر به نام‌های سیروس و سیامک و یک خواهر به نام سیمین دارد و کوچکترین فرزند خانوادهٔ است. زمانی که سیاوش قمیشی ۹ ماه داشت خانواده اش از دزفول به تهران مهاجرت کردند.

زمانی که سیاوش قمیشی ۶ سال داشت یکی از برادرانش آکاردئون می‌آموخت و مادرش پیانو را زیر نظر یک معلم روس به نام اُلگا می‌آموخت.

سیاوش از شنیدن صدای نواختن آنها را دوست داشت و با اینکه کودک بود و پایش به پدال‌های پیانو نمی‌رسید به پشت ساز مادرش (پیانو) می‌نشست و با پدال‌های آن بازی می‌کرد. همین بازی‌ها به همراه صداهایی که از این ساز خارج می‌شد به او احساس خوبی می‌داد و سیاوش قمیشی به موسیقی علاقه‌ای ویژه پیدا کرد.

در تابستان سال ۱۳۳۸ شمسی برادر بزرگ سیاوش قمیشی از لندن به تهران آمد و هنگام بازگشت، سیاوش را نیز با خود به لندن برد.

سیاوش که ۱۴ ساله بود به لندن نزد خواهر و برادرش رفت و در آنجا تحصیل کرد.

سیاوش قمیشی سرانجام موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد موسیقی در رشته آهنگسازی از دانشگاه Royal Society of Arts واقع در لندن شد.

سیاوش قمیشی بعد از 11 سال وقتی 25 ساله بود در سال 1349 به ایران بازگشت و سپس بعد از سال 57 از ایران خارج شد او ابتدا به انگلستان رفت و بعد از چند ماه، در سال 1358 به شهر لس آنجلس آمریکا رفت و تاکنون در این شهر اقامت داشته است.

سیاوش قمیشی

کد خبرنگار: ۲۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید