فعال بازار طلا با اشاره به کاهش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز گفت: هفته گذشته قیمت طلا در کشور کاهشی شد و معاملات متعادل بود.

قیمت طلا امروز جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ در بازار | قیمت سکه و نیم سکه پس از توافق چند؟ + جدول قیمت‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته بهای انس جهانی طلا و دیگر فلزات گرانبها سیر نزولی داشت و انس جهانی طلا با کاهش ۲۴ دلاری نسبت به ابتدای هفته در بازار جهانی به یک هزار و ۹۱۹ دلار رسید.

وی افزود: انتظار می رود این هفته در بازار داخلی نیز با توجه به تعدیل و ثبات نرخ ارز و کاهش بهای انس جهانی شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.

این فعال بازار طلا بیان داشت: در آخرین معاملات، روز گذشته سکه طرح قدیم ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان و سکه های یک کرمی ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشتند.

وی اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده ۱۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

به گفته کشتی آرای، ایام سوگواری محرم و افت تقاضا موجب شد که حباب سکه نیز خالی شود.

وی گفت: در مجموع هفته گذشته بازار فلز زرد آرام و داد و ستدها متعادل بود، پس از تعطیلات چند روزه‌ای که داشتیم نرخ ارز نیز کاهش یافت و در واقع هفته تعدیل و کاهش قیمت را پشت سر گذاشتیم.

این فعال بازار پیش‌بینی کرد: در هفته پیش رو نیز با توجه به کاهش ۲۴ دلاری انس جهانی، دیگر تا روز دوشنبه تغییر قیمتی در بازارهای خارجی نداشته باشیم‌.

وی افزود: در بازار داخلی نیز با توجه به اراده بانک مرکزی و توضیحات رییس کل این بانک درباره مسایل اقتصادی، پیش بینی می‌شود نرخ ارز نیز کاهشی باشد و در نتیجه این کاهش نرخ ارز و انس جهانی به طور قطع افزایش قیمت نخواهیم داشت.

قیمت طلا و سکه در سومین هفته مردادماه کاهش پیدا کرده است. بررسی نمودار بازار طلا نشان می‌دهد با اینکه طلا و سکه اولین روز هفته را صعودی آغاز کرده بود اما در پایان هفته جهت کلی نمودار نزولی شد به طوری که قیمت سکه امامی طی هفته اخیر حوالی ۵۴۱ هزارتومان ارزان شد و قیمت طلا (هرمثقال) نیز ۱۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

تغییرات قیمت طلا طی ۷ روز گذشته

قیمت طلا ۱۸ عیار در دومین هفته مرداد حدود ۳۹ هزارتومان ارزان شد. قیمت هر گرم طلا ۲۴عیار نیز ۵۲ هزارتومان افزایش داشت و قیمت مثقال طلا نیز ۱۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

نام کالا قیمت شنبه (۱۴مردادماه) قیمت جمعه (۲۰مردادماه)
مثقال طلا ۱۰.۳۳۰.۶۱۳.۶۷ ۱۰.۱۶۰.۰۰۰
طلا ۱۸ عیار ۲.۳۸۴.۸۵۸.۳ ۲.۳۴۵.۵۰۰
طلا ۲۴ عیار ۳.۱۷۹.۱۵۰.۶۳ ۳.۱۲۷.۰۰۰
اونس جهانی طلا ۱۹۴۲.۹۰ ۱۹۲۰.۶۶

افزایش قیمت سکه طی ۷ روز گذشته

قیمت سکه بهار آزادی در دومین هفته مردادماه حدود ۴۴۶ هزارتومان افزایش یافت. همچنین قیمت سکه امامی ۵۴۱ هزارتومان ارزان شد. قیمت ربع سکه ۴۴۶ هزارتومان پایین آمد و کاهش قیمت سکه گرمی به ۲۰۲ هزارتومان رسیده است.

نام کالا قیمت شنبه (۱۴مردادماه) قیمت جمعه (۲۰مردادماه)
سکه طرح قدیم (بهار آزادی) ۲۵.۸۹۶.۷۹۲.۱۹۴ ۲۵.۴۵۰.۰۰۰
سکه طرح جدید (امامی) ۲۹.۱۴۱.۴۲۹.۳۳ ۲۸.۶۰۰.۰۰۰
نیم سکه ۱۵.۸۷۶.۰۱۵.۳۴ ۱۵.۴۰۰.۰۰۰
ربع سکه ۱۰.۸۹۶.۰۲۶.۵ ۱۰.۴۵۰۰.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۳۵۲.۹۹۸.۶۱ ۶.۱۵۰.۰۰۰

دلیل افت قیمت طلا و سکه چیست؟

قیمت طلا و سکه به دلیل تعطیل شدن بازار طلا در تعطیلات محرم بالا رفته بود. کارشناسان همان زمان پیش بینی کرده بودند که این افزایش دلیل منطقی ندارد و به‌زودی قیمت‌ها به روند نزولی بازخواهد گشت.

همچنین طبق پیش بینی قیمت طلا و سکه برخی از فعالان بازار گفته بودند که به دلیل ثبات نسبی قیمت دلار جهش چندانی در قیمت طلا و سکه تا پایان شهریور نخواهیم داشت. اما شب گذشته خبر توافق با آمریکا با ایران برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان منتشر شد که طبق آن قرار است بالای ۶ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق آزاد شود. به‌نظر می‌رسد بازار دلار تحت تاثیر این خبر از فردا کاهشی شود و قیمت طلاوسکه نیز به پیروی از آن روند نزولی را در پیش گیرد.

نمودار تغییر قیمت طلا طی ۷ روز گذشته

*خط قرمز تغییر قیمت طلا ۱۸ عیار / خط سبز تغییر قیمت طلا ۲۴ عیار / خط آبی تغییر قیمت مثقال طلا

قیمت طلا امروز بیست مرداد

نمودار تغییر قیمت سکه طی ۷ روز گذشته

*خط قرمز تغییر قیمت سکه طرح جدید / خط سبز تغییر قیمت نیم سکه / خط آبی تغییر قیمت سکه طرح قدیم / خط بنفش تغییر قیمت سکه گرمی / خط فیروزه تغییر قیمت ربع سکه

قیمت سکه امروز بیست مرداد

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید